تغییر نام توییتر به X
ایلان ماسک اخیرا به دلیل تغییرات عجیب و به نظر برخی کاربران غیر منطقیای که در توییتر ایجاد کرده بود اخیرا مورد انتقاد بسیار از افراد دارای حساب کاربری در توییتر قرار گرفته بود اما با تغییر نام توییتر به ماسک ایکس، تیر خلاص را بر پیکر هر آن چه از توییتر قدیمی میشناختیم زد!
تغییر نام توییتر به X
ایلان ماسک: این فقط یک تغییر نام نیست!
ایلان ماسک اخیرا توضیح داده که چرا تصمیم گرفته تا نام توییتر قدیمی را به X تغییر نام دهد. ایلان ماسک خاطرنشان کرده که این چیزی بیش از یک تغییر نام است و تغییرات زیادی پشت پرده این حرکت اوست. هر چند که همه با این حرکت موافق نیستند!
چرا تغییر نام توییتر نگران کننده است؟
تغییر نام توییتر به X از سوی ایلان ماسک، حرکتی است که بسیاری از تحلیلگران کسب و کار آن را خطرناک میدانند و معتقدند که سالها برندسازی پشت پرندهی آبی توییتر را برای کسب و کارها خنثی میکند. در این میان ایلان ماسک اعلان کرده که قصد دارد X را گسترش دهد تا “ارتباطات جامع و توانایی اداره کل دنیای مالی خود را به آن اضافه کند. او به منتقدان تاکید کرد که تغییر نام توییتر به X، نشان دهنده برنامههای او برای ایجاد یک “اپلیکیشن همه کاره” است. او همچنین افزوده:
توئیتر توسط X Corp هم برای تضمین آزادی بیان و هم به عنوان یک شتاب دهنده برای X، برنامهی همه کارهی ما خریداری شد. این فقط یک شرکت نیست که نام خود را تغییر میدهد، این شرکتیست که قرار است این هدف را محقق کند
تغییر نام توییتر به X واقعا سودمند است؟
تغییر نام توییتر به X باعث نگرانی تیمهای مارکتینگ و تبلیغات در سراسر جهان شده است اما در حال حاضر، توییتر تلاش کرده است تا روند تبلیغ کسب و کارها را حفظ کند، زیرا تغییر نام توییتر به X باعث شده است که برخی از این بترسند که توییتر یا ایکس، مکان امنی برای کسب و کارها نیست.
برنامه ایلان ماسک برای حمایت از کسب و کارها
ماسک اخیراً لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی سابق NBCUniversal را به عنوان مدیر عامل استخدام کرده که به عنوان اقدامی برای کمک به اطمینان بخشیدن به تبلیغکنندگان تلقی میشود. یاکارینو در پیامی به کارکنان در روز دوشنبه درباره تغییر نام توییتر به X گفت:
ما همچنان کل جامعه خود را با تجربیات جدید در زمینههای صوتی، تصویری، پیامرسانی، پرداختها و خدمات بانکداری خوشحال خواهیم کرد؛ با ایجاد بازار جهانی سرشار از ایدهها، کالاها، خدمات و فرصتها برای مشتریان و کاربرانمان.
تغییر لوگوی توییتر و خداحافظی با پرندهی آبی
اما ماسک در این تغییرات پلتفرم چند میلیارد دلاری خود، به یک تغییر نام بسنده نکرده است. در آوریل، در 24 جولای، ماسک هر دو لوگوی پرنده آبی نمادین و نام توییتر را حذف و نام X را جایگزین این دو کرد. ماسک در مارس 2023 ارزش X را حدود 20 میلیارد دلار تخمین زد و یک ماه بعد، Fidelity گفت ارزش شرکت به 14.41 میلیارد دلار کاهش یافته است. این شرکت 5.1 میلیارد دلار درآمد در سال 2021، 4.4 میلیارد دلار در سال 2022 گزارش کرد و انتظار میرود سال 2023 را با 3 میلیارد دلار به پایان برساند.
آیا تغییر نام توییتر به X امیدوارکننده است؟
اینکه آیا تغییر نام و لوگوی نمادین شرکت با موفقیت پیش خواهد رفت و این که چه نتایجی خواهد داشت، هنوز مشخص نیست. اما تغییر نام هنوز هم بیشتر افراد فعال در توییتر از تغییر نام توییتر به X ناراضی و نگران هستند. باید صبر کرد و دید که ایلان ماسک چه برنامههایی برای اپلیکیشن همهکارهی خود، یعنی X دارد!
ارسال پاسخ