تست در تقلبی یا fake door چیست؟
تست درب جعلی یک بازی خطرناک است. اگر درست انجام شود، میتوانید مشتریان آینده را به دست آورید، ایدهای را برای راهاندازی محصول تأیید کنید، و حتی آزمایشکنندگان بتا را برای یک ویژگی جدید پیدا کنید. اگر اشتباه انجام دهید، میتوانید به اعتبار برند خود آسیب برسانید و یک کابوس روابط عمومی را به خطر بیندازید. بنابراین، حد وسط کجاست؟ چگونه میتوانید تستهای درب جعلی را اجرا کنید که به رشد کسبوکار مبتنی بر محصول کمک میکند و در عین حال اعتماد و خرید مشتریان خود را جلب میکند؟
تست در تقلبی یا fake door چیست؟
تست درب تقلبی چیست؟
تست درب تقلبی یک تکنیک تحقیقاتی ناب است که تیمهای محصول برای اعتبارسنجی محصولات، ویژگیها یا خدمات جدید استفاده میکنند. تستهای درب جعلی، که گاهی به آنها تستهای درب رنگشده نیز میگویند، با ارائه یک فراخوان برای اقدام یا نمونه اولیه ایدهای با وفاداری پایین به مردم و دیدن اینکه چند نفر روی آن کلیک میکنند یا سعی میکنند از آن استفاده کنند، علاقهای را به خود جلب میکنند. تست درب تقلبی مزایا و معایب خودش را دارد. این یک روش توسعه محصول است که اگر به درستی انجام شود، میتواند به شما در یافتن تناسب محصول با بازار و کاهش ریسک پذیرش ایدههای جدید کمک کند. با این حال، اگر اشتباه انجام شود، میتواند اعتماد مشتری به برند را از بین ببرد.
fake door چگونه کار میکند؟
آزمایشهای درب جعلی به کاربر دعوت میکنند تا از محصولی استفاده کند که در واقع وجود ندارد. این میتواند یک دکمه CTA، یک اعلان درون برنامه، یک پاپ آپ یا یک اسلاید-out، یا حتی یک ویدیوی محصول یا یک تبلیغ است. وقتی کاربر روی آن محصول جعلی کلیک میکند یا برای آن ثبت نام میکند، پیامی دریافت میکند یا در صفحهای قرار میگیرد که نشان میدهد این حقیقت وجود ندارد (هنوز) محصول وجود ندارد. با این حال، این چیزی است که کسب و کار شما یا در حال ساختن یا در نظر گرفتن آن است. دادههای جمعآوریشده از آزمایش درب جعلی، مواردی مانند نرخ کلیک (CTR) یا تعاملات صفحه، به تیم محصول کمک میکند تصمیم بگیرد چه چیزی میتواند کار کند و چه چیزی نمیتواند کارساز شود. یک تست درب جعلی، که به درستی انجام شود، کنجکاوی یا ترس از دست دادن (FOMO) را بر میانگیزد، و کاربران را برای امتحان چیز جدیدی هیجان زده میکند، احتمالاً یکی از اولینهاست. در نهایت، تست درب جعلی به خوبی کار میکند، زیرا نه تنها به تکامل تیمهای محصول کمک میکند، بلکه میتواند با نشان دادن وعدههای آینده، کاربران را به ماندن در اطراف ترغیب کند. یا اگر تبلیغات هدفمند درب جعلی را اجرا میکنذ، میتواند به شما در یافتن مشتریان جدید، ساختن شخصیتها و تعریف جمعیت شناسی کمک کند.
مزایای تست درب تقلبی یا fake door و نحوه به حداکثر رساندن ارزشها
با وجود ترس عمومی در مورد درهای تقلبی، مزایای زیادی برای مشاغل وجود دارد. بیایید بررسی کنیم که برخی از این درهای تقلبی چه کاری میتوانند برای تیم شما انجام دهند.
در مورد نحوه واکنش کاربران به یک پیشنهاد جدید بازخورد جمعآوری کنید
اول از همه، جمعآوری بازخورد با سرمایهگذاری کم، راهی فوقالعاده برای به حداقل رساندن ریسک ساخت محصول و صرفهجویی در منابع مهندسی است. بسته به ابزاری که استفاده میکنید و تست درب تقلبی که برای اجرا انتخاب میکنید، این فرصت را دارید که هم بازخورد کمی و هم کیفی جمعآوری کنید که میتواند بهطور اساسی ساخت و زیربنای یک ایده جدید را بهبود بخشد و از عرضه محصول پشتیبانی کند.
با Chameleon نظرسنجی محصول را اجرا کنید
بررسیهای درونبرنامهای به شما امکان میدهد تا بازخوردهای مهم کاربران را زمانی که مرتبطتر هستند، دریافت کنید حتی کوچکترین ویژگیهای جدید درون محصول را ارزیابی کنید. همچنین میتوانید از تستهای درب جعلی برای درک اینکه کاربران فعلی نسبت به یک ویژگی جدید چه احساسی دارند استفاده کنید. چه تست درب جعلی شما در یک تور محصول تعاملی برای کاربران جدید ارائه شود، چه آن را به عنوان یک پاپ آپ معین برای کاربران طولانی مدت ارائه کنید، میتوانید علاقه خود را به جزییترین ویژگیها بسنجید و مردم را برای آنچه در آینده در پیش است هیجان زده کنید.
ویژگیهایی را توسعه دهید که کاربران شما میخواهند و از مواردی که نمیخواهند صرف نظر کنید
تستهای درب جعلی ابزاری فوقالعاده برای اعتبارسنجی ویژگیهای جدید و برنده شدن خرید اولیه از کاربران فعلی هستند. البته، برای اینکه این ابزار تحقیق کاربر کار کند، شما نیاز به مشارکت عالی کاربر در پلتفرم خود دارید و مردم باید به ارائه بازخورد کاربران عادت کنند. دربهای تقلبی نیز برای نادیده گرفتن ویژگیهای جدیدی که در نظر دارید عالی هستند. به عنوان مثال، اگر از رویکرد MVP برای محصول خود استفاده میکنید، ممکن است بازخورد مشتری دریافت کنید که اهمیت یک ویژگی را برای یک مشتری خاص بیان میکند. با این حال، هنگامی که برای اندازه گیری محبوبیت این ایده ویژگی یک تست درب جعلی انجام میدهید، میتواند نشان دهد که بالابر ارزش سرمایه گذاری را ندارد. در نهایت، تستهای جعلی درب یک راه عالی برای اولویت بندی کالاهای عقب مانده شما هستند. اگر مطمئن نیستید که ابتدا روی چه چیزی کار کنید، از طریق تستهای جعلی درب از مشتریان خود بپرسید و اجازه دهید آنها پاسخ دهند.
کاربران را برای آزمایش بتا تقسیم کنید و ویژگیها را افزایش دهید
تستهای درب جعلی میتوانند ابزاری عالی برای کمک به شما در تقسیمبندی پایگاه کاربری فعلی خود برای آزمایش بتا هستند. به عنوان مثال، شاید شما در حال ساختن یک ویژگی هستید که یک کاربر خاص واقعاً میخواهد. به جای ارائه این ویژگی به همه کاربران، آن را به کسانی که به موفقیت آن اهمیت میدهند ارائه دهید. ارائه فرصتهای آزمایش بتا راهی عالی برای ایجاد تعامل کاربر و جمعآوری بازخورد کیفی کاربران است. این همچنین نرخ پذیرش ویژگی شما را هنگامی که آن را به بازار میآورید افزایش میدهد. هنگامی که آزمایش بتا شما به پایان رسید و آماده انتشار ویژگی جدید MVP خود هستید، در حال حاضر یک گروه سرمایه گذاری شده از کاربران (بتا سابق) دارید که میتوانند برای این کار بپردازند فقط مطمئن شوید که آن را با نرخ انحصاری ارائه میکنید. تشکر کن.
گروههای مشتریان جدید را کشف کنید
در صورت تمام شدن محصول و از طریق تبلیغات هدفمند، آزمایش درهای جعلی نیز مفید است. آنها میتوانند به شما کمک کنند تا در همان ابتدای کار متناسب با محصول و بازار را پیدا کنید و گروههای کاملاً جدیدی از مشتریان را برای عرضه محصول شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر ایدهای در مورد مخاطبان هدف خود دارید، میتوانید تبلیغات رسانههای اجتماعی یا تبلیغات Google PPC را اجرا کنید که کسی را به صفحه فرود محصول، ویژگی یا خدمات بعدی جذب کند. با انجام این کار، میتوانید شروع به ایجاد مخاطبین مشابه برای تبلیغات آینده کنید. بهعلاوه، اگر در تستهای درب جعلی خود ایمیلها را جمعآوری میکنید، میتوانید فهرستی از افرادی که میخواهند بیشتر بدانند و زمانی که ایدهتان آماده شد به فروش تبدیل میشوند، بسازید. خوب، ما تا به اینجای نوشته مزایا را پوشش دادهایم. با این حال، این بدان معنا نیست که درهای تقلبی بدون خطر هستند.
خطرات آزمایش درب تقلبی و نحوه جلوگیری از آنها
با وجود تمام مزایایی که برای یک کسب و کار در نظر گرفته شده است که آزمایش درب جعلی را انجام میدهد، خطراتی نیز برای اجرای آنها وجود دارد. اما میتوان از این خطرات جلوگیری کرد یا حداقل آن را به حداقل رساند.
دربهای تقلبی میتوانند باعث ناراحتی احتمالی کاربران شوند
ایجاد روابط با مشتریان زمان میبرد. تست درب تقلبی اساساً یک فیب مقدماتی در مورد چیزی است که مشتری قرار است به دست آورد. این باعث ناراحتی میشود و به طور بالقوه اعتماد مشتری را به یک تجارت کاهش میدهد. با این حال، راههایی وجود دارد که میتوانید فورا فیب را درمان کنید. در صفحه فرود کلیکی، با کپی خود شفاف و صادق شوید. به بازدیدکننده اطلاع دهید که قصد دارید روی این ویژگی کار کنید و از آنها برای وقتی که گذاشتند تشکر کنید. به محض اینکه احساسات مشتری را تأیید کردید، میتوانید رابطه را اصلاح کنید و حتی او را در مورد آنچه در آینده خواهد آمد هیجان زده کنید. اما، باید با کپی خود سریع عمل کنید.
آزمایشهای ساختگی درب میتواند باعث ناامیدی شود
البته، اگر راه حلی که فکر میکردند برایش در دسترس قرار نگیرد، مقدار مشخصی از ناامیدی را تجربه میکند. شما میتوانید با مدیریت همدلانه ناامیدی کاربر از این امر جلوگیری کنید. دلیل اقدامات خود را توضیح دهید و از کاربران بپرسید که آیا مایل هستند با نظرسنجی محصول بازخورد خود را در مورد انتظارات خود بیان کنند یا در نسخه بتا محصول به صورت رایگان شرکت کنند.
توجه: ابزارهای بازخورد کاربر را عاقلانه ادغام کنید و از درخواست بیش از حد از کسی مراقبت کنید.
در نهایت، یک حس اجتماعی در مورد محصول جدید خود ایجاد کنید و به کاربران خود اجازه دهید تا بدانند که چقدر میتوانند بر آنچه در آینده دارد تاثیر مثبتی بگذارد. به آنها اطمینان دهید که اساساً چیزی برای پاسخگویی به نیازهای آنها میسازید. مشتری محور بمانید.
درهای جعلی ممکن است اعتبار سایت شما را کاهش دهند
اگر یک SaaS نسبتاً جدید هستید یا مخاطب جدیدی را برای تست درب جعلی خود هدف قرار میدهید، پس اعتبار چیز مهمی است. تا به حال این عبارت را شنیدهاید: شروع کردن با پای اشتباه؟ همین امر در مورد درب جعلی شما نیز صدق میکند.
چگونه با آزمایش درب جعلی معتبر باقی بمانیم؟
خب، چند راه وجود دارد. یکی از پیامها در صفحه فرود شما و مواردی است که در بالا به آن اشاره کردیم: آزمایش بتا، فرصتهای بازخورد، اشتراکگذاری بینش در مورد آنچه در آینده است. دوم، اگر میخواهید مخاطب جدیدی را هدف قرار دهید، گروه آزمایشی خود را حفظ کنید و هزینههای کمی بپردازید. ممکن است به چند رابطه با مشتریان بالقوه آسیب وارد کنید. با این حال، اگر بینشهای ارزشمندی به دست آورید، احتمالاً محصول مناسبتری را به تودهها ارائه خواهید کرد.
چگونه یک تست درب تقلبی موثر بسازیم؟
اکنون که از مزایا و خطرات آزمایش درب تقلبی میدانید، بیایید به نحوه ساخت دربهای تقلبی بپردازیم. فقط گفتن آن به نظر شوم میرسد، اما اینجا هستیم. ابزارهای بازاریابی محصول زیادی وجود دارد که به شما در انجام کار کمک میکند. چند مورد علاقه طرفداران عبارتند از:
- Mailchimp: برای کشیدن و رها کردن صفحات فرود، مجموعه ایمیل و سفرها.
- InVision: برای مدلهای ساده و موثر محصول یا وایرفریم.
- Semrush: برای پالایش هر کمپین PPC برای تست درب جعلی شما.
اکنون ابزارهای خود را دارید، بیایید به نحوه ساخت دربهای تقلبی که به نفع کسب و کار و مشتریان شما است، بپردازیم.
مخاطبان خود را انتخاب کنید
اول از همه، فکر کنید که این تست را برای چه کسانی ایجاد میکنید؟ آیا از طریق تبلیغات مشتریان بالقوه را هدف قرار خواهید داد؟ اگر میخواهید یک مدل کسب و کار یا محصول جدید را آزمایش کنید، این یک گزینه عالی است. یا، آیا کاربرانی را هدف قرار خواهید داد که از قبل در حال پیمایش محصول شما هستند؟ این گزینه خوبی برای ویژگیهای جدید و اگر پایگاه کاربر درگیر دارید. هنگامی که تصمیم گرفتید این آزمون برای چه کسی است، میتوانید با آگاهی بیشتری بسازید.
درب جعلی و آنچه داخل آن است ایجاد کنید
در مرحله بعد، شما آماده هستید تا درب جعلی خود و آنچه در پشت آن نهفته است بسازید. در نظر بگیرید که وقتی کسی داخل است، همه چیز را ساده و شفاف نگه دارید. درب تقلبی به خودی خود باید بخشهای مساوی را فریبنده شود زیرا آموزنده است. کاربران خود را با اطلاعات کافی برای برنده شدن یک کلیک مربوطه جمع کنید. این دقیقاً همان کاری است که Buffer برای ویژگی صفحه شروع جدید خود انجام داد. آنها با قرار دادن یک CTA در نوار اعلان در صفحه اصلی وب سایت خود، بازدیدکنندگان را تشویق میکنند تا برای دسترسی زود هنگام ثبت نام کنند. هنگامی که شخصی روی CTA کلیک میکند، در صفحهای قرار میگیرد که میتواند آدرس ایمیل خود را برای پیوستن به لیست انتظار بگذارد. یکی از مزایای تست دربهای تقلبی صرفه جویی در منابع طراحی و زمان مهندسی است، بنابراین این کار را حفظ کنید. شفاف بودن و استفاده از کپی همدلانه در اینجا بسیار مهم است، بنابراین برای اطمینان از درست بودن عبارت خود و ارائه یک تجربه لذت بخش برای کاربران، وقت خود را با نویسنده خود بگذرانید.
مواردی که باید در محتوای آزمون درب تقلبی یا fake door خود لحاظ کنید:
- هدف از محصول جدید.
- مزایای کلیدی محصول جدید.
- یک نقشه راه بالقوه.
- چگونه کاربر میتواند کمک کند.
- گزینهای برای ثبت نام برای اطلاعات بیشتر.
بیایید نگاهی به نحوه انجام کار دراپ باکس در سال 2019 بیندازیم، زمانی که آنها برنامه جدید دسکتاپ را معرفی کردند. در صفحه اعلام، آنها گزینه انتخاب کردن را برای کاربران فعلی گنجاندهاند تا بتوانند دسترسی زودهنگام پیدا کنند و برنامه جدید را برای چرخش انتخاب کنند. به علاوه، آنها یک دکمه اختصاصی برای جمعآوری بازخورد اضافه کردند. آمادهاید تجربه جدید Dropbox را برای خودتان امتحان کنید؟ همه کاربران Dropbox میتوانند از طریق برنامه دسترسی زودهنگام ما به برنامه جدید دسکتاپ وارد شوند، و ما در چند هفته آینده ویژگیهای دیگر را ارائه خواهیم کرد. ما نمیتوانیم منتظر بشنویم که چگونه از Dropbox جدید استفاده میکنید، چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی بیشتر میخواهید دکمه «ارسال بازخورد» را در گوشه سمت راست پایین برنامه جدید دسکتاپ جستجو کنید.
روی سفر بعدی خود کار کنید
در قبال هر چیزی که به بازدیدکنندگان صفحه خود قول میدهید پاسخگو شوید. اگر در حین ساخت قول اطلاعات بیشتری میدهید، آن را ارائه دهید. اگر قول دادهاید که این گزینه آزمایش کننده بتا است، آنها را دعوت کنید. اگر میگویید که محصول باید در تاریخ مشخصی آماده شود، پس آن MVP را در دستان آنها بگیرید یا به آنها بگویید که چرا آماده نیست. ارتباط برای حفظ رابطهای که با تست درب جعلی ایجاد میکنید بسیار مهم است.
توجه: همچنین ممکن است برای بازاریابی آتی دارای سرنخهای واجد شرایط محصول شوید، بنابراین مطمئن شوید که برای زمانی که محصول در دسترس است، یک کمپین ایمیلی در اختیار دارید.
دادهها را جمعآوری کنید و موفقیت را اندازه گیری کنید
مهم است که چند KPI را در مورد موفقیت تست درب جعلی تنظیم کنید. آیا به دنبال نرخ کلیک مشخصی هستید تا به تیم خود چراغ سبز نشان دهید و ساخت را شروع کنید؟ شاید به تعداد معینی از پاسخهای بازخورد مثبت نیاز دارید تا به تیم PM خود اطلاع دهید که یک ایده معتبر است. چند هدف و مجموعه داده برای اندازه گیری عبارتند از:
- نرخ تبدیل.
- نرخ کلیک.
- ثبت نامهای ایمیل.
- نرخ پرش.
- بازخورد مثبت کاربران.
- بازخورد منفی کاربران.
دادههای کمی و پاسخهای کیفی که به دلیل دربهای جعلی دریافت میکنید برای اطلاعرسانی محصول یا ویژگی جدید شما بسیار مهم است.
توجه: چه این یک آزمایش درون محصول است یا چیزی که شما به صورت خارجی اجرا میکنید، تصمیم بگیرید که آیا برای روش اعتبارسنجی شما ارزش آن را دارد یا خیر. اگر بازخورد منفی بیشتر از مثبت شود، باید آزمایش درب جعلی خود را مجدداً ارزیابی کنید یا به طور کلی آن را از روند توسعه ناب خود حذف کنید.
حالا شما یک تست درب جعلی ایجاد کردهاید. اما بعد چه؟
فوق العاده است، بنابراین تست درب جعلی شما آماده است و شما آماده شروع اقدام هستید. وقت آن است که بزرگنمایی کنید و به تصویر بزرگتر نگاه کنید. انجام درست این تست بسیار دشوار است. دقت کنید که چرا از ابتدا این تست را انجام دادید. تست درب جعلی بخش مهمی از فرآیند توسعه محصول شما است. این به محققان شما کمک میکند تا دادهها و توسعه دهندگان را برای آزمایش، تکرار، چرخش و ارزیابی ایدههای جدید جمعآوری کنند. آموختههای خود را از تست درب جعلی مستند کنید و آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید. چه کسی باید بداند چه چیزی؟ و چرا؟ چگونه میتوانید دادههای کمی و کیفی را به بینشهای عملی تبدیل کنید که به شما در ساخت محصولات بهتر و افزایش پذیرش کاربر کمک میکند؟
بستن درب در تستهای فیک دور
این یک پوشش آزمایشی درب جعلی است. علیرغم انگی که در مورد این نوع تست وجود دارد، اگر به درستی انجام شود، برای کسب و کار و مشتریان شما بسیار مفید است. در نظر بگیرید که هنگامی که کاربر «از طریق در» اطلاعاتی به شما میدهد، قبلاً بینش ارزشمندی در مورد فرضیه شما به شما ارائه کرده است. اطمینان حاصل کنید که ارزش را ارائه کردهاید و به گفتگو پیرامون موضوع ادامه دهید.
ارسال پاسخ