عضو کانال یوتیوب ما شوید.

تست در تقلبی یا fake door چیست؟!

تست در تقلبی یا fake door چیست؟!
تست در تقلبی یا fake door چیست؟!

تست در تقلبی یا fake door چیست؟!

هر آنچه لازم است درمورد تست فیک دور یا درب تقلبی بدانید!

تست درب جعلی یک بازی خطرناک است. اگر درست انجام شود، می‌توانید مشتریان آینده را به دست آورید، ایده‌ای را برای راه‌اندازی محصول تأیید کنید، و حتی آزمایش‌کنندگان بتا را برای یک ویژگی جدید پیدا کنید. اگر اشتباه انجام دهید، می توانید به اعتبار برند خود آسیب برسانید و یک کابوس روابط عمومی را به خطر بیندازید. بنابراین، حد وسط کجاست؟ چگونه می‌توانید تست‌های درب جعلی را اجرا کنید که به رشد کسب‌وکار مبتنی بر محصول کمک می‌کند و در عین حال اعتماد و خرید مشتریان خود را جلب می‌کند؟

 

تست در تقلبی یا fake door چیست؟!

تست درب تقلبی چیست؟

تست درب تقلبی یک تکنیک تحقیقاتی ناب است که تیم‌های محصول برای اعتبارسنجی محصولات، ویژگی‌ها یا خدمات جدید استفاده می‌کنند. تست‌های درب جعلی، که گاهی به آن‌ها تست‌های درب رنگ‌شده نیز می‌گویند، با ارائه یک فراخوان برای اقدام یا نمونه اولیه ایده‌ای با وفاداری پایین به مردم و دیدن اینکه چند نفر روی آن کلیک می‌کنند یا سعی می‌کنند از آن استفاده کنند، علاقه‌ای را به خود جلب می‌کنند. تست درب تقلبی مزایا و معایب خودش را دارد. این یک روش توسعه محصول است که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به شما در یافتن تناسب محصول با بازار و کاهش ریسک پذیرش ایده‌های جدید کمک کند. با این حال، اگر اشتباه انجام شود، می تواند اعتماد مشتری به برند را از بین ببرد.

 

بیایید با نکات مثبت این نوع تست شروع کنیم!

fake door چگونه کار می کند؟

آزمایش‌های درب جعلی به کاربر دعوت می‌کنند تا از محصولی استفاده کند که در واقع وجود ندارد. این می تواند یک دکمه CTA، یک اعلان درون برنامه، یک پاپ آپ یا یک اسلاید-out، یا حتی یک ویدیوی محصول یا یک تبلیغ باشد. وقتی کاربر روی آن محصول جعلی کلیک می کند یا برای آن ثبت نام می کند، پیامی دریافت می کند یا در صفحه ای قرار می گیرد که نشان می دهد این حقیقت وجود ندارد (هنوز) محصول وجود ندارد. با این حال، این چیزی است که کسب و کار شما یا در حال ساختن یا در نظر گرفتن آن است. داده‌های جمع‌آوری‌شده از آزمایش درب جعلی – مواردی مانند نرخ کلیک (CTR) یا تعاملات صفحه – به تیم محصول کمک می‌کند تصمیم بگیرد چه چیزی می‌تواند کار کند و چه چیزی نمی‌تواند کارساز باشد. یک تست درب جعلی، که به درستی انجام شود، کنجکاوی یا ترس از دست دادن (FOMO) را برمی انگیزد، و کاربران را برای امتحان چیز جدیدی هیجان زده می کند – احتمالاً یکی از اولین هاست.

در نهایت، تست درب جعلی به خوبی کار می‌کند، زیرا نه تنها به تکامل تیم‌های محصول کمک می‌کند، بلکه می‌تواند با نشان دادن وعده‌های آینده، کاربران را به ماندن در اطراف ترغیب کند. یا اگر تبلیغات هدفمند درب جعلی را اجرا می کنید، می تواند به شما در یافتن مشتریان جدید، ساختن شخصیت ها و تعریف جمعیت شناسی کمک کند.

 

مزایای تست درب تقلبی یا fake door و نحوه به حداکثر رساندن ارزش هایش!

با وجود ترس عمومی در مورد درهای تقلبی، مزایای زیادی برای مشاغل وجود دارد. بیایید بررسی کنیم که برخی از این درهای تقلبی چه کاری می توانند برای تیم شما انجام دهند.

 

در مورد نحوه واکنش کاربران به یک پیشنهاد جدید بازخورد جمع آوری کنید

اول از همه، جمع‌آوری بازخورد با سرمایه‌گذاری کم، راهی فوق‌العاده برای به حداقل رساندن ریسک ساخت محصول و صرفه‌جویی در منابع مهندسی است. بسته به ابزاری که استفاده می‌کنید و تست درب تقلبی که برای اجرا انتخاب می‌کنید، این فرصت را دارید که هم بازخورد کمی و هم کیفی جمع‌آوری کنید که می‌تواند به‌طور اساسی ساخت و زیربنای یک ایده جدید را بهبود بخشد – و از عرضه محصول پشتیبانی کند.

 

با Chameleon نظرسنجی محصول را اجرا کنید

بررسی‌های درون‌برنامه‌ای به شما امکان می‌دهد تا بازخوردهای مهم کاربران را زمانی که مرتبط‌تر هستند، دریافت کنید حتی کوچکترین ویژگی های جدید درون محصول را ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید از تست‌های درب جعلی برای درک اینکه کاربران فعلی نسبت به یک ویژگی جدید چه احساسی دارند استفاده کنید. چه تست درب جعلی شما در یک تور محصول تعاملی برای کاربران جدید ارائه شود، چه آن را به عنوان یک پاپ آپ معین برای کاربران طولانی مدت ارائه کنید، می توانید علاقه خود را به جزیی ترین ویژگی ها بسنجید و مردم را برای آنچه در آینده در پیش است هیجان زده کنید.

 

ویژگی‌هایی را توسعه دهید که کاربران شما می‌خواهند و از مواردی که نمی‌خواهند صرف نظر کنید

تست‌های درب جعلی ابزاری فوق‌العاده برای اعتبارسنجی ویژگی‌های جدید و برنده شدن خرید اولیه از کاربران فعلی هستند. البته، برای اینکه این ابزار تحقیق کاربر کار کند، شما نیاز به مشارکت عالی کاربر در پلتفرم خود دارید و مردم باید به ارائه بازخورد کاربران عادت کنند. درب های تقلبی نیز برای نادیده گرفتن ویژگی های جدیدی که در نظر دارید عالی هستند. به عنوان مثال، اگر از رویکرد MVP برای محصول خود استفاده می کنید، ممکن است بازخورد مشتری دریافت کنید که اهمیت یک ویژگی را برای یک مشتری خاص بیان می کند. با این حال، هنگامی که برای اندازه گیری محبوبیت این ایده ویژگی یک تست درب جعلی انجام می دهید، می تواند نشان دهد که بالابر ارزش سرمایه گذاری را ندارد. در نهایت، تست های جعلی درب یک راه عالی برای اولویت بندی کالاهای عقب مانده شما هستند. اگر مطمئن نیستید که ابتدا روی چه چیزی کار کنید، از طریق تست های جعلی درب از مشتریان خود بپرسید و اجازه دهید آنها پاسخ دهند.

 

کاربران را برای آزمایش بتا تقسیم کنید و ویژگی‌ها را افزایش دهید

تست‌های درب جعلی می‌توانند ابزاری عالی برای کمک به شما در تقسیم‌بندی پایگاه کاربری فعلی خود برای آزمایش بتا باشند. به عنوان مثال، شاید شما در حال ساختن یک ویژگی هستید که یک کاربر خاص واقعاً می خواهد. به جای ارائه این ویژگی به همه کاربران، آن را به کسانی که به موفقیت آن اهمیت می دهند ارائه دهید. ارائه فرصت های آزمایش بتا راهی عالی برای ایجاد تعامل کاربر و جمع آوری بازخورد کیفی کاربران است. این همچنین نرخ پذیرش ویژگی شما را هنگامی که آن را به بازار می آورید افزایش می دهد. هنگامی که آزمایش بتا شما به پایان رسید و آماده انتشار ویژگی جدید MVP خود هستید، در حال حاضر یک گروه سرمایه گذاری شده از کاربران (بتا سابق) دارید که می توانند برای این کار بپردازند—فقط مطمئن شوید که آن را با نرخ انحصاری ارائه می کنید. . تشکر کن.

 

گروه های مشتریان جدید را کشف کنید

در صورت تمام شدن محصول و از طریق تبلیغات هدفمند، آزمایش درهای جعلی نیز می تواند مفید باشد. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در همان ابتدای کار متناسب با محصول و بازار را پیدا کنید و گروه‌های کاملاً جدیدی از مشتریان را برای عرضه محصول شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر ایده‌ای در مورد مخاطبان هدف خود دارید، می‌توانید تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات Google PPC را اجرا کنید که کسی را به صفحه فرود و طراحی کم‌فی محصول، ویژگی یا خدمات بعدی جذب کند. با انجام این کار، می توانید شروع به ایجاد مخاطبین مشابه برای تبلیغات آینده کنید. به‌علاوه، اگر در تست‌های درب جعلی خود ایمیل‌ها را جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید فهرستی از افرادی که می‌خواهند بیشتر بدانند و زمانی که ایده‌تان آماده شد به فروش تبدیل می‌شوند، بسازید. خوب، ما تا به اینجای نوشته مزایا را پوشش داده ایم. با این حال، این بدان معنا نیست که درهای تقلبی بدون خطر هستند.

 

خطرات آزمایش درب تقلبی و نحوه جلوگیری از آن ها

با وجود تمام مزایایی که برای یک کسب و کار در نظر گرفته شده است که آزمایش درب جعلی را انجام می دهد، خطراتی نیز برای اجرای آنها وجود دارد. اما می توان از این خطرات جلوگیری کرد یا حداقل آن را به حداقل رساند.

 

درب های تقلبی می توانند باعث ناراحتی احتمالی کاربران شوند

ایجاد روابط با مشتریان زمان می برد. تست درب تقلبی اساساً یک فیب مقدماتی در مورد چیزی است که مشتری قرار است به دست آورد. این باعث ناراحتی می شود و به طور بالقوه اعتماد مشتری را به یک تجارت کاهش می دهد. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توانید فورا فیب را درمان کنید. در صفحه فرود کلیکی، با کپی خود شفاف و صادق باشید. به بازدیدکننده اطلاع دهید که قصد دارید روی این ویژگی کار کنید و از آنها برای وقتی که گذاشتند تشکر کنید. به محض اینکه احساسات مشتری را تأیید کردید، می توانید رابطه را اصلاح کنید و حتی او را در مورد آنچه در آینده خواهد آمد هیجان زده کنید. اما، باید با کپی خود سریع عمل کنید.

 

آزمایش های ساختگی درب می تواند باعث ناامیدی شود

البته، اگر راه حلی که فکر می‌کردند برایش در دسترس نباشد، مقدار مشخصی از ناامیدی را تجربه می‌کند. شما می توانید با مدیریت همدلانه ناامیدی کاربر از این امر جلوگیری کنید. دلیل اقدامات خود را توضیح دهید و از کاربران بپرسید که آیا مایلند با نظرسنجی محصول بازخورد خود را در مورد انتظارات خود بیان کنند یا در نسخه بتا محصول به صورت رایگان شرکت کنند.

توجه: ابزارهای بازخورد کاربر را عاقلانه ادغام کنید و از درخواست بیش از حد از کسی محتاط باشید.

در نهایت، یک حس اجتماعی در مورد محصول جدید خود ایجاد کنید و به کاربران خود اجازه دهید تا بدانند که چقدر می توانند تأثیر مثبتی بر آنچه در آینده دارد داشته باشند. به آن ها اطمینان دهید که اساساً چیزی برای پاسخگویی به نیازهای آنها می سازید. مشتری محور بمانید

 

درهای جعلی ممکن است اعتبار سایت شما را کاهش دهند

اگر یک SaaS نسبتاً جدید هستید یا مخاطب جدیدی را برای تست درب جعلی خود هدف قرار می دهید، پس اعتبار چیز مهمی است. تا به حال این عبارت را شنیده اید: شروع کردن با پای اشتباه؟ همین امر در مورد درب جعلی شما نیز صدق می کند.

 

چگونه با آزمایش درب جعلی معتبر باقی بمانیم؟

خب، چند راه وجود دارد. یکی از پیام‌ها در صفحه فرود شما و مواردی است که در بالا به آن اشاره کردیم: آزمایش بتا، فرصت‌های بازخورد، اشتراک‌گذاری بینش در مورد آنچه در آینده است. دوم، اگر می‌خواهید مخاطب جدیدی را هدف قرار دهید، گروه آزمایشی خود را حفظ کنید و هزینه‌های کمی بپردازید. ممکن است به چند رابطه با مشتریان بالقوه آسیب وارد کنید. با این حال، اگر بینش های ارزشمندی به دست آورید، احتمالاً محصول مناسب تری را به توده ها ارائه خواهید کرد.

حالا در ادامه بیایید به نحوه ساخت تست های درب جعلی بپردازیم.

 

چگونه یک تست درب تقلبی موثر بسازیم؟

اکنون که از مزایا و خطرات آزمایش درب تقلبی می دانید، بیایید به نحوه ساخت درب های تقلبی بپردازیم. فقط گفتن آن به نظر شوم می رسد، اما اینجا هستیم. ابزارهای بازاریابی محصول زیادی وجود دارد که به شما در انجام کار کمک می کند. چند مورد علاقه طرفداران عبارتند از:

  • Mailchimp: برای کشیدن و رها کردن صفحات فرود، مجموعه ایمیل و سفرها
  • InVision: برای مدل های ساده و موثر محصول یا وایرفریم
  • Semrush: برای پالایش هر کمپین PPC برای تست درب جعلی شما

اکنون ابزارهای خود را دارید، بیایید به نحوه ساخت درب های تقلبی که به نفع کسب و کار و مشتریان شما باشد، بپردازیم.

 

مخاطبان خود را انتخاب کنید

اول از همه، فکر کنید که این تست را برای چه کسانی ایجاد می کنید؟ آیا از طریق تبلیغات مشتریان بالقوه را هدف قرار خواهید داد؟ اگر می خواهید یک مدل کسب و کار یا محصول جدید را آزمایش کنید، این یک گزینه عالی است. یا، آیا کاربرانی را هدف قرار خواهید داد که از قبل در حال پیمایش محصول شما هستند؟ این گزینه خوبی برای ویژگی های جدید و اگر پایگاه کاربر درگیر دارید. هنگامی که تصمیم گرفتید این آزمون برای چه کسی است، می توانید با آگاهی بیشتری بسازید.

 

درب جعلی و آنچه داخل آن است ایجاد کنید

در مرحله بعد، شما آماده هستید تا درب جعلی خود و آنچه در پشت آن نهفته است بسازید. به یاد داشته باشید که وقتی کسی داخل است، همه چیز را ساده و شفاف نگه دارید. درب تقلبی به خودی خود باید بخش های مساوی را فریبنده باشد زیرا آموزنده است. کاربران خود را با اطلاعات کافی برای برنده شدن یک کلیک مربوطه جمع کنید. این دقیقاً همان کاری است که Buffer برای ویژگی صفحه شروع جدید خود انجام داد. آنها با قرار دادن یک CTA در نوار اعلان در صفحه اصلی وب سایت خود، بازدیدکنندگان را تشویق می کنند تا برای دسترسی زودهنگام ثبت نام کنند. هنگامی که شخصی روی CTA کلیک می کند، در صفحه ای قرار می گیرد که می تواند آدرس ایمیل خود را برای پیوستن به لیست انتظار بگذارد. یکی از مزایای تست درب های تقلبی صرفه جویی در منابع طراحی و زمان مهندسی است، بنابراین این کار را حفظ کنید. شفاف بودن و استفاده از کپی همدلانه در اینجا بسیار مهم است، بنابراین برای اطمینان از درست بودن عبارت خود و ارائه یک تجربه لذت بخش برای کاربران، وقت خود را با نویسنده خود بگذرانید.

مواردی که باید در محتوای آزمون درب تقلبی یا fake door خود لحاظ کنید:

  • هدف از محصول جدید
  • مزایای کلیدی محصول جدید
  • یک نقشه راه بالقوه
  • چگونه کاربر می تواند کمک کند
  • گزینه ای برای ثبت نام برای اطلاعات بیشتر

بیایید نگاهی به نحوه انجام کار دراپ باکس در سال 2019 بیندازیم، زمانی که آنها برنامه جدید دسکتاپ را معرفی کردند. در صفحه اعلام، آنها گزینه انتخاب کردن را برای کاربران فعلی گنجانده اند تا بتوانند دسترسی زودهنگام داشته باشند و برنامه جدید را برای چرخش انتخاب کنند. به علاوه، آنها یک دکمه اختصاصی برای جمع آوری بازخورد اضافه کردند.

آماده‌اید تجربه جدید Dropbox را برای خودتان امتحان کنید؟ همه کاربران Dropbox می توانند از طریق برنامه دسترسی زودهنگام ما به برنامه جدید دسکتاپ وارد شوند، و ما در چند هفته آینده ویژگی های دیگر را ارائه خواهیم کرد. ما نمی‌توانیم منتظر بشنویم که چگونه از Dropbox جدید استفاده می‌کنید، چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی بیشتر می‌خواهید—دکمه «ارسال بازخورد» را در گوشه سمت راست پایین برنامه جدید دسکتاپ جستجو کنید.

 

روی سفر بعدی خود کار کنید

در قبال هر چیزی که به بازدیدکنندگان صفحه خود قول می دهید پاسخگو باشید. اگر در حین ساخت قول اطلاعات بیشتری می دهید، آن را ارائه دهید. اگر قول داده اید که این گزینه آزمایش کننده بتا باشد، آنها را دعوت کنید. اگر می گویید که محصول باید در تاریخ مشخصی آماده شود، پس آن MVP را در دستان آن ها بگیرید یا به آنها بگویید که چرا آماده نیست. ارتباط برای حفظ رابطه ای که با تست درب جعلی ایجاد می کنید بسیار مهم است.

توجه: همچنین ممکن است برای بازاریابی آتی دارای سرنخ های واجد شرایط محصول باشید، بنابراین مطمئن شوید که برای زمانی که محصول در دسترس است، یک کمپین ایمیلی در اختیار دارید.

 

داده ها را جمع آوری کنید و موفقیت را اندازه گیری کنید

مهم است که چند KPI را در مورد موفقیت تست درب جعلی تنظیم کنید. آیا به دنبال نرخ کلیک مشخصی هستید تا به تیم خود چراغ سبز نشان دهید و ساخت را شروع کنید؟ شاید به تعداد معینی از پاسخ‌های بازخورد مثبت نیاز داشته باشید تا به تیم PM خود اطلاع دهید که یک ایده معتبر است.

چند هدف و مجموعه داده برای اندازه گیری عبارتند از:

  • نرخ تبدیل
  • نرخ کلیک
  • ثبت نام های ایمیل
  • نرخ پرش
  • بازخورد مثبت کاربران
  • بازخورد منفی کاربران

داده‌های کمی و پاسخ‌های کیفی که به دلیل درب‌های جعلی دریافت می‌کنید برای اطلاع‌رسانی محصول یا ویژگی جدید شما بسیار مهم است.

توجه: چه این یک آزمایش درون محصول باشد یا چیزی که شما به صورت خارجی اجرا می کنید، تصمیم بگیرید که آیا برای روش اعتبارسنجی شما ارزش آن را دارد یا خیر. اگر بازخورد منفی بیشتر از مثبت باشد، باید آزمایش درب جعلی خود را مجدداً ارزیابی کنید یا به طور کلی آن را از روند توسعه ناب خود حذف کنید.

 

حالا شما یک تست درب جعلی ایجاد کرده اید. اما بعد چه؟

فوق العاده است، بنابراین تست درب جعلی شما آماده است و شما آماده شروع اقدام هستید. وقت آن است که بزرگنمایی کنید و به تصویر بزرگتر نگاه کنید. انجام درست این تست می تواند بسیار دشوار باشد. به خاطر داشته باشید که چرا از ابتدا این تست را انجام دادید.

تست درب جعلی بخش مهمی از فرآیند توسعه محصول شما است. این به محققان شما کمک می کند تا داده ها و توسعه دهندگان را برای آزمایش، تکرار، چرخش و ارزیابی ایده های جدید جمع آوری کنند. آموخته های خود را از تست درب جعلی مستند کنید و آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید. چه کسی باید بداند چه چیزی؟ و چرا؟ چگونه می توانید داده های کمی و کیفی را به بینش های عملی تبدیل کنید که به شما در ساخت محصولات بهتر و افزایش پذیرش کاربر کمک می کند؟

 

بستن درب در تست های فیک دور!

این یک پوشش آزمایشی درب جعلی است. علیرغم انگی که در مورد این نوع تست وجود دارد، اگر به درستی انجام شود، می تواند برای کسب و کار و مشتریان شما بسیار مفید باشد.  به یاد داشته باشید، هنگامی که کاربر «از طریق در» اطلاعاتی به شما می دهد، قبلاً بینش ارزشمندی در مورد فرضیه شما به شما ارائه کرده است. اطمینان حاصل کنید که ارزش را ارائه کرده اید و به گفتگو پیرامون موضوع ادامه دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]