توصیه نویسندگی برای جذب مخاطب

همه ی ما خواهان بدست آوردن بازخورد مثبتی نسبت به محتوایی که به سختی روی آن کارکرده ایم هستیم،که رسیدن به این نتیجه تکنیک های خاصی را برای خودش دارد.اگر شما به دنبال چیزی هستید بیشتر از نظر گذاشتن برای یک پست،باید هر چه سریع تر اقدام کنید و انگیزه ای را در آن ها شعله ور کنید قبل اینکه آن ها کار دیگری بخواهند انجام دهند.چیزی که ما سعی بر برانگیختن داریم،جواب عاطفی می باشد و در حقیقت احساسات است که به سمت عمل ما را حرکت و همچنین انگیزه کاری که میخواهیم انجام دهیم را به ما می دهد.هدف این نیست که مخاطب را مجبور به احساس کنیم بلکه باید کاری کنیم که مخاطب محتوا ما را بخواند.

 

قبل از مطالعه ی این مقاله پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

برای این کار پنج توصیه باید رعایت شود:

  • بیان کردن داستان به طور واضح و شفاف : جواب های عاطفی موقعی از طرف مخاطب به ما خواهد رسید که ما محتوایی که با باور هایش مطابقت دارد را تولید کنیم و اگر واقعا قصد جذب مخاطب را دارید باید مطالب با ارزش های اصلی مخاطب مطابق باشد و با انتظاراتش از آینده همسو داشته باشد.نکته اصلی این است که داستان باید طوری واضح باشد که مخاطب بتواند نتیجه داستان را که برایش اتفاق افتاده را ببیند.در حقیقت شما داستان را به طور واضح میگویید و به این دلیل که وضوح در خط روایی دارید،مخاطب میتواند نتیجه اش را پیش بینی کند.
  • استفاده کردن از شیوه داستان گویی ضربه ای : افراد ماهر از سیاست مداران گرفته تا کمدین ها میدانند که باید به صورت آهسته شروع کرده و همانطوری که در حال پیش رفتن هستند،ضربه آنی را وارد کنند.هدف نوشته باید طوری باشد که مخاطب در همه راه مشغول آن باشد و در مسیر ضربه آنی،به منظور فراخوانی برای اقدام وارد شود.
  • استفاده کردن از تکنیک “مای مشترک” : همه ما به گروه های مختلفی متعلق هستیم که این گروه ها میتوانند شامل تیم فوتبال مورد علاقه و گروه های قدیمی دانشگاه باشد.تعلق داشتن مخاطب باعث می شود که احساس کند بخشی از گروه شما است و احساساتش هم برانگیخته خواهد شد.داشتن هویت مشترک از شباهت های دیگر فراتر عمل می کند و نقطه قوت هم همین جا است که می توانید در نوشته هایتان از احساس ما بودن استفاده کرده و با بسیج کردن گروهی که دارید،مخاطبان وفاداری را درست کنید.بعدا باید نیاز هایی که در گروه مشترک است را برجسته کنید و برای آن ها چگونگی برطرف کردن این نیاز ها را شرح دهید.
    در بعضی مواقع هم میتوانید از این تکنیک برای الهام بخشیدن به مخاطبان برای پیوستن به گروه در مطالبتان استفاده کنید.
  • کاری کنید که آن ها بخواهند که از شما تقلید کنند : شما در واقع در این مرحله طوری سعی کنید بنویسید که اعضا گروهتان بخواهند شبیه شما باشند و یا از شما تقلید کنند،این کار ساده ای نیست و شما باید به صورت محتاطانه عمل کنید ولی مطمئن باشید که اگر بتوانید از این مرحله به خوبی رد شوید پیشرفت زیادی خواهید داشت.
  • نتیجه گرفتن را بر عهده مخاطب بگذارید : درست است که باید همه چیز به طور واضح و شفاف گفته شود ولی هر چیز واضحی نباید نوشته شود،به عنوان مثال:نیازی به این کار نیست که به مخاطب ها بگویید که چرا کاری که شما میخواهید آن ها انجام دهند،انجام دهند.به جای این کار موضوع تحلیل و نتیجه گیری را به عهده مخاطب ها بگذارید.

 

امیدوارم لذت برده باشید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code