سرویس substack
حوزه رسانههای اجتماعی مملو از اصطلاحات و واژههای رایج است، بهقدری که پیگیری همه آنها دشوار است. کافی است وردل، NFT و متاورس را دنبال کنید، اما Substack چیست؟ با مقاومت در برابر اصرار برای شوخی در مورد انبوهی از ساندویچها، به شما خواهیم گفت که Substack یک تغییر دهنده اصلی بازی در دنیای انتشارات آنلاین است. در واقع، این بزرگترین اختلال در روزنامه نگاری، نوشتن شخصی و رهبری فکری از زمان رونق وبلاگ در دهه 2000 است. و ممکن است تنها بخش گم شده در برنامه بازاریابی رسانههای اجتماعی شما باشد.
سرویس substack
Substack یک پلت فرم خبرنامه ایمیل است. رابط کاربری ساده و توانایی آن برای انتشار (و کسب درآمد) از پستها در وب، آن را تبدیل به یک تغییر دهنده بازی برای نویسندگان در هر سطح مهارت کرده است. برای روزنامهنگاران، این برنامه جذاب است زیرا برای رساندن پیام خود به ویراستاران یا فروش آگهیها متکی نیست. برای رهبران فکری، این یک راه عالی برای یادداشت برخی از افکار و ارائه آنها به طور مستقیم به دانش آموزان است. برای نویسندگان جدید، این یک راه عالی برای ساختن نمونه کارها و در عین حال یافتن مخاطب است، هرچند موضوع مهم باشد. برای سازندگان، این یک راه عالی برای کسب درآمد از فالوورهای وفاداری است که در رسانههای اجتماعی ایجاد کردهاید. Substack به دلیل رویکرد غیرمستقیم خود به سانسور شناخته شده است. در حالی که هنوز برخی از دستورالعملهای انتشار وجود دارد (مثلاً بدون فیلمهای مستهجن، سخنان مشوق نفرتانگیز یا آزار و اذیت)، فقدان دروازهبانی این پلتفرم هم روزنامهنگاران پیشگام و هم برخی از نویسندگان بحثبرانگیز جدی را به خود جلب کرده است. به عبارت دیگر، سایت به سادگی ابزاری برای تسهیل انتشار برای هر کسی است. و داره کار میکنه هر ماه بیش از 1 میلیون نفر برای اشتراک انتشارات Substack پرداخت میکنند.
Substack چگونه کار میکند؟
نان و کره Substack در حال انتشار است. با Substack، میتوانید به سرعت و به راحتی پستها را در وب یا به صورت ایمیل در چند کلیک منتشر کنید. پستها را میتوان به صورت رایگان پرداخت یا منتشر کرد. همچنین میتوانید موضوعات بحث و گفتگو را امتحان کنید – قابلیتی که به شما امکان میدهد مکالمات به سبک توییتر را بین مشترکین خود شروع کنید. اما این همه ماجرا نیست – Substack for Podcasts نیز وجود دارد، ابزاری نسبتاً جدید که به سازندگان صوتی اجازه میدهد پادکستهای خود را منتشر کرده و رشد دهند. در اوایل سال 2022، Substack همچنین آزمایش بتا یک پخش کننده ویدیو را برای سازندگان آغاز کرد، به این معنی که پتانسیل ایجاد محتوا در حال افزایش است. هنگامی که Substack خود را راهاندازی کردید (و در یک دقیقه بیشتر در مورد آن …)، سادگی رابط را متوجه خواهید شد. این واقعا یک بوم خالی است، اما مردم کارهای شگفت انگیزی با این پلتفرم انجام میدهند. مطمئناً، نویسندگان سنتی جذابیت اصلی Substack هستند، و صدها چهره رسانهای، روزنامهنگار، رهبران فکری و، خوب، هر کس دیگری را خواهید دید که صفحه کلید و چیزی برای گفتن داشته باشد. نویسندگان سلمان رشدی و چاک پالانیوک از این پلت فرم برای انتشار رمانهای جدید خود استفاده کردهاند، در حالی که مایکل مور، فیلمساز و فعال، از آن برای دفاع از سیاست استفاده میکند.
چگونه یک Substack را شروع کنیم؟
ثبت نام و ارسال پست در Substack فوق العاده آسان است. این مراحل را دنبال کنید، تا چند دقیقه دیگر منتشر خواهید کرد.
- جایگاه خود را مشخص کنید: البته این اولین قدم برای هر تلاشی در وب است. کار، موضوع بحث یا نوع محتوای شما ممکن است تکامل یابد، اما برنامه ریزی اولیه هنوز قبل از شروع مفید خواهد بود. آیا قصد دارید برای بافندگان مبتدی خبرنامه بنویسید؟ طرفداران ارباب حلقهها؟ معتادان سیاست؟ مخاطبی را انتخاب کنید و قبل از شروع هر چیزی را که میتوانید در مورد نگرانیها، خواستهها، عادات خواندن و موارد دیگر آنها بدانید.
- برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید: میتوانید از ایمیل استفاده کنید یا با حساب توییتر خود ثبت نام کنید. ادغام Substack در توییتر عالی است پیوند دادن مخاطبین خود آسان است و حتی میتوانید خبرنامه خود را به طور برجسته در نزدیکی بیو خود قرار دهید بنابراین اگر دنبال کنندگان زیادی در حساب توییتر خود دارید قطعاً آن گزینه را انتخاب کنید.
- پروفایل خود را تنظیم کنید: بله، مراحل به همین سادگی است. این جایی است که آدرس ایمیل و نامکاربری خود را تأیید میکنید. همچنین میخواهید یک عکس نمایه آپلود کنید که در صفحه شما استفاده میشود.
- انتشارات خود را ایجاد کنید: انتشارات خود را نام ببرید، خلاصهای از آنچه در مورد آن است ارائه دهید و URL خود را تأیید کنید. اینجا جایی است که باید خلاقیت خود را افزایش دهید. مطمئن شوید که خلاصه شما تا حد امکان کوتاه و توصیفی شود، مانند مثال زیر. اگر مردم بدانند در حال ورود به چه چیزی هستند و در مورد آن هیجان زده هستند، احتمال بیشتری برای ثبت نام خواهند داشت.
- مشترک شدن در نشریات: اگر توییتر خود را پیوند دادهاید و افرادی را دنبال میکنید که Substacks دارند، میتوانید به راحتی آنها را در اینجا دنبال کنید. این یک ایده خوب به دو دلیل است به شما کمک میکند مسیر محتوایی مشابهی را که در توییتر دارید شروع کنید، و به افراد متقابل شما هشدار میدهد که به Substack ملحق شدهاید.
- لیست پستی خود را وارد کنید: اگر از سرویس دیگری مانند Mailchimp، TinyLetter یا Patreon به Substack میآیید، میتوانید یک فایل CSV آپلود کرده و مخاطبین خود را وارد کنید.
- مشترکین را اضافه کنید: در اینجا، میتوانید بهعنوان راهی برای ایجاد پایگاه مشترک، دوستان و خانواده خود را به صورت دستی به فهرست مشترکین خود اضافه کنید. ممکن است کوچک به نظر برسد، اما باید از جایی شروع کنید. ثبت نام با آدرس ایمیل شخصی دوم را نیز در نظر بگیرید سپس میتوانید خبرنامه خود را دقیقاً همانطور که برای مشترکین به نظر میرسد ببینید.
چگونه Substack خود را رشد دهیم؟
Substack باز هم بیشتر یک ابزار است تا یک شبکه اجتماعی. از این نظر، شما باید مهارتهای بازاریابی خود را از بین ببرید و کار خود را به روش قدیمی تبلیغ کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:
- فراخوانی برای اقدام: بله، کپی رایتینگ فراخوان هنوز بهترین دوست شماست. پستهای خود را با سرصفحهها، پاورقیها و دکمههایی پر کنید که افراد را تشویق میکند تا در خبرنامه شما مشترک شوند، در مورد پستهای شما نظر دهند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
- پیوند دادن: Substackخود را در صفحه اصلی خود، سایتهای رسانههای اجتماعی، امضاهای ایمیل شرکت یا هر جای دیگری که به URLها اجازه میدهد ارسال کنید. این همچنین به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک میکند تا مردم بتوانند به صورت ارگانیک با Substack شما آشنا شوند.
- دریافت اجتماعی: شاید واضحترین چیز در لیست باشد، اما باید تکرار شود: خبرنامههای خود را در رسانههای اجتماعی ارسال کنید. محتوای خود را در یک تاپیک توییتر تجزیه کنید، نکات کلیدی را برای اینستاگرام در نظر بگیرید یا ادغام مستقیم با فیس بوک را تنظیم کنید. در حالی که ممکن است سالها پیش خواندن بخشهای نظرات را متوقف کردهاید، Substack در واقع در بحث و گفتگو رشد میکند. در مورد پستهای مرتبط نظر دهید و کاربران میتوانند به Substack خود لینک دهند. همچنین این یک راه عالی برای نشان دادن مهارتهای نوشتن خود به سایر مشترکین بالقوه در جامعه است.
- ایجاد مشارکت: لزومی ندارد مانند بازاریابی بود، حتی اگر اینطور است. شما میتوانید پیشنهاد دهید که پست مهمان در Substacks دیگران ارسال کنید، به تنهایی با سازندگان دیگر مصاحبه کنید، از حسابهای مربوطه در رسانههای اجتماعی بخواهید که انتشارات شما را به اشتراک بگذارند یا حتی هزینه یک حمایت مالی را بپردازید. او با استفاده از یک سری آزمایش، تنها در سه سال بیش از 20,000 مشترک به دست آورد. علی این رشد را از طریق کار سخت، عزم راسخ و تمایل به تعامل با جایگاه خود در خارج از پلتفرم، بازاریابی از طریق Quora، Discord ،WhatsApp و Slack به دست آورد.
آیا Substack رایگان است؟
به عنوان یک ناشر، Substack کاملا رایگان است. هیچ هزینهای برای داشتن یک حساب کاربری وجود ندارد و میتوانید متن و صدا را بدون پرداخت هزینه ذخیره سازی منتشر کنید. به طور مشابه، اکثریت زیادی از پستهای Substack برای خواندن رایگان هستند. این به سازندگان محتوا بستگی دارد که آثار خود را پشت یک دیوار پرداخت قرار دهند یا نه. به طور معمول، یک کاربر ترکیبی از محتوای رایگان و ممتاز را در صفحه خود خواهد داشت. اشتراک در یک Substack پولی به طور متوسط حدود 5 دلار در ماه است (اگرچه برخی از آنها تا 50 دلار نیز میرسد). طرفداران همچنین میتوانند به عنوان یک عضو موسس مشترک شوند، که به کاربران امکان میدهد به عنوان نشان حمایت هزینه اضافی پرداخت کنند. Substack آن را مانند یک کمک مالی توصیف میکند. میانگین پرداختی اعضای مؤسس در نمودار زیر موجود است. از طریق مدل اشتراک است که Substack پول خود را به دست میآورد، زیرا آنها 10٪ از هزینههای اشتراک را نگه میدارند. این شرکت از Stripe استفاده میکند که 2.9 درصد کارمزد را به اضافه 30 سنت برای هر مشترک دریافت میکند.
تجربههای خود را از استفاده از سرویس Substack را برای ما بنویسید.
ارسال پاسخ