من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

نرم‌افزار crm

نرم‌افزار crm
نرم‌افزار crm

نرم‌افزار crm

کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند فرایندهای فروش و ارائه خدمات و یا بازاریابی را یاد گرفته و از بهترین تجربه‌های جهانی گرفته تا بتوانند در کسب و کار خود پیشرفت و یا بهبود ببخشد سی آر ام در واقع به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعاتی از مشتریان ارتباط با آن‌ها محصولات فاکتورها را گرفته برنامه ریزی نمایید crm برای اینکه مدیران بتوانند با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار کند و کسب و کار خود را بهترین نمایند تولید شده است.

 

نرم‌افزار crm

هدف درست کردن نرم‌افزار مدیریت ارتباط مشتری ‏crm

  • یک سری از روش‌های بازاریابی را می‌توانند مشتریان خدمات بهترین عرضه نمایند.
  • به هدف سرمایه گذاری افزایش فروش محصولات برای افراد و گروه‌ها تهیه شود.
  • مدیران بتوانند با استفاده از این نرم‌افزار نظرات و عادت‌های کاربران را شناسایی کرده بتوانند با استفاده از آن‌ها کار خود را بهبود بخشند.

 

نحوه اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

  • جمع‌آوری اطلاعات که کاربران برای بهتر کردن کسب و کارشان نیازمند آن است که مشتریان خود را شناسایی کنند و رفتارها و نیازشان را بررسی نمایید تا به اطلاعات دقیقی برسند.
  • ذخیره سازی اطلاعات با استفاده از پایگاه داده این امکان را به سیستم خود می‌دهد تا اطلاعات مشتری را در خود ذخیره نماید.
  • دسترسی به اطلاعات.
  • کارکنان شرکت می‌توانند با استفاده از پایگاه داده که در آن اطلاعات مشتریان ذخیره شده است به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و به هدف کمک کردن کارشان از آن‌ها استفاده نمایند.

 

امکانات استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

  • اتوماسیون بازاریابی و فروش که باعث می‌شود روند فروش و پیدا کردن مشتری سرعت پیدا کند.
  • اتوماسیون پشتیبانی و خدمات پس از فروش پاسخگویی و پشتیبانی سریع باعث می‌شود تا رضایت مشتریان بیشتری را جلب کرده و بتوانید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.
  • اطلاعات مشتری و دسته بندی‌های مشتریان ثبت خواهد شد.
  • مدیریت پروژه کاربر می‌تواند هدف پروژه خود را مشخص کرده و آن‌ها را برای یک مدت زمان معین مدیریت نمایید.
  • مدیریت یادآوری کارها با استفاده از آن شما می‌توانید با یک سری از ابزارها این امکان را فراهم کنید تا به شما اطلاع دهد چه زمانی به کار‌ها نظم ببخشد.
  • اتوماسیون گردش کار با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید کارهایی که تکراری شدند و قبلاً آن‌ها را انجام داده‌اید بدون نیاز به پرسنل آن کارها انجام شود تا کاربران بتوانند مشغول کار جدید‌تر بشوند.

 

انواع سیستم‌های CRM

  • سی آر ام عملیاتی: که به فروش بازاریابی و پشتیبانی از خدمات مشتریان کمک می‌‌کند.
  • سی آر ام تحلیلی: رفتارها و فرصت‌های فروش و بازاریابی را تحلیل و بررسی می‌نماید.
  • سی آر ام تعاملی: ارتباطات اشتراک گذاری و مشتریان و تعامل آن‌ها را با کارمندان خود به اشتراک گذاشته با هم ارتباط برقرار کنند.

 

دلایل استفاده از crm

  • جمع‌آوری داده‌ها: با استفاده از CRM‌ می‌توانند اطلاعات را با سرعت بیشتری ذخیره نمایند تا در بروز مشکلات و یا کار با آن‌ها در این نرم‌افزار به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا نمایید.
  • بازاریابی و فروش: با استفاده از افرادی که بازاریابی انجام می‌دهند می‌توانید فروش خود را بیشتر کرده و با آن‌ها در تعامل بود.
  • افزایش فرصت‌های فروش: می‌توانید با استفاده از آن فروش محصولات خود را پیش بینی کرده و به سادگی آن‌ها را ارزیابی کنید و به اطلاعات مهم دسترسی پیدا کرد.
  • تجزیه و تحلیل: با یک سری از ابزارهای داده کاوی رفتارهای مشتریان را تجزیه و تحلیل کرده تا بتوانند روش‌های مناسبی برای مشتریان خود انتخاب نمایند.
  • بهتر کردن بازاریابی: استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری روش‌هایی که در آن وجود دارد کاربران به این نتیجه رسیدند که می‌توانند با استفاده از آن سود زیادی در کسب و کار خود نمایند.

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار crm

  • هماهنگی در بخش‌های بازاریابی.
  • تفکیک بندی مشتریان.
  • نظارت بر کارکنان که با مدیران به صورت دورکاری همکاری خواهیم کرد.
  • بررسی هزینه‌‌هایی که در بازاریابی صرف شده است.
  • پیدا نمودن نقاط قوت و ضعف فروش.
  • تعیین کردن اهداف سالانه برای فروش و یا بازاریابی.
  • بهبود کارایی و یکپارچه سازی سازمان.
  • بهبود بخشیدن در خدمات مشتری.
  • اضافه شدن مشتریان جدید به مجموعه.
  • کاهش هزینه‌های تبلیغاتی سازمان.
  • بهبود بخشیدن به شرایط و تعیین کردن وظایف کارمندان.
  • مدیریت کردن رویداد‌هایی که در سازمان اتفاق می‌افتد.

نرم‌افزار crm یا مدیریت ارتباط مشتری چیست؟

یک سری از شرکت‌ها همیشه روی جذب مشتریانی که جدید وارد سازمان شده‌اند توجه کامل را داشته‌اند و به مشتریان قدیمی خود توجهی نمی‌کردند که این کار باعث می‌‌شد هم هزینه بالایی را صرف تبلیغات و جذب مشتری نمایند و هم باعث می‌شد تا مشتریان قدیمی خود را از دست بدهند که با استفاده از این نرم‌افزار این گونه مشکلات و یا سایر مشکلاتی که هر سازمان با آن دست و پنجه نرم می‌کردند از بین رفته و حل نمایند.

 

معایب CRM

  • در دسترس بودن نرم‌افزار crm: کاربران و مدیران آن باعث می‌شود که بتوانند از این نرم‌افزار در هر جایی استفاده کرده یعنی بتواند در کامپیوترهای شخصی خود کار کنند و به صورت یک اپلیکیشن برای آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • وابستگی به تیم اجرایی: یعنی کارمندان بتوانند بدون استفاده از برنامه نویسی و با تغییر دادن آن بتوانند به راحتی کارها و وظایف خود را انجام دهند.
  • رابط کاربری مناسب: کارمندان ترجیح می‌‌دهند با ابزاری کار نمایند که راحت بوده و ساده‌‌ترین توانایی با محیط آن ارتباط برقرار کرده و کار نمایند که یک سری از آن‌ها ترجیح می‌دهند با سیستم‌های سنتی با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایید.

 

پیشنهاد نویسنده‌: QFD چیست‌؟

 

سازمانی که از نرم‌افزار سی آر ام برای بهبود کار خود استفاده کرده است

برای مثال شرکت Del از این نرم‌افزار برای بهتر نمودن فروش خود استفاده کرده و با استفاده از آن هم توانسته است میان کاربران خود و کارمندانش تعامل و ارتباط خوبی برقرار کند هم‌چنین کاربران می‌توانند به راحتی با پشتیبانی آن تماس گرفته و از خدمات شخصی خود استفاده نماید یک سری از کارها باعث می‌شود تا هم اعتماد مشتری به این محصول بیشتر شده و هم فرایند خوب و بدون نقصی را انجام دهند.

 

مراحل کار با نرم‌افزار crm یا مدیریت ارتباط مشتری

ابتدا نرم‌افزار crm را بر روی سیستم مورد نظر نصب خواهید کرد و با استفاده از یک شبکه آن را به سیستم‌های دیگر متصل می‌نماید و کاربران و مدیران اطلاعات خود را در پروفایل شخصی خود ثبت می‌نماید و بعد از آن کارمندان و مدیران بسته به وظایف و نوع کاری که دارند در بخش‌های مختلف کارکرده و اطلاعات را در آن نرم‌ افزار وارد می‌نمایند.

 

کاربرد نرم‌افزار crm یا مدیریت ارتباط مشتری

  • برای بازاریابی و تبلیغات که با استفاده از آن کاربران می‌توانند اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در بازار و مشتریان از آنان استفاده کرده تا بتوانند به هدف خود برسد.
  • نرم‌افزار crm بر واحد فروش.
  • به کارمندان این امکان را می‌دهد تا روند فروش را مدیریت نمایند تا بتوانند در زمان مناسب محتوای مورد نظر را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
  • برای تحقیق و گزارش گیری اطلاعات که به مدیران خود این امکان را می‌دهند تا تمام عملکرد‌ها و رویدادهای داخل سازمان را زیر نظر گرفته و از آن‌ها گزارش تهیه کرده و مدیریت نماید.

 

جمع بندی

به طور کلی هر نرم‌افزاری با وجود مزایای بالا دارای معایبی هم هستند که در هنگام استفاده از این نرم‌افزار به آن‌ها دقت کرده تا در حین انجام کار به مشکلی بر نخورید.

 

اگر برای سازمان خود نیاز به نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM دارید روی این لینک کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]