من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

مهارت‌های مورد نیاز طراح تجربه کاربری UX

مهارت‌های مورد نیاز طراح تجربه کاربری UX
مهارت‌های مورد نیاز طراح تجربه کاربری UX

مهارت‌های مورد نیاز طراح تجربه کاربری UX

میزان رضایتی که کاربر در هنگام استفاده از محصولات دارد تجربه کاربری می‌گویند یعنی کاربر بتواند با محصولات و سازمان شما ارتباط خوبی برقرار کرده و بتواند تعامل برقرار کند به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت اگر کاربری به سایت شما مراجعه نمایند و محصولی خریداری کند و دوباره به سایت شما بازگردد یعنی شما توانسته‌اید تجربه خوبی برای این کاربر درست نمایید اگر شما تجربه خوبی برای کاربران خود در نظر بگیرید باعث می‌شود حس خوبی به مشتریان خود داده و سایت و محصول خود را با کیفیت‌تر و فرآیندها را به سرعت پیش ببرید و هم‌چنین با این کار توانسته کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

 

مهارت‌های مورد نیاز طراح تجربه کاربری UX

طراحی تجربه کاربری

شما می‌توانید با استفاده از آن بازخوردهای کاربران را ملاک خود قرار دهید تا بهترین کار را انجام دهید زیرا اگر بتوانید به طور بهینه تجربه کاربری را طراحی نمایید به هدف خود رسیده و بهترین حالت سود دهی خواهید رسید. شما علاوه بر راه کارهایی برای بهتر کردن فروش محصولات خود باید احساسات و ویژگی‌های شخصیتی کاربران خود را نیز مورد توجه قرار دهید و راه کارهایی را برای بهترین نمودن این بخش‌ها در نظر بگیرید برای مثال: چیدمان‌ها، مراحل خرید، جزوه، نوشته‌ها، تصویر راهنما و حتی نحوه ارسال کالا این‌ها باعث می‌شود تا بتوانید طراحی تجربه کاربری عالی را انجام داده تا در دسترس کاربران قرار دهید. طراحی تجربه کاربری که UX می‌نامند با  طراحی رابط کاربری که UI نامیده می‌شوند ارتباط داشه و با هم همکاری می‌کنند تا بتوانند با استفاده از این مهارت‌ها به محصول خوبی دست پیدا کنند تجربه کاربری به صورت تحلیلی و رابط کاربری به عنوان طراحی گرافیک شباهت دارد که هر کدام وظیفه‌ی خاص و پیچیده‌ی خود را دارند.

 

مهارت‌های مورد نیاز طراح ux

هر چه طراحی رابط کاربری و تجربه مشتری پیش روی کرد باعث شد تا کاربران تقاضا نمایند تا یک طراح بتواند آن‌ها را طراحی کرده و به امکانات و خدمات آن اضافه نمایید زمانی که یک کاربر بخواهد طراحی کند یک سری مهارت‌ها را در خود که شامل:

  • تحقیق و پژوهش: طراحان بایستی هدف کاربران خود را تعیین کرده و آن‌ها را بررسی نماید تا بتواند درک درستی از نیازهایشان پیدا کند.
  • مشارکت با طراحان دیگر: با استفاده از آن می‌تواند از اطلاعات مهارت‌های طراحان دیگر طراحان استفاده نماید تا بتواند یک محصول با کیفیت و متناسب با نیازهای کاربر طراحی نمایند.
  • مهارت نوشتن: با استفاده از این مهارت طراحان می‌توانند محصولات خود را بهتر به کاربر معرفی نمایند که یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای طراحان است.
  • تجزیه و تحلیل: یکی دیگر از مهارت‌های مهم طراحان تجزیه و تحلیل است، با استفاده از آن می‌توانید خدمات خود را را به کاربران ارائه کرده و بتوانید نقاط ضعف و قدرت طرح خود را شناسایی کنید و آن‌ها را اصلاح نمایید.
  • مهارت‌های ارتباطی: طراحان بایستی بتوانند با مشارکت و همکاری با دیگر افراد یک طرح خود را پیاده سازی نمایند یک طراح باید بتواند به بهترین نحو ممکن مطلب خود را به دیگران ارائه داده و با آن‌ها صحبت نمایند تا در حین کار به مشکل بر نخورند.
  • رابط کاربری ui: رابط کاربری که واسط کاربری هم به آن می‌گویند، چیزی است که میان یک کاربر و محصول قرار می‌گیرد که طراحان آن‌ها را طراحی کرده که کاربردی است و در سطح وسیعی برای استفاده از محصولات را بهره ببرند و همچنین به دلیل این که UI تنها بخشی است که توسط آن می‌توانید محصول را ببینید کاربران بر این تصور هستند که UI همان UX است اما این‌گونه نیست.

 

مهارت‌های مورد نیاز یک طراح رابط کربری ui

برای این که افراد بتوانند یک طراح موفق شوند باید با یک سری اصول و قواعد طراحی رابط کاربری آشنا شوند زیرا باید کاری کنند تا هر چیزی که کاربر با چشمان خود می‌بیند قابل جذب و دلنشین برایش شود، طراحی ظاهر، رنگ بندی، فونت‌ها و دیگر گزینه‌ها که باید روی آن‌ها کار نمود تا از سایرین متفاوت شوند. این مهارت‌ها شامل:

  • آشنایی با یک سری از مفاهیم تعادل در طراحی.
  • طراحی و هم‌چنین ترکیب نمودن رنگ‌ها و بصورت تمام وقت آن‌ها را به کار بگیرند.
  • سازماندهی دادن اطلاعات.
  • ایجاد نمودن تضاد در طراحی.
  • یک ارتباط قوی بین المان ها برای ایجاد کردن یک طراحی خوب.

 

تجربیات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]