عضو کانال یوتیوب ما شوید.

معرفی ارز دیجیتال – دوژکوین

دوژکوین چیست؟

رمزارز دوژکوین که با نام انگلیسی Dogecoin شناخته می شود و با نماد Ð نمایش داده می شود.

رمزارز دوژکوین در سال 2013میلادی معرفی شده است و قصد داشته تا به عنوان یک واحد پول مجازی در شبکه‌ های اجتماعی برای پاداش دادن و یا پرداخت انعام و پرداخت‌ های نفر به نفر (یک به یک) در فضای شبکه های اجتماعی استفاده شود.

 

همین هدف پرداخت ها در شبکه‌ های اجتماعی بود که دوژکوین را جالب توجه کرده است که به ادعای فردی که آن را ابداع کرده است اینکار تنها برای سرگرمی بود.

در حال حاضر مزارز دوژکوین به عنوان یک رمزارز شناخته شده برای یک سرمایه‌ گذاری بین المللی و حفظ ارزش پول شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لوگوی رمزارز دوژکوین
لوگوی رمزارز دوژکوین

نحوه ی کار رمزارز دوژکوین به این شکل است که افراد می‌ توانند برای تقدیر از یک محتوایی که با ارزش است و در شبکه‌های اجتماعی قرار دارد مقداری از دوژکوین خود که پول آنها است را به صاحب آن اثر ارسال کنند و به این ترتیب است که علاوه بر لایک کردن، یک نوع تشکر مادی برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا در شبکه های احتماعی به عمل آورد.

در حال حاضر کاربران در سایت Reddit می‌توانند از این روش بهره گیری کنند.

رمزارز Dogecoin سال بعد از معرفی در سال 2014میلادی، موفق شد تا 60میلیون دلار آمریکا جذب سرمایه کند و این روند تا اواخر سال 2017میلادی ادامه پیدا کرد که ارزش سرمایه آن به یک میلیارد دلار آمریکا شد.

در مقام مقایسه با دیگر رمزارزهای موجود در دنیا، رمزارز دوژگوین نرخ انتشار بسیار بالایی دارد و تا اواسط سال 2015میلادی نزدیک به 100میلیون دوژکوین استخراج شده‌ است.

ماینر رمزارز دوژکوین
ماینر رمزارز دوژکوین

 

این رمزارز به وسیله ی آقای بیلی مارکوس که یک برنامه‌ نویس است و در جهتی رمزارزی در راستای سرگرمی توسعه داده شده است.

نام مستعار شیبه‌ توشی ناکاموتو نیز یکی دیگر از بنیانگذاران این رمزارز می باشد.

هدف اصلی آقای بیلی مارکوس ایجاد یک رمزارز دیجیتالی است که برای سرگرمی در بازه ی گسترده‌ ای نسبت به رمزارز بیت کوین داشته باشد و در این بستر افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

در ابتدای فعالیت رمزارز دوژکوین، الگوریتم دوژکوین به گونه‌ ای می باشد که به صورت تصادفی به افرادی که استخراج می کنند پاداش می‌ داد اما این الگوریتم بعد از سال ها اصلاح و تکمیل شد.

مبنای اصلی رمزارز Dogecoin بر اساس رمزارز لایت کوین شکل گرفته که از scrypt استفاده می‌ کند.

استفاده از scrypt در رمزارز دوژکوین به این معنا می باشد که استخراج کنندگان دوژکوین نمی‌توانند از الگوریتم SHA-256 که شامل تجهیزات استخراج رمزارز بیت کوین می‌ شود استفاده کنند.

 

امیدواریم از این مقاله اطلاعات مفیدی به دست آورده باشید.

موفق و پیروز باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]