عضو کانال یوتیوب ما شوید.

آشنایی با مزایای شگفت‌انگیز ارز دیجیتال در ایران

آشنایی با مزایای شگفت‌انگیز ارز دیجیتال در ایران
آشنایی با مزایای شگفت‌انگیز ارز دیجیتال در ایران

آشنایی با مزایای شگفت‌انگیز ارز دیجیتال در ایران

تکنولوژی بلاک چین و ارز دیجیتال در مقایسه با تاریخچه‌ی سایر موسسات مالی جوان و نوپا است؛ در عین حال، ظهور مبادلات با شیوه جدید ابعاد تازه‌ای از فعالیت‌های مالی را آشکار کرد و توانایی خود را در گسترش و ایجاد توسعه اقتصادی پایدار نشان داد.

صرافی‌ها همیشه آسان‌ترین مسیر برای مبادله ارز به ویژه در صنعت پول الکترونیکی بوده‌اند.

با ظهور ارزهای رمزپایه، وضعیت سرمایه گذاری و نحوه داد و ستد ارز دیجیتال به شکل چشمگیری تغییر کرد. این بیشتر به دلیل فناوری غیر متمرکز و توانمند بلاک چین است که اجازه می‌دهد محدودیت‌های بازارهای سنتی مالی کنار بروند و تجربه جدیدی از پول در دنیای دیجیتال و مبادله آن داشته باشیم.

گذشته از همه‌ی این‌ها با وضعیت کنونی کشورمان و فشار شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، آگاهی یافتن و نشر این اطلاعات به علاقه‌مندان این عرصه برای کمک به تعامل بیشتر با بازار جهانی واجب و ضروری است. به خاطر داشته باشید که با آگاهی و در نتیجه خواست مردم غیرممکنی وجود نخواهد داشت و با بزرگ شدن این حوزه در کشورمان دولت‌مردان باید آن را پذیرفته و محدودیت‌های احتمالی نیز اعمال نخواهند شد.

بهتر از قبل از خواندن این مقاله نوشته های زیر را بخوانید:

آشنایی با مزایای شگفت‌انگیز ارز دیجیتال در ایران

شما مالک دارایی دیجیتال خودتان هستید

به خاطر داشته باشید که موسس و بنیان‌گذار صرافی به هیچ عنوان مالک دارایی دیجیتال شما نیست؛ آن‌ها تنها بسترهای لازم را برای معامله کاربران ایجاد می‌‌کنند تا در فضایی امن و حرفه‌ای بتوانند با ولت‌های الکترونیک خود معامله کنند و بتوانند از آن به سود برسند. کاربران مالک دارایی خود هستند و برای آن تصمیم می‌گیرند؛ آن‌ها نمی‌توانند با سرمایه شما معامله کنند و به‌دنبال سود حداکثری از این معامله نیستند. همچنین نکته مهم دیگر این است که کارمزدی که شما برای استفاده از بسترهای صرافی‌ دیجیتال می‌پردازید بسیار کمتر از صرافی‌های سنتی است و حتی بخشی از آن کارمزد شبکه است نه رقمی که به‌طور مستقیم به مالکان صرافی می‌پردازید.
بازارهای جهانی فضایی گسترده هستند که به موقعیت فیزیکی محدود نشده و کسانی‌که هر چه سریع‌تر فرصت را غنیمت شمرده و به این شبکه بزرگ متصل شوند با جهان همراه شده‌اند. صرافی‌های سنتی کمی با این بازار بزرگ، به‌روز و غیرمتمرکز فاصله دارند و وابستگی مکانی آن‌‌ها محدودیت‌های فراوانی را برایشان ایجاد می‌کند؛ بازارهای بزرگ تعطیل نمی‌شوند اما یک صرافی فیزیکی ممکن است یک روز در مکانی باشد و روز دیگر تعطیل شود. تمام کار صرافی‌های غیر دیجیتال بر اساس اعتماد به موقعیت مکانی است که می‌تواند در هر زمان دیگر وجود نداشته باشد.
امنیت بالای سیستم ارز دیجیتال
موضوع مهم دیگر در خصوص اعتماد به صرافی ارز دیجیتال این است که همه چیز در شبکه اطلاعاتی بلاک چین کاملا شفاف و قابل پیگیری است. تمام اعضای حاضر در شبکه می‌توانند به اطلاعات معامله‌ها دسترسی داشته باشند و در امنیت بالا کار خود را پیش ببرند. این اطلاعات برای همیشه در شبکه باقی مانده و هرگز کسی نمی‌تواند‌ آن‌ها را حذف یا دستکاری کند. رخنه امنیتی در سیستم صرافی‌ها سنتی احتمال بیشتری دارد تا شبکه بلاک چین. از آن گذشته امنیت بالای این تکنولوژی باعث شده تا خریدار و فروشنده هر دو ناشناس بوده و اطلاعاتش محفوظ باشد.

قیمت گذاری: صرافی‌های ارز دیجیتال به کاربران خود این امکان را می‌دهند که قیمت‌ها را خودشان مشخص کنند و همه چیز براساس عرضه و تقاضا بین افراد مشخص می‌شود. شما شرایطی متعادل و منصفانه تجربه می‌کنید و می‌توانید با این شرایط یک ارز را با قیمت بهتری از آنچه خریداری کرده‌اید، بفروشید. صرافی‌های سنتی چنین شرایطی ندارند و قیمت‌ها توسط خودشان با توجه به بازارهای سنتی جهان مشخص می‌شود و شما حق انتخاب ندارید.

معامله‌گری: صرافی‌ ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا معامله‌گری کنید و بتوانید در هر ترید نقاط حساس بازار را پیدا کنید، سودگیری کنید و سرمایه خود را افزایش دهید. صرافی سنتی چنین امکانی را به شما نمی‌دهد و تنها می‌توانید ارز فیات خود را به فیات دیگری تبدیل کنید یا نقل و انتقال انجام دهید. همین یکی از مزیت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال و صرافی‌های آن‌هاست؛ به شما امکان خلق ثروت و کسب درآمد می‌دهند.

عدم محدودیت خرید: شما با حضور در بازار جهانی ارزهای دیجیتال شانس این را دارید تا هر مقدار که می‌خواهید از ارزهای مورد نظر خودتان را داشته باشید و تنوع این کوین‌ها در اکسچنج‌های رمز ارز بسیار زیاد است. صرافی سنتی چنین شانس بزرگی را به شما نمی‌دهد و تنها می‌توانید از بازار مشخصی سهم داشته باشید و انتخاب‌هایتان محدود است.

احتمال خطای صفر: صرافی‌های رمزنگاری موظفند از عملکرد صحیح سایت و رفع مشکلات احتمالی بین معامله‌گران مختلف اطمینان کامل داشته باشند و عملکردی بی‌نقص داشته باشند. بنابراین در چنین سیستم‌هایی، سرویس پشتیبانی حرفه‌ای ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا مشکلات را به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بدون تعطیلی حل کنید.
پشتیبانی قوی: مزیت دیگر صرافی‌های اینترنتی و ارز دیجیتال در موضوع پشتیبانی است. اکثر صرافی‌های فیزیکی و سنتی در ارائه پشتیبانی ضعیف عمل‌ می‌کنند و مشتریان ممکن است نتوانند همیشه و بدون تعطیلی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. تمام چیزی که مشتریان از صرافی دارند شماره تماس و نشانی است که ممکن است در تعطیلات یا موارد اورژانسی که مشتریان به آن‌ها نیاز دارند در کنارشان نباشند.

سرعت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مورد توجه معامله‌گران سرعت است. وظیفه اصلی صرافی ارز دیجیتال ایجاد شرایط مناسب تجاری برای همه فعالان بازار است. سیستم معاملاتی این صرافی‌ها به شما امکان می‌دهد، مبادله یک ارز رمزنگاری شده با ارز دیگر در عرض چند دهم ثانیه انجام شود. همچنین شما محدودیتی برای انتقال مبالغ بزرگ ندارید. استفاده از صرافی سنتی فیزیکی معمولاً زمان پردازش معاملات را برای شما بیشتر می‌کند. باید منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود و تأیید شود که این یعنی فیلترهای بیشتر و هزینه زمانی بیشتر.

در کنار همه این موارد کاربری آسان‌تر و مدیریت سریع و آسان سرمایه با کمک وب‌سایت، کیف پول‌های الکترونیک و اپلیکیشن صرافی‌های ارز دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید.

بلاک چین فرصتی را فراهم کرد تا نه تنها بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال که صنایع مختلف از آن بهره‌مند شوند. طی سال‌هایی که کریپتوکارنسی به دنیا معرفی شد، بسیاری از رسانه‌ها و دولت‌ها سعی کردند در مقابل آن مقاومت کنند و مانند هر فناوری تازه‌ای با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شد. مرور زمان و آگاهی جامعه از این فناوری باعث شد تا رفته رفته مقاومت‌ها کمتر شود و دانش کلی نسبت به آن افزایش پیدا کند. حالا بسیاری از کشورها ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند، برای آن قانون، مالیات یا مجوز در نظر گرفته‌اند و حتی برخی از آن‌ها مانند سوئیس (ایالت زوگ) و آمریکا (شهر میامی) سیستم آن را به‌عنوان روشی برای پرداخت مالیات‌ قبول کرده‌اند.

امنیت و شفافیتی که کریپتوکارنسی و صرافی‌های جدید با خود به‌همراه آورده‌اند می‌تواند در خلق توسعه پایدار و رشد ثروت اثر زیادی داشته باشد. کشورهای دیگری هم هستند که ارزهای دیجیتال را پذیرفته و این شانس را در اختیار مردم و خودشان قرار داده‌اند تا با پیشرفت جهانی هم‌مسیر شوند؛ ژاپن، استرالیا، آلمان، بریتانیا، سنگاپور، آفریقای جنوبی، آمریکا، هند و مالزی از این دست کشورها هستند.
تیم‌های جوان و متخصص با دانش بسیاری در ایران حضور دارند که به‌خوبی بلاک چین را درک کرده‌ و در جهت توسعه این تکنولوژی قدم برداشته‌اند.
صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مسیری هستند برای توسعه بازارهای مالی، کسب ثروت، خرید کالاهای ضروری، دارو و از همه مهمتر، عبور از تحریم‌هایی که تاکنون آثار جبران ناپذیری روی کلیات و جزئیات زندگی ما ایرانیان گذاشته است. این همان فرصتی است که صرافی سنتی نمی‌تواند آن را برای ما فراهم کند، چه بسا خود این صرافی‌ها در بسیاری از نقل و انتقالات با مشکلات تحریمی مواجه هستند و در زمینه رفع مشکلات اقتصادی کارآمد نیستند. حمایت از این صرافی‌ها یعنی شانسی بزرگ برای حضور در بازاری جهانی و بهره‌مندی از مزیت‌های بیشمار آن‌ که نباید نادیده گرفته شود.

بازار ارز دیجیتال ممنوع شود، ضرری سنگین‌تر از بورس به مردم وارد خواهد شد!
بنا به آمار‌های غیررسمی نزدیک به ۱۲ میلیون نفر در کشور در خریدوفروش ارز‌های دیجیتال شرکت دارند و چیزی بیش از دو هزار شغل در این بازار وجود دارد که با تعطیلی این حوزه همه‌ی این دو هزار شغل نابود می‌شود. باید در شرایط فعلی، باید کمک‌هایی به بانک مرکزی و توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی برای سرمایه‌گذاری ایمن مردم را فراهم کنند. برخی سودجویان با سوءاستفاده از نبود آگاهی مردم با مقایسه ارز دیجیتال خود با بیت کوین به دنبال فروش ارزهای‌شان با قیمت‌های نجومی هستند، این در حالی است برای ورود به این بازار مانند سایر تجارت‌های دیگر نیاز به آگاهی از درباره آن فضاست.
باید با اطلاعات صحیح و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به بازار ارز‌های دیجیتال، شرایط را برای قبول ریسک (خطر) سرمایه‌گذاری بر عهده متعاملین (طرفین معامله) فراهم کرد.

بانک مرکزی، ناآگاهی یا بهانه تراشی؟
متاسفانه هر موضوع جدیدی که در فضای تکنولوژی به وجود می‌آید، بحث‌هایی نیز درباره تخلفات احتمالی مطرح می‌شود، اما خوشبختانه در همین خصوص ظرفیت مناسبی از متخصصان فناوری در کشور وجود دارد که می‌توانند در نقاط تبدیل ارز‌های رایج به ارز‌های دیجیتال، با وضع مقررات دقیق فعالیت این بخش را رصد کنند و از بروز سواستفاده از اموال و دارایی مردم جلوگیری نمایند. امیدواریم که بانک مرکزی خیلی زود با افزایش آگاهی خود و مردم نسبت به حوزه ارز دیجیتال نه تنها محدودیت‌ها و انفعال خود نسبت به این بخش را متوقف کند بلکه با بسترسازی کمک کند تا بخش بزرگی از اقتصاد کشور را به وسیله فعالیت در حوزه ارز دیجیتال بالا بکشیم و در سطح جهان تعاملی سازنده داشته باشیم.

برای بهتر شدن محتوای سایت لطفا در بخش نظرات این نوشته مشارکت داشته باشید.

موفق و پیروز باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]