تاریخچه ی کارآفرینی

تاریخچه ی کارآفرینی

در این نوشته از مجموعه مقاله های کوتاه وبسایت آموزشی camelCase با تاریخچه ی کوتاهی از کارآفرینی آشنا می شوید.

همراه ما باشید.

 

نوشته های زیر نیز به شما توصیه می شود:

 

تاریخچه ی کارآفرینی

علی رغم اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا از اواخر دهه 1970 به بعد به موضوع کارآفرینی توجه جدی شده و بسیاری از کشورهای در حال توسعه هم از اواخر دهه 1980 این موضوع را مورد توجه قرار داده اند، در کشور ما تا شروع اجرای برنامه سوم توسعه، توجه جدی به کارآفرینی نشده بود، حتی در محافل علمی و دانشگاهی نیز به جز موارد نادر، فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته بود، مشکل بیکاری و پیش بینی حادتر آن در دهه 1380 موجب شد که در زمان تدوین برنامه سوم توسعه، موضوع توسعه کارآفرینی در سطح وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و فلزات و همچنین موسسه جهاد دانشگاهی به دلیل ارتباط با فعالیت های آنها مطرح شده است.

تاریخچه ی کارآفرینی
تاریخچه ی کارآفرینی

از آنجا که در گذشته متاسفانه برنامه ریزی جامع و کلان برای ترویج، پرورش، آموزش و گسترش کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان توسط دولت انجام نشده و تسهیلات مالی، حمایتی، قانونی و فضای فرهنگی مناسب برای توسعه کارآفرینی در سطح جامعه، از جمله در سطح دانشگاه های کشور به عنوان بخش پیشرو در توسعه کارآفرینان کشور، شکل نگرفته است، در برنامه ی سوم توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موضوع کارآفرینی و بخصوص، بعد آموزش و پرورش کارآفرینان مورد توجه خاص قرار گرفت و طرح و اعتبارات خاصی در قالب این برنامه و برنامه های بودجه سالیانه کشور برای گسترش و توسعه ی کارآفرینی در سطح چند وزارتخانه و سازمان دولتی مرتبط پیش بینی شده است.

شهر هوشمند چیست ؟

در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این طرح به سازمان سنجش آموزش کشور سپرده شده و با عنوان ” طرح توسعه ی کارآفرینی در دانشگاه های کشور ” یا طرح کاراد دنبال می شود که هدف اصلی از اجرای این طرح توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دانشگاه ها، تربیت، پرورش و آموزش کارآفرین در دانشگاه های کشور می باشد.

اهداف طرج کاراد :

  • ترویج، ترغیب و ارتقاء روحیه و فرهنگ کارآفرینی و تلاش در جامعه دانشگاهی.
  • ترغیب و جذب جامعه ی دانشگاهی به آموزش های دوره های کارآفرینی.
  • گسترش تحقیقات تفصیلی در خصوص کارآفرینان، پروژه های کارآفرینی، محیط و فضای کارآفرینان و سایر زمینه های مرتبط، با توجه به شرایط و مقتضیات ایران.
  • آگاه سازی جامعه دانشگاهی در مورد کارآفرینی، کارآفرینان و نقش آنها در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفاه.

 

 

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

تندرست باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code