من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

پروژه اینترنت استارلینک

پروژه اینترنت استارلینک
پروژه اینترنت استارلینک

پروژه اینترنت استارلینک

شرکت فضایی به نام SpaceX اولین سری از ماهواره‌هایی که قرار است اینترنت پر سرعت را به وجود آورند را به فضا فرستاد و در روز 23 می موشک فالکن 9 را که شامل 60 ماهواره کوچک بود را از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به سمت مدار زمین پرتاب شد. هر کدام این ماهواره‌ها وزن بیش‌تر از چند صد کیلوگرم ندارند و قرار است که با قرار گرفتن نزدیک زمین شبکه‌ای را به وجود بیاورد که شامل 12 هزار ماهواره است و از این طریق این شرکت می‌تواند اینترنت پر سرعت برای همه کاربر‌های زمین فراهم کند.

 

پروژه اینترنت استارلینک

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت SpaceX نام این پروژه را استارلینک نامید. این شرکت یکی از شرکت‌هایی هست که اجازه نصب کردن ابر شبکه اینترنتی در فضا را دارد. هم‌چنین شرکت دیگری به نام وان وب هم پروژه مشابهی را شروع کرده که در حال حاضر 6 فضاپیما در حال نصب کردن ماهواره‌ها در مدار زمین است. شرکت آمازون هم طرح مشابهی را شروع کرده و نام آن را پروژه کیوپر 3200 آنلاین گذاشته است. ایده اصلی این پروژه نصب کردن ماهواره‌هایی در مدار‌هایی که فاصله زیادی با زمین ندارند و میتوانند داده‌ها را با کم‌ترین تاخیر در شبکه اینترنتی رد و بدل کنند بوده است. بر اساس اطلاعیه شرکت SpaceX راکت فالکن 9 که پرتاب شده بود توانست بعد از یک ساعت جدا شدن از زمین ماموریت خودش را با موفقیت انجام دهد.

 

اطلاعاتی درباره پروژه استارلینک

شرکت SpaceX اطلاعات این پروژه چند میلیاردی که برای برقراری شبکه پر سرعت اینترنتی در فضا است را تا این لحضه مخفی نگه داشته است. این شرکت نمونه‌های اولیه‌ای را تولید کرد و نام‌های آن‌ها را تن تن الف و تن به تن گذاشت و در ماه فوریه سال گذشته به نمایش گذاشت ولی فضاپیمایی که با فالکن 9 به فضا فرستاده شد تفاوت زیادی با این دو مدل اولیه داشت. ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت SpaceX گفته است که وزن هر کدام از این ماهواره ها 227 کیلوگرم است و به علاوه اینکه تیغه بلندی که شامل سلول خرشیدی است آنتن‌های دیگری هم دارد که توانایی‌های زیادی دارند. هم‌چنین این ماهواره‌ها به موتور‌های الکتریکی مجهز شده‌اند که با شارز الکتریکی می‌توانند کریپتون را پرتاب کنند. برای شروع شدن عملیات استارلینک، ماهواره‌ها به موتور‌های محرکه نیاز دارند که آن‌ها را در فضا به مدار مورد نظر با فاصله حدودی 450 تا 550 کیلومتر از زمین برساند. هم‌چنین این موتور‌ها می‌توانند موقعیت استارلینک را به طور دقیق محاسبه و آن را در آسمان نگه دارد و بعد از تمام شدن عمر کاری، آن را به سوی زمین هدایت کند. ایلان ماسک درباره پروژه استارلینک گفته است که دستگاه‌های بعدی که قرار است به فضا پرتاب شوند ویژگی‌های زیادی خواهند داشت که توانایی اتصال میان ماهواره ای یکی از آن‌ها است.

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]