من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

کاربرد ChatGPT در برنامه نویسی

کاربرد ChatGPT در برنامه نویسی
کاربرد ChatGPT در برنامه نویسی

کاربرد ChatGPT در برنامه نویسی

چت‌بات ChatGPT، محصول جدید شرکت OpenAI که به تازگی سروصدای بسیاری به پا کرده است، یک هوش مصنوعی انقلابی با قابلیت پاسخ دادن به سوالات کاربر به حساب می‌آید. این قدرت در پاسخ دادن به سوال‌ها باعث شده است تا کاربران زیادی به استفاده از ChatGPT هجوم بیاورند و این هوش مصنوعی هم به‌خوبی توانسته به سوال‌ها و درخواست‌های آن‌ها پاسخ دهد.

 

کاربرد ChatGPT در برنامه نویسی

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک چت‌بات Large Language Model ساخته شده توسط شرکت OpenAI و براساس GPT-3.5 است. مدل ذکرشده این توانایی را دارد که کلمات بعدی را در یک سری از کلمات کنار هم قرار گرفته، پیش‌بینی کند. این چت‌بات توانایی بالایی برای تعامل در قالب گفتگو محاوره‌ای و ارائه پاسخ‌هایی دارد که بسیار به یک انسان شبیه است. برای بهبود روزافزون ChatGPT، شرکت OpenAI از یادگیری تقویتی با بازخورد انسان یا همان RLHF استفاده کرده که یک لایه آموزش اضافی به‌حساب می‌آید. این لایه آموزشی اضافی می‌تواند در نهایت به بهبود پاسخ‌های ارائه شده توسط ChatGPT کمک و آن‌ها را رضایت‌بخش‌تر کند.

 

کاربردهای ChatGPT چیست؟

در ادامه مقاله ChatGPT چیست، به بخش کاربردها رسیده‌ایم. فراتر از تمام جنجال‌ها و هیاهوهایی که پیرامون ChatGPT وجود دارد، این چت‌بات دارای کاربردهای مختلفی است که عبارتند از:

  • ایجاد رزومه و نوشتن نامه در کم‌ترین زمان ممکن: یکی از خسته‌کننده‌ترین کارها در فرایند پیدا کردن کار، تهیه رزومه است. متاسفانه، شما این امکان را نخواهید داشت که برای هرکدام از شرکت‌ها که قصد دارید برای آن‌ها اقدام کنید، یک رزومه جداگانه بسازید؛ اما ChatGPT این کار را به‌صورتی سریع و رایگان برای شما انجام خواهد داد.
  • توضیح موضوعات پیچیده: امروزه، برای پیدا کردن جواب اکثر سوال‌های خود به سمت استفاده از گوگل می‌رویم، اما متاسفانه در بعضی از موارد نمی‌توانیم آن جوابی که باید را از این موتور جستجو دریافت کنیم. اگر از گوگل در مورد فضا، سیاه‌چاله‌ها یا حتی ماده تاریک بپرسید، جواب روشن و دقیقی را به شما ارائه نخواهد داد. اگر برای گرفتن پاسخ خود سراغ ChatGPT بروید، این چت‌بات به‌صورتی کاملا ساده برای شما پیچیده‌ترین مسائل را توضیح خواهد داد.
  • حل گام‌به‌گام مسائل ریاضی: یکی دیگر از کاربردهای ChatGPT که جنجال زیادی به پا کرده، توانایی حل سوالات ریاضی است. شما برای استفاده از این قابلیت، باید به‌صورت خلاصه و واضح مسئله خود را برای این چت‌بات توضیح دهید.
  • برنامه‌نویسی و دی‌باگ: اصلا فرقی ندارد که شما یک برنامه‌نویسی حرفه‌ای هستید یا تازه‌کار، حتما در زمان برنامه‌نویسی با باگ‌هایی مواجه خواهید شد. ChatGPT این توانایی را دارد تا باگ‌های شما را در زمان برنامه ‌نویسی کاهش دهد و ساعت‌ها وقت خود را صرف دیباگ نکنید. هم‌چنین، این امکان را دراختیار شما قرار خواهد داد تا توابع مورد نیاز خود برای قسمت‌های مختلف یک برنامه را به‌وسیله ChatGPT تولید کنید.
  • تولید محتوا به زبان‌های مختلف: می‌تواند به شما کمک کند تا به زبان‌های دیگر، غیر از زبان مادری خود، تولید محتوا کنید. یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار، استفاده از گوگل ترنسلیت است، اما باید به این موضوع دقت کنید که متن اصلی به زبان دیگری نوشته شده و شما آن را ترجمه کرده‌اید. ChatGPT این توانایی را دارد که با استفاده از هوش مصنوعی که دارد، متون را از ابتدا و به همان زبانی که از او خواسته‌اید، تولید کند. یکی از بهترین مواردی که باعث شده تا جنجال زیادی سر آن ایجاد شود، تولید مقالات در هر موضوعی است. افرادی زیادی از سراسر دنیا توانسته‌اند تا با استفاده از ChatGPT، مقالاتی را برای دروس دانشگاهی خود ایجاد و نمره کاملی را از آن دریافت کنند!

 

محدودیت‌های ChatGPT

دنیای هوش مصنوعی به تازگی به مبحثی داغ بدل شده است و تا زمانی که به بلوغ کافی برسد راه درازی دارد؛ بنابراین تا آن زمان، محدودیت‌هایی در هر نوعی از هوش مصنوعی وجود دارد که ChatGPT هم از این قاعده به دور نیست. برخی از این محدودیت‌ها به‌دلیل نبود بلوغ کافی در توسعه است و برخی هم توسط شرکت‌های توسعه‌دهنده عمدا اعمال شده است تا کاربر در استفاده از هوش مصنوعی با چالشی مواجه نشود.

هوش مصنوعی ChatGPT به ‌گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ‌های منفی یا زننده را به شما ارائه ندهد؛ پس اگر سوالی در این طیف بپرسید، به شما پاسخی نخواهد داد. هم‌چنین یکی دیگر از محدودیت‌های ChatGPT، وابسته بودن کیفیت پاسخ‌ها به کیفیت سوالات پرسیده شده است. به‌عبارت دیگر، هرچقدر که سوالات تخصصی‌تری بپرسید، چت جی پی تی پاسخ‌های دقیق‌تری را به شما خواهد داد. چون ChatGPT آموزش داده شده تا پاسخ‌های درست برای انسان‌ها را ارائه دهد، در بعضی از موارد پاسخ‌های غلطی را ارائه داده است. بسیاری از کاربران در زمان استفاده از ChatGPT متوجه شده‌اند که این چت‌بات در بعضی موارد پاسخ‌های غلطی را به سوالات پرسیده شده می‌دهد. در واقع، ChatGPT توسعه داده شده است تا بهترین جوابی را ارائه دهد که از نظر انسان‌ها درست است، اما اگر دقیق‌تر به بعضی از پاسخ‌های ارائه شده توسط این چت‌بات توجه کنیم، متوجه می‌شویم که بعضی از آن‌ها از نظر علمی درست نیستند. این پاسخ‌های غلط ارائه شده توسط ChatGPT برای اولین‌بار توسط ناظران سایت Stackoverflow کشف شدند. در بازه‌ای از زمان، Chat GPT در این سایت به سوالات کاربران پاسخ می‌داد که به‌نظر درست می‌رسیدند، اما پاسخ‌هایی غلط بودند. هزاران پاسخ غلط ارائه شده توسط ChatGPT در Stack Overflow در نهایت باعث شد تا ناظران این وب‌سایت هر پاسخ ارائه شده توسط کاربران که با استفاده ‌از ChatGPT به‌دست آمده بود را در لیست ممنوعه قرار دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]