من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

روش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک تبلیغاتی در اپراتورهای موبایل

روش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک تبلیغاتی در اپراتورهای موبایل
روش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک تبلیغاتی در اپراتورهای موبایل

روش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک تبلیغاتی در اپراتورهای موبایل

با هر پیشرفتی که در دنیای ارتباطات حاصل می‌‌شود، همواره پدیده‌‌هایی غیرمنتظره در این مسیر به زندگی ما ورود پیدا می‌‌کنند. از نامه‌‌ها و ایمیل‌‌های ناخواسته گرفته تا تماس‌‌های خودکار، بازاریاب‌‌ها و کلاه‌ برداران هرگز مشکلی در دریافت اطلاعات تماس شخصی ما و استفاده از آن برای منافع شخصی خود نداشته‌‌اند. اقدامات آن‌ها اگرچه همواره سبب مزاحمت است، اما در برخی از مواقع نیز می‌تواند در ابعادی گسترده‌‌تر و کاملا خطرناک‌‌تر ظاهر شود.

 

روش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک تبلیغاتی در اپراتورهای موبایل

تقریبا همه ما از کلاهبرداری‌‌های فیشینگ و نحوه سرقت اطلاعات شخصی مانند حساب بانکی و رمز عبور حساب‌‌ها که در دست افرادی شیاد قرار می‌‌گیرند، مطلع هستیم. با این‌ حال، در حال حاضر، راه رهایی دائمی از این‌ گونه آسیب‌‌ها وجود ندارد. سالانه در حدود پنج میلیارد پیامک تبلیغاتی و هرزنامه برای ساکنان ایالات متحده ارسال می‌‌شود. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می‌‌توانید نه‌ تنها در جهت جلوگیری از آن‌ها، بلکه به‌ طور کامل دریافت این نوع از پیام‌‌ها را متوقف کنید. اکثر پیامک‌‌های تبلیغاتی و هرزنامه از گوشی‌‌های همراه دیگر افراد ارسال نمی‌‌شوند، بلکه اغلب از طریق رایانه و در قالب روشی رایگان برای ارسال متن به فرستنده (از طریق آنتی‌ ویروس نورتون) فرستاده می‌‌شوند. در حالی‌ که این اقدام در نگاه اول صرفا باعث مزاحمت و آزار خواهد شد، اما در واقع این متن‌‌ها معمولا برای فریب شما در جهت ارائه اطلاعات شخصی ارسال شده‌‌اند. این فرآیند می‌‌تواند با ارسال داوطلبانه آن یا به‌ وسیله دادن دسترسی به فرستنده برای نصب بدافزار روی دستگاه شما، محقق شود. در هر صورت، ممکن است در موقعیتی قرار گیرید که حریم شخصی و اطلاعات خصوصی شما در معرض خطر قرار گیرد.

 

آیا تمام پیامک‌های تبلیغاتی خطرناک هستند؟

پیامک‌‌های تبلیغاتی قصدشان خیر است، هدفی جز تبلیغات و هیچ هزینه‌‌ای هم از حساب شما کسر نمی‌‌کنند. مثلاً پیامک‌‌های حاوی کد تخفیف یا حراج‌‌های فصلی که از طرف سایت بانی مد، سایت دیجی کالا یا فروشگاه جین‌‌وست ارسال می‌‌شود در دسته اس ام اس‌‌های تبلیغاتی هستند.

 

پیامک‌‌های ارزش افزوده و پیامک‌های تبلیغاتی

این پیامک‌‌ها که به آن VAS یا خدمات مبتنی بر محتوا می‌‌گویند، در ازای ارسال محتوا در قالب اس‌ام‌اس از کاربر هزینه کم می‌‌کند. به زبان ساده‌تر همه هزینه‌‌ها با شماست و در صورتی که مایل شوید تا به طور مرتب محتوای ارائه شده به صورت پیامک را دریافت کنید، باید هزینۀ آن را روی قبض تلفن همراهتان بپردازید یا از شارژ موبایل‌تان کم شود.

 

روش غیر فعالسازی و فعالسازی پیامک‌‌های تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل

برای حذف پیامک‌‌های تبلیغاتی و لغو سرویس‌های پیامکی برای همراه اول و ایرانسل باید شماره #800* را شماره‌ گیری کنید. بعد از شماره‌ گیری عدد #800*:

  • با ارسال کد 1 لیست سرویس‌‌های فعالی که دارید، طی چند ثانیه برایتان پیامک می‌‌شود.
  • با ارسال کد 2 خدمات مبتنی بر محتوا یا همان ارزش افزوده (VAS) غیرفعال می‌‌شود.
  • با ارسال کد 3 خدمات تبلیغاتی پیامک انبوه برایتان غیرفعال می‌‌شود.
  • با ارسال کد 4 تبلیغات انبوه که از خط شخصی برایتان ارسال می‌‌شود، غیرفعال می‌‌شود.

پیشنهاد ما این است که ابتدا لیستی از سرویس‌‌های ارزش افزوده را دریافت کنید و سپس پیامک‌‌های سودجوی VAS را حذف کنید. در درجه دوم هم اگر مطمئن هستید، پیامک‌‌های تبلیغاتی خود را غیر فعال کنید. در ضمن با لغو پیامک‌‌های تبلیغاتی، دیگر هیچ کسب‌ وکاری نمی‌‌تواند برای شما پیامک بفرستد، یعنی دیگر پیامک‌‌هایی مثل کد تخفیف، پیشنهادهای ویژه، رویدادها و … را دریافت کنید، رستوران یا فروشگاه محبوبتان هم نمی‌‌تواند پیامکی برایتان بفرستد. اما پیامک‌‌های خدماتی و اطلاع‌ رسانی بانک‌‌ها باقی می‌‌ماند.

 

شکایت از پیامک‌‌های تبلیغاتی

گلایه شهروندان از پیامک‌‌های انبوه تبلیغاتی زمانی شروع شد که مزاحمت از طریق ارسال پیامک با سیمکارت شخصی رواج پیدا کرد. در این شرایط حتی با لغو پیامک‌‌های تبلیغاتی هم نمی‌‌توانید جلوی این سیم‌ کارت‌‌ها را بگیرید. به همین منظور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک راه دیگر را هم مطرح کرد.

اگر از سیم‌ کارتی پیامک تبلیغات مزاحم گرفتید، حتماً با شماره 195 تماس بگیرید و این شماره را گزارش کنید. این کار هیچ هزینه‌‌ای برای شما ندارد. به علاوه، سیم‌ کارت بلافاصله توسط سیستم هوشمند بررسی و مسدود می‌‌شود. متخلف هم شناسایی شده و در نهایت قانون مرتبط با ارسال پیامک مزاحم اعمال می‌‌شود.

 

روش غیر فعالسازی و فعالسازی پیامک‌‌های تبلیغاتی رایتل

تمامی مشتركين رايتل جهت مدیریت خدمات پيامك‌‌های انبوه و ارزش افزوده خود از روش‌‌های زير اقدام کنند:

استفاده از نرم‌افزار رایتل من: در نرم‌ افزار رایتل من و با استفاده از منوی “مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده” مشاهده و مدیریت فعال‌ سازی و غیرفعال سازی خدمات پیامکی انبوه امکان‌ پذیر است.

  • مراجعه به صفحه سامانه مدیریت خدمات پیامکی.
  • ارسال يك پيامك خالي به شماره 800 يا شماره 195.
  • شماره‌ گيری كد دستوری *800# يا كد دستوري *195#.
  • روش غیر فعال‌سازی و فعال‌سازی پیامک‌‌های تبلیغاتی همراه اول.

 

نحوه فعال سازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

برای فعال سازی پیام‌های تبلیغاتی، شما میبایست از خط خود، عدد 2 را به شماره پیامکی 8999 ارسال نمایید. پس از ارسال پیام، پیامکی از شرکت همراه اول مبنی بر فعال شدن مجدد سرویس پیامک تبلیغاتی تا 24 ساعت آینده برای شما فرستاده خواهد شد و این سرویس برای شما تا 24 ساعت بعد فعال می‌گردد.

 

نحوه غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

برای غیر فعال کردن دریافت پیامک تبلیغاتی با ارسال عدد 1 به شماه 8999 این سرویس پس از 24 ساعت غیر فعال می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در سایت همراه اول مراجعه نمایید.

 

روش غیر فعالسازی و فعالسازی پیامک‌‌های تبلیغاتی ایرانسل

اگر جزء مشترکین ایرانسل هستید حتما برای شما هم پیش آمده است که گاها پیام‌های تبلیغاتی در inbox پیام‌های گوشی تلفن‌همراه خود دریافت کنید. اما مشکل اصلی زمانی شروع می‌شود که تعدد پیامک‌های تبلیغاتی زیاد شود و شما تمایلی برای دریافت آن‌ها نداشته باشید. در چنین حالتی به دنبال روش‌هایی برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل می‌گردید. توجه داشته باشید با قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل پیام‌های اطلاع رسانی حذف نمی‌گردند.

 

غیرفعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

همان‌طور که می‌دانید پیامک‌های تبلیغاتی که روی خط ایرانسل خود دریافت می‌کنید از سوی اپراتور ایرانسل ارسال می‌گردد. این سرویس به صورت خودکار برای تمامی مشترکین ایرانسل فعال است. اما روش‌هایی برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل نیز وجود دارد.

 

فعال و غیرفعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل به صورت خلاصه

  • نحوه فعال سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل: برای ثبت درخواست دریافت پیامک تبلیغاتی، شما می‌بایست از خط خود، عدد 1 را به شماره پیامکی 5005 ارسال نمایید. پس از ارسال پیام، شرکت ایرانسل پیامکی جهت فعال شدن این سرویس برای شما ارسال خواهد کرد.
  • نحوه غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل: جهت غیر فعال کردن سرویس دریافت پیام‌های تبلیغاتی با ارسال عدد 2 به شماره 5005 می‌توانید این سرویس را غیر فعال کرده و یا با خط ایرانسل خود با شماره 700 تماس گرفته و پس از ارتباط با اپراتور درخواست خود برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را اعلام نمایید. طریقه حذف پیام‌های تبلیغاتی ایرانسل در ادامه به طور کامل تشریح شده است.

 

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل از طریق ارسال اس ام اس

یکی از روش‌هایی که به منظور غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل استفاده می‌شود ارسال پیامک به اپراتور است. این روش بسیار آسان است و در مدت کوتاهی می‌توانید از شر پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل راحت شوید. برای انجام این کار کافیست عدد 2 را به شماره 5005 ارسال نمایید. توجه داشته باشید هزینه ارسال پیامک کاملا رایگان است و هزینه ای در بر نخواهد داشت.

 

تماس با پشتیبانی ایرانسل جهت لغو پیامک تبلیغاتی

به منظور ارتباط با پشتیبانی ایرانسل کافیست با شماره 700 تماس بگیرید و به اپراتور درخواست لغو سرویس پیامک تبلیغاتی ایرانسل را بدهید. اگر با خط غیر ایرانسلی می‌خواهید اقدام به غیرفعال‌سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل نمایید باید از طریق شماره گیری ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ با مرکز تماس ایرانسل درخواست خود را ثبت نمایید.

 

کد USSD غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

برای هر سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل یک کد دستوری واحد جهت حذف پیامک تبلیغاتی وجود دارد. در صفحه کلید کد دستوری #800* را شماره گیری کنید. وارد منویی می‌شوید که شامل چند گزینه است.

  • گزینه اول (خدمات فعال): لیستی از سرویس‌های فعال برای این خط را از طریق پیامک برای شما ارسال می‌کند.
  • گزینه دوم (قطع خدمات): به منظور قطع سرویس‌هایی که روی خط فعال است استفاده می‌گردد.
  • گزینه سوم (قطع تبلیغات): برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل استفاده می‌شود.
  • گزینه چهارم (تبلیغ از خط شخصی): اگر از یک خط شخصی تبلیغات دریافت می‌کنید می‌توانید با انتخاب این گزینه و وارد کردن شماره ای که از آن تبلیغ دریافت می‌کنید آن را غیرفعال نمایید.
  • گزینه پنجم (استعلام سرشماره): به منظور دریافت اطلاعات در مورد یک خط با انتخاب این گزینه می‌توان سرشماره آن را وارد کرد. اگر در صفحه اول گزینه قطع تبلیغات را مشاهده نمی‌کنید ابتدا به منظور نمایش سایر گزینه‌ها “#” را وارد کنید.

با انتخاب گزینه 3 پیامی ظاهر می‌شود و اعلام می‌کند درخواست شما با موفقیت ثبت شد و تا 24 ساعت آینده اجرا می‌شود.

 

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل با اپلیکیشن ایرانسل من

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به غیرفعال‌سازی سرویس پیامک تبلیغاتی ایرانسل اقدام کرد استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است:

  • برای انجام این کار اپلیکیشن ایرانسل من را باز کنید.
  • منوی سه خطی بالای صفحه اپلیکیشن ابرانسل من را لمس کنید.
  • سپس گزینه پرونده را انتخاب نمایید.
  • در تب تنظیمات گزینه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی را انتخاب نمایید.
  • در صورتی که پیامک‌های تبلیغاتی سیم کارتتان را از روش‌های دیگر غیر فعال نموده‌اید در این صفحه گزینه ای تحت عنوان فعال‌سازی مشاهده خواهید کرد.

 

طریقه غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

لطفا این موضوع را در نظر داشته باشید تمام روش‌های گفته شده برای لغو آن دسته از پیام‌های تبلیغاتی که با پیش شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۰۲۱ هستند استفاده می‌گردد. برای لغو سایر پیام‌های تبلیغاتی باید از کدهای دیگری استفاده نمایید. علاوه بر روش‌های گفته شده می‌توانید از طریق شماره گیری کد ‎۵۰۰۶#* گروه پیامک‌های تبلیغاتی دریافتی از اپراتور ایرانسل را لغو نمایید. با ارسال عدد 1 پیامی دریافت خواهید کرد که به شما اعلام می‌کند برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی کلید واژه LAGHV را ارسال نمایید.

 

چگونه ایمیل‌های اسپم و تبلیغاتی را حذف کنیم؟

برای حذف ایمیل‌های اسپم و تبلیغاتی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • لغو عضویت از لیست ایمیل: اگر ایمیل اسپم یا تبلیغاتی از یک شرکت یا سازمان خاص دریافت می‌کنید، می‌توانید از طریق لینک لغو عضویت در انتهای ایمیل، از دریافت ایمیل‌های بعدی از آن شرکت یا سازمان جلوگیری کنید.
  • بلاک کردن آدرس ایمیل: اگر ایمیل اسپم یا تبلیغاتی از یک آدرس ایمیل خاص دریافت می‌کنید، می‌توانید آدرس آن ایمیل را بلاک کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
    • ایمیل اسپم یا تبلیغاتی را باز کنید.
    • روی نام یا آدرس ایمیل فرستنده کلیک کنید.
    • از منوی باز شده، گزینه Block را انتخاب کنید.
  • گزارش اسپم: اگر ایمیل اسپم یا تبلیغاتی را دریافت می‌کنید که حاوی محتوای مضر یا ناخواسته است، می‌توانید آن را به عنوان اسپم گزارش کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
    • ایمیل اسپم یا تبلیغاتی مورد نظر را باز کنید.
    • روی دکمه Report Spam کلیک کنید.
  • فیلتر کردن ایمیل: می‌توانید از فیلترهای ایمیل برای شناسایی و حذف ایمیل‌های اسپم یا تبلیغاتی استفاده کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
  • به حساب جیمیل خود وارد شوید.
  • روی آیکون چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • از منوی باز شده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • از تب Filters and Blocked Addresses، گزینه Create a new filter را انتخاب کنید.
  • در فیلد From، آدرس ایمیل یا کلمات کلیدی را وارد کنید که می‌خواهید فیلتر شوند.
  • در فیلد Action، گزینه Move to Spam را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Create filter کلیک کنید.

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید از شر ایمیل‌های اسپم و تبلیغاتی خلاص شوید و صندوق ایمیل خود را مرتب نگه دارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]