تبلیغات
میهن وب هاست

فاکتورهای دامنه در سئو

نویسنده : امیر

نظرات : ۰ دیدگاه

بازدید : ۳۰۰ بازدید

تاریخ : ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

یکی از پر اهمیت ترین مواردی که در وبسایت های راه اندازی شده برای مدیران و صاحبان آن سایت ها مهم است مسئله ی سئو است که جنبه های مختلفی دارد؛ در این نوشته سعی در بررسی فاکتورهای مهم دامنه ی سایت در سئوی سایت را داریم.

 

فاکتورهای مختلفی در سئوی سایت موجود است که در سطح فاکتورهای سئو به ۱۰ مورد از آنها اشاره خواهیم داشت.

فاکتورهای دامنه ی سایت در سئو :

  1. سن دامنه : سن دامنه در واقع از زمانی که آن را ثبت می کنید تا بحال می باشد که برای گوگل بسیار مهم می باشد چون دامنه های با سن بالاتر در برخی اوقات بهتر می باشند. به این نکته توجه داشته باشید که در سن دامنه اکثرا سال ها اهمیت دارند و اختلاف زمانی ماهانه ی دامنه زیاد اهمیتی ندارد.
  2. کلمات کلیدی در سطح دامنه : استفاده از کلمات کلیدی در بخش سئوی دامنه زیاد اهمیتی ندارد اما مرتبط بودن آنها به موضوع دامنه و نام دامنه باعث بهتر شدن آن می باشد.
  3. عنوان کلمه کلیدی در نام دامنه : یکی از مهم ترین موضوع ها نام دامنه می باشد که اگر کلمه ی کلیدی اصلی شما در نام دامنه حضور داشته باشد بهتر است. البته این نکته را توجه داشته باشید اگر نام دامنه دو کلمه باشد بهتر است کلمه ی کلیدی اصلی در بخش اول آن یا بخش ابتدایی نام دامنه باشد.
  4. زمان منقضی شدن دامنه : یک فاکتور دیگر که برای دامنه ها اهمیت دارد زمان انقضای آن است معمولا دامنه های معمولی تر زمان منقضی شدن آنها شاید به یک سال نرسد پس در صورتی که قصد ثبت دامنه برای کسب و کار خود را دارید بهتر است برای مدت طولانی تری آن را ثبت کنید. ( مثلا ثبت دامنه به صورت ۵ ساله )
  5. کلمه کلیدی در نام زیر دامنه یا sub domain : بیشتر وبسایت های معتبر از زیر دامنه های خود نیز استفاده ی بهینه می برند در صورتی که در زیر دامنه ی خود فعالیت مهمی دارید سعی کنید نام زیر دامنه را با کلمه ی کلیدی اصلی که در آن استفاده می شود ثبت کنید.
  6. بک لینک ها : گوگل یکی از مواردی را که بررسی می کند لینک های شما می باشد. در صورتی که از سایت های معتبر تری بک لینک داشته باشید قطعا دامنه ی شما برتری خواهد گرفت ولی در صورت دریافت بک لینک از وبسایت های بی ثبات قطعا شما ضرر خواهید کرد.
  7. دامنه همتا : در صورتی که دامنه ی شما مشابه دامنه ی دیگر باشد یعنی در نام آن تشابهی با دامنه ی دیگر داشته باشید مشکلی بزرگ خواهید داشت. زیرا دامنه ی همتای شما ممکن است از آپدیت های با کیفیت تری نسبت به شما برخوردار باشد که این مانع رشد شماست.
  8. بخش های خصوصی : صرفا بخش های خصوصی مشکلی ندارند ولی در صورتی که بخش های خصوصی زیادی در دامنه ی شما وجود داشته باشد کمی غیرعادی است و این به اعتبار شما ضرر می رساند.
  9. جریمه دامنه : یکی از همه ترین مشکلات صاحبان دامنه این است که بعد از مدتی گوگل آنها را به عنوان اسپمر می شناسد که در نتایج شما را گم خواهد کرد و رسما از نیروی پر قدرت موتورهای جستجو محروم خواهید شد.
  10. نوع TLD در دامنه شما : دامنه ها در هر کشوری پسوند خاصی دارند (مثلا در ایران ir، در فرانسه fr و …) که در صورتی که مخاطبان شما کشور محلی شماست بهتر است از TLD کشور مورد نظر استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری پیدا کنید. اما یک نکته در این بخش قابل توجه است که با این کار شما دامنه ی خود را در رتبه بندی جهانی کمی محدود تر خواهید دید.

 

امیدواریم موارد بالا برای شما کاربردی بوده باشد.

سربلند باشید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

مطالب زیر را از دست ندهید: