گزارش همایش وبیناردی
وبیناردی اولین و بزرگترین رویداد تخصصی حوزه مدیریت و برگزاری وبینار در سالن مولانا دانشگاه امیرکبیر با تلاش تیم خوب ایسمینار برگزار شد.
گزارش همایش وبیناردی
سخنران اول این رویداد محمدرضا فهیمی، مشاور بازاریابی محتوا از تفاوتهای وبینار و ورکشاپ حضوری گفت. تعداد ثبتنام، دسترسی به مکان برگزاری، هزینه ثبتنام، زمانبندی، میزان درآمد و کمک به محیط زیست از مواردی بود که محمدرضا فهیمی به آنها اشاره کرد. در ادامه مانوئل اوهانجانیانس مؤسس و مدیر ایسمینار از چگونگی برگزاری وبینار صحبت کرد.
بخشی از نکات کلیدی صحبتهای مانوئل
- وبینار زنده: رویدادهای مبتنی بر تصویر که به صورت زنده در یک روز و ساعت خاص، تعاملی و چند طرفه برگزار میشود.
- وبینار ضبطشده: وبینارهای ضبط شدهای که کاربر براساس نیاز خود، میتواند در هر زمان آن را مشاهده نماید.
روند برگزاری یک وبینار استاندارد
- عنوان و طراحی محتوا.
- قیمتگذاری و بلیطها.
- بستر ثبتنام و مدیریت کاربران.
- استراثژی بازاریابی.
- اطلاعرسانی و جذب مخاطب.
- انتخاب نرمافزار برگزاری وبینار.
- اجرای وبینار.
- فروش فیلم وبینار.
- پیشبرد فروش فیلم وبینار.
اولین پنل وبیناردی با عنوان وبینار برای کسبوکارها بود که با آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست مدیریت شد.
اعضای پنل وبینار برای کسبوکارها
- حسن سیدی، تجارت پیشه ابرآروان.
- میثم زرگرپور، همبنیانگذار پادکست ١٠ صبح.
- میلاد اسلامیزاد، مؤسس و مدیرعامل نویسش.
- اشکان بروج، مدیر بازاریابی لست سکند و بنیانگذار آکادمی گردشگری ایران.
نکات کلیدی گفته شده توسط اعضای پنل
- اگر موضوع وبینار خیلی تخصصی شود تعداد شرکت کنندهها کمتر هست.
- یکی از مزیتهای وبینار این است که محدودیت مکانی ندارد.
- آموزش رایگان از طریق وبینار یک روش مناسب برای رشد سرعت بیزینس است.
- تعاملات در وبینار و تمرکز روی موضوع نیز از مزایای برگزاری وبینار است.
- وبینار یک روش آموزش است و موضوع ومحتوا نیز بسیار مهم است.
در بخش دوم رویداد، علیرضا ابراهیمیان، مدیر رشد مجموعه پگاه دربارهی درآمدزایی از وبینار صحبت کرد و از تجربیات خود در برگزاری وبینار برای شرکت کنندگان سخن گفت.
اشتباهات در برگزاری وبینار از زبان علیرضا ابراهیمیان
بدترین زمان برای برگزاری وبینار پنجشنبه شب بود که هیچ شخصی آنلاین نبود. موضوع وبینار راههای بازاریابی از طریق تلگرام بود در صورتی که تلگرام فیلتر شده بود. سخنران بعدی وحید حجه فروش از فرصت برابر وبینار برای همه صحبت کرد. پنل دوم با عنوان بازاریابی برای وبینار توسط مانوئل اوهانجانیانس مدیریت شد.
اعضای پنل
- مارینا اوهانجانیانس، همبنیانگذار و مدیر مارکتینگ ایسمینار.
- هادی مرادی، مدیر دیجیتال مارکتینگ الوپیک.
- محمد سمیعی، مدیر سابق بازاریابی ریحون.
- سینا شفیع زاده، همبنیانگذار نظربازار.
- سروش نادری، مؤسس و مدیرعامل ادسنسور.
سخنران انتهایی رویداد مجید کثیری، بنیانگذار و مدیر اخبار رسمی بود. در ادامه وبیناردی با اهدای تندیس به برترین وبینارهای برگزار شده در یک سال اخیر سپری شد و با جشن تولد 2+4 سالگی ایسمینار پایان یافت. نظرات خود را در ارتباط با این همایش برای ما ارسال کنید.
گزارش از: هانیه جعفری
ارسال پاسخ