من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

افزونه RankMath وردپرس چیست؟

افزونه RankMath وردپرس چیست؟
افزونه RankMath وردپرس چیست؟

افزونه RankMath وردپرس چیست؟

RankMath جنجالی و کاربردی، رقیب اصلی یواست سئو بوده به طوری که بعضی از متخصصان به آن لقب قاتل یواست را داده و برخی دیگر آن را چاقوی سوئیسی همه کاره سئو وردپرس نامیدند. به عنوان یک وردپرس کار، حتما می‌دانید که نقطه قوت وردپرس داشتن افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف است. کاربردی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وردپرس مربوط به بحث سئو و موتور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جستجو هستند و اغلب سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وردپرسی از Yoast Seo برای مدیریت سئو سایت خود استفاده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند. اما جالب است بدانید یک افزونه جدید چندین سال است که پا به عرصه رقابت گذاشته است که به عقیده بسیاری از فعالان سئو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند یواست سئو را شکست دهد. Rank Math امکانات و ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیار جالب توجهی دارد که یواست و سایر افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سئو حتی در خواب هم این امکانات را نخواهند دید. از طرفی این افزونه رایگان است درحالی که برای استفاده از یواست یا All in One Seo باید هزینه لایسنس بپردازید. کنجکاو شدید؟ بیایید با هم افزونه جذاب RankMath را بررسی کنیم!

 

افزونه RankMath وردپرس چیست؟

ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های افزونه RankMath

بیایید ببینیم چه چیزی باعث ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود از RankMath به عنوان بهترین افزونه سئو سال 2020 نام ببرند!

 

نصب RankMath آسان است

نصب آسان یکی از ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خاص افزونه رنک مث است که به شدت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند برای کاربران تازه کار و وبمسترانی که هنوز به خوبی با دنیای سئو آشنا نیستند، خوشحال کننده است. نصب این افزونه و پیکربندی آن مدت کمی زمان می‌برد و بخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری از کار را خود افزونه و به صورت خودکار انجام خواهد داد.

 

RankMath کاملا رایگان است!

در حال حاضر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید نسخه افزونه رنک مث را به صورت کاملا رایگان دانلود کرده و روی سایت نصب کنید. تمامی قابلیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این افزونه در نسخه رایگان (که تنها نسخه آن است) برای همه وب‌مستران قابل اجراست.

 

پشتیبانی RankMath از اسکیما و ریچ اسنیپت

این افزونه سئو، قابلیت پشتیبانی از کدهای اسکیما و ریچ اسنیپت سایت را دارد. به این ترتیب شما ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید با چند کلیک تعداد زیادی از کدهای اسکیما را برای نمایش بهتر وب سایت‌تان به موتورهای جستجو و در ادامه سئو بهتر، به سایت اضافه کنید.

 

سئو محتوا با چندین کلمه کلیدی RankMath

افزونه rank math seo این قابلیت را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید برای بررسی سئو محتوای خودتان، تا 5 کلمه کلیدی مختلف را در ابزار آنالیز آن وارد کرده و نتایج را نسبت به آن‌ها مشاهده کنید. با توجه به اینکه گوگل چند سال است برای بررسی اعتبار سئو محتوای شما به کلمات هم خانواده و LSI اهمیت می‌دهد، این قابلیت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به شدت نتایج مناسبی برای شما دارد.

 

پشتیبانی از پنل سرچ کنسول در افزونه RankMath

خب البته خیلی از افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سئو وردپرس قابلیت اتصال سایت به سرچ کنسول را دارند. اما افزونه رنک مث، این ویژگی را دارد که علاوه بر اتصال سایت به سرچ کنسول، آمار سرچ کنسول را در پنل مدیریت وب سایت به شما نمایش دهد! این یعنی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به خود سرچ کنسول سایت، اطلاعات مهمی که قرار است از آن دریافت کنید را مشاهده کنید.

 

بررسی رتبه کلمات کلیدی

افزونه rank math seo قابلیت بررسی جایگاه کلمات کلیدی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

RankMath و تنظیمات بهینه شده

بر خلاف اغلب افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سئو که نیاز به دقیقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها یا ساعت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها زمان برای انجام تنظیمات پایه دارند، افزونه رنک مث به صورت خودکار یک سری از تنظیمات پایه را نسبت به شرایط پیشِ‌فرض اغلب سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها روی وب‌سایت شما پیاده‌سازی کرده و در زمان صرفه جویی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند.

 

تجزیه و تحلیل پیشرفته سئو با RankMath

یکی از آن ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خاص رنک مث که باعث ایجاد تمایز در آن شده، ابزار تجزیه و تحلیل سئو سایت است. این ابزار به صورت دقیق و جزئی 34 فاکتور سئو سایت شما را بررسی کرده و به شما در مورد هر کدام اطلاعات و اخطارهایی ارائه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند تا مطمئن شود که برای بهینه سازی مشکلات زمان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گذارید.

 

قابلیت مدیریت بالا

این افزونه دارای قابلیت مدیریت بالایی است. یعنی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید به راحتی تعیین کنید که کدام بخش از قابلیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن به درد شما می‌خورد و به کدام بخش نیاز ندارید. در ادامه هم هر بخش و ماژول را با یک دکمه غیر فعال کنید تا بقیه افزونه با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه بدهد. این هم یکی از آن قابلیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اضافه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که به ندرت در افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سئو دیگر مشاهده‌اش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنید.

 

مدیریت ریدایرکت

یک منو کاربردی برای مدیریت ریدایرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در افزونه رنک‌مث طراحی شده که به خوبی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید از آن برای بررسی تغییر مسیرهای وب سایت خود استفاده کنید.

 

آنالیز دقیق سئو محتوا

افزونه رنک مث، سئو محتواهای شما را به صورت دقیق بررسی کرده و پیشنهادات خودش برای سئو بهتر را ارائه می‌دهد. به این ترتیب شما ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید با خیال راحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری برای نوشتن محتوا اقدام کرده و از توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن استفاده کنید. هر چند بهتر است برای نوشتن محتوا در سایت صرفا به افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سئو اکتفا نکنید و طبق نظر و علم خودتان جلو بروید.

 

قابلیت تعیین محدودیت برای مدیران

شما به عنوان مدیریت سایت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید تعیین کنید که بقیه اعضای سایت که به پنل مدیریت دسترسی دارند، تا چه حد توانایی بررسی و ایجاد تغییرات در رنک مث را دارند. به این ترتیب مطمئن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوید که کسی جز شما نمی‌تواند تنظیمات پایه و حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای رنک مث را تغییر بدهد.

 

ایجاد سایت مپ

بعد از نصب افزونه RankMath، خود پلاگین به صورت خودکار اقدام به ساخت سایت مپ کرده و آن را در آدرس مناسب قرار می‌دهد. به این ترتیب موتورهای جستجو سایت مپ سایت شما را شناسایی و آن را بررسی خواهند کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]