تبلیغات
میهن وب هاست

دلایل جریمه وب سایت ها توسط گوگل

نویسنده : امیر

نظرات : ۰ دیدگاه

بازدید : ۲۷ بازدید

تاریخ : ۲۲ آبان ۱۳۹۸

هدف اصلی گوگل این است که اطلاعات درست و دقیقی را به کاربر ها بدهد.به همین منظور الگوریتم هایش زا طوری اصلاح میکند تا میزان لیاقت هر وب سایت معلوم و دیده شود.اگر از تکنیک هایی که برای این وب سایت ها استفاده شده است قانونی و یا طبق الزامات گوگل نباشد،گوگل آن وب سایت ها را جریمه میکند.

 

قبل از مطالعه ی این مقاله پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

جریمه های گوگل

اگر ترافیک سایت شما و رتبه گوگل آن به صورت ناگهانی کاهش یافته است شاید دلیلش این باشد که سایت شما از طرف گوگل جریمه شده است،همچنین جریمه های گوگل روی رتبه سایت تاثیر منفی دارد.این جریمه ها میتوانند در اثر استفاده از سئو بلک هت و یا بروزرسانی کردن یک الگوریتمی پیش بیاید.

 

سئو کلاه سیاه یا منفی چیست؟

مجموعه ای از روش های غیر قانونی است برای بهبود بخشیدن موقعیت سایت یا تخریب کردن جایگاه رقیب در موتور های جستجو می باشد.

معروف ترین این روش ها عبارت اند از:

  • کپی کردن محتوای سایت های دیگر
  • خریداری لینک برای سایت
  • لینک کردن از سایت های اسپم
  • مخفی کردن متن و یا کلمات از کاربر
  • داشتن محتوا با کیفیت پایین و استفاده کردن از کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی

 

دلایل جریمه سایت توسط گوگل :

خریداری لینک

به نظر شما در بین همه دارندکان صفحه در وب چه تعدادی هستند که تا حالا لینک نخریده اند؟احتمال بسیار زیاد تعداد خیلی کمی هستند که این کار را انجام نداده اند.اکثرا باور دارند که خریداری لینک مشکل ساز نمیباشد و گوگل نمیتواند بفهمد که لینکی خریداری کرده اید یا خیر،ولی گوگل اقدامات زیادی در این مورد انجام داده است. از سال 2012،الگوریتمی به عنوان پنگوئن در گوگل،مسئول حذف کردن سایت هایی شد که لینک های غیر طبیعی از سایت هایی دارند که دارای اعتبار پایین میباشند،مثل فهرست های راهنما می باشند.

 

محتوا های تکراری در سایت ها

از سال 2011 جریمه های پاندا گوگل آغاز شد و به هر چی که به محتوا ربط دارد،سر و کار دارد.هر چقدر که محتوا سایت تکراری باشد،کیفیت آن سایت هم پایین می آید و سقوط میکند.گوگل سایت هایی که محتوا تکراری دارند را پیدا و جریمه میکند.

فقط سرقت ادبی نیست که گوگل موقع تحلیل کردن محتوا سایت مدنظرش قرار میدهد،کیفیت محتوا هم نقش مهمتری ایفا میکند.

اگر محتوا بد باشد موتور های جستجو هم تصور خوبی از صفحه شما نخواهند داشت و شما باید مطمئن بشوید که محتوا سایت شما به خوبی نوشته شده و منحصر به فرد باشد.برای انجام دادن این کار شما میتوانید از ابزار های Copyscape و Copygator استفاده کنید.

 

محتوا با ارزش پایین

برای بدست آوردن بالاترین جایگاه و بک لینک های طبیعی در موتور های جستجو یک جنبه ضروری،افزایش دادن کیفیت محتوا است.محتوا باید تا حد امکان آموزشی و یا آموزنده باشد و طوری باشد که کاربر برای اطلاعات بیشتر از سایت های دیگر استفاده نکند.اگر شما از محتوای با کیفیت در سایت خود استفاده کنید،باعث میشود که کاربر برای دریافت کردن اطلاعات،دوباره به سایت شما برگردد،همچنین گوگل از محتوا شما آگاه میشود و شما در هدف ارتقاء جایگاه وب سایت خودتان در موتور های جستجو موفق خواهید شد.الگوریتم پاندا از صفحه هایی که کلماتش کمتر از 300 هست خوشش نمی آید.

 

تحریف کردن محتوا

تکنیک Cloaking عبارت است از این که تحریف کردن محتوایی که موتور جستجو موقع خواندن سایت به آن دسترسی پیدا کند.روش کار آن این شکلی است که یک لایه محتوا میسازد تا موتور جستجو را گمراه کند و سایت شما را محتوایی غیر تکراری پیدا کند و ردیاب های گوگل هم به این محتوا دسترسی پیدا کنند که به محض شناسایی این تکنیک توسط گوگل،تحریم میشوید.

 

استفاده زیاد از کلمه های کلیدی

گوگل کلمه های کلیدی یک سایت را شناسایی میکند و اگر تعداد آن ها به صورت غیر طبیعی باشد آن وبسایت را جریمه میکند به این دلیل که تراکم زیاد کلمه های کلیدی به معنای پایین بودن کیفیت محتوا میباشد و Keyword Stuffing نامیده می شود.

به دلیل اینکه گوگل تلاش میکند تا محتوا برای کاربر ها با ارزش و کاربردی باشد،بهتر است از استفاده بیش از حد کلمه های کلیدی اجتناب کنید.در پنج سال پیش همه چیز ها مبتنی بر تعداد لینک بود ولی امروزه این موضوع تغییر کرده طوری که گوگل به کیفیت لینک های پشتیبان و یا BackLink ها اهمیت بیشتری میدهد تا تعداد آن ها.

 

تبادل کردن لینک

تبادل کردن لینک به معنای این است که ما یک لینکی به وب سایت دیگه ای بدهیم و از آن وب سایت هم یک لینکی دریافت کنیم ولی امروزه این تبادل لینک ها نسبت به قبل تاثیر زیادی ندارند.امروزه موتوی های جستجو هوشمند تر از قبل شده اند و میتوانند این لینک ها را شناسایی کنند.با تبادل لینک احتمال مجازات و یا حذف شدن از نتیجه های موتور های جستجو بالا می رود.

 

سرعت پایین لود

کاربر ها اکثرا فقط بین 3-4 ثانیه برای بارگذاری شدن یک صفحه صبر میکنند و اگر بین این فاصله صفحه بارگذاری نشود از آن خارج میشوند و این موضوع برای گوگل اهمیت زیادی دارد.سایت هایی که سرعت لود پایینی دارند رتبه پایین تری هم دارند و شاید این موضوع دلیل استفاده کردن از تصاویر بهینه نشده و تبلیغات زیاد باشد.

کند بودن سایت باعث میشود که کاربران از آن سایت خارج شوند و دنبال سایت دیگه با سرعت بالاتری باشند.راه چاره این است که یک CDN و یا Caching اضافه کنیم،از ابزار W3C هم برای بررسی سرعت بارگذاری سایت و یا صفحه میتوایند استفاده کنید.

 

لینک های خراب و خطای 404

گوگل همیشه مراقب است که محتوا و صفحه هایی که به کاربر هایش عرضه میکند،بروز باشند و به همین دلیل همه خطا های صفحه وب و همچنین خطا های پنهان را در نظر میگیرد.خطا های پنهان میتواند لینک های خراب یا خطای 404 باشد که این خطا ناتوان بودن وب برای فراهم کردن تجربه کاربر محور را بیان میکند.

اگر لینک ها منقضی شده باشند گوگل احساس خواهد کرد که شما به تجربه کاربر محور اهمیتی نمیدهید.راه چاره آن هم چک کردن لینک هایی میباشد که در صفحه خودتان استفاده کرده اید.میتوانید از ابزاری به نام Google Console خطا هایی که گوگا از سایت شما پیدا کرده است را بیابید و آن ها را اصلاح کنید.

 

نظر های Spam

اکثرا سایت ها سیستمی خودکار برای شناسایی کردن نظرات اسپم دارند،با این وجود هنوز نظر هایی هستند که میتوانند از این سیستم عبور کنند و مهم است که شما از همه نظر هایی که دریافت میکنید آگاه باشید و اگر اسپم باشند صفحه شما آسیب خواهد دید.همیشه نظر ها را چک کنید و نظر هایی که به مطالب شما مربوط نیستند و یا شامل لینک های اضافی هستند را به عنوان اسپم نشانه گذاری کنید که گوگل متوجه اهمیت دادن شما به محتوا سایت و بروزرسانی کردن آن میشود.

 

ساختار های فریب دهنده:استفاده کردن از تیتر H1

محتوا خوب،محتوایی است که به خوبی سازماندهی شده باشد و برای کاربر ها مطالعه آن راحت باشد ولی به این معنا نیست که باید همه محتوا را از تگ های H1 پر کنیم.این تگ در HTML برای تیتر و یا متنی در صفحه است که بر آن تاکید داریم که معمولا بزرگترین متن نوشته شده ای است که بیشترین توضیح را درباره محتوا میدهد.استفاده کردن بیش از حد از این تگ باعث میشود که که گوگل به باور غلط فکر کند که ما کلمات کلیدی زیادی را میخواهیم در متن قرار دهیم و الگوریتم آن را دستکاری کنیم که باعث میشود گوگل ما را برای استفاده بیش از حد کلمات کلیدی جریمه کند.هر صفحه سایت شما باید فقط و فقط یک تگ H1 داشته باشد.

 

بهینه سازی نکردن در تلفن همراه

همه کسانی که صفحه وبی دارند باید متوجه شده باشند که کاربر ها امروزه بیشتر با موبایل به سایتشان دسترسی پیدا میکنند تا از طریق کامپیوتر.قبلا تنها نگرانی مدیر سایت این بود که صفحه به خوبی برای کامپیوتر بهینه شده باشد ولی امروزه گوگل به بهینه سازی در تلفن همراه اهمیت بیشتری میدهد و حقیقت هم این است که کاربر ها بیشتر از تلفن همراه خود به دلیل در دسترس بودن و ساده بودن استفاده میکنند.به همین دلیل است که اگر صفحه وب مورد نظر برای تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد گوگل احساس میکند که شما به تجربه کاربری توجه نمیکنید و وب سایت شما را مجازات میکند.

 

امیدوارم لذت برده باشید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

مطالب زیر را از دست ندهید: