من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

چگونه Handoff به طراحی محصول دیجیتال کمک می‌کند؟

چگونه Handoff به طراحی محصول دیجیتال کمک می‌کند؟
چگونه Handoff به طراحی محصول دیجیتال کمک می‌کند؟

هنداف یا Handoff در دیزاین محصول دیجیتال چیست؟

برای به دست آوردن یک محصول نهایی عالی، ضروری است که انتقال نرمی داشته، اما زمانی که متخصصان زیادی در توسعه محصول مشارکت دارند، حفظ ارتباط و همکاری عالی بین طرف‌های مختلف مهم است. Handoff مرحله‌ای است که طراحان UI/UX مدل‌های طراحی نهایی شده را برای کدنویسی بیش‌تر به توسعه دهندگان نرم‌افزار منتقل می‌کنند.

 

هنداف یا Handoff در دیزاین محصول دیجیتال چیست؟

چگونه Handoff به طراحی محصول دیجیتال کمک می‌کند؟

طراحان UI/UX از ابزارهایی مانند Adobe XD، Photoshop، Figma، Sketch و دیگران برای ایجاد طرحی شبیه به محصول آینده استفاده می‌کنند. سپس مدل‌ها برای بررسی بیش‌تر توسط اعضای تیم، ذینفعان و توسعه‌دهندگان در ابزار دستیابی طراحی آپلود می‌شوند. ابزار دستیابی به کاربران اجازه می‌دهد نظرات خود را برای طراحان بگذارند. به طوری که ذینفعان، توسعه دهندگان می‌توانند نظرات خود را بر این اساس برای طراحان ارسال کنند. طراحان مشکلات را برطرف می‌کنند یا طبق نظرات دوباره طراحی می‌کنند. نسخه ثابت به روز شده طرح ماکت برای تایید نهایی به ذینفعان بازگردانده می‌شود. پس از تایید، توسعه‌دهندگان ماکت‌ها را لایه به لایه با استفاده از ابزار handoff بررسی می‌کنند. در نهایت، هر عنصر از طراحی توسط توسعه دهنده به کد تبدیل می‌شود. ابزار Handoff به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مقادیر دقیق هر عنصر را که برای کمک به ایجاد برنامه‌های کاربردی پیکسل کامل طراحی شده است، دریافت کنند. امروزه انواع زیادی از ابزارهای دست‌ساز مانند Zeplin ،Avocode ،Sympli ،InVision ،Marvel ،Figma ،Adobe و غیره در بازار موجود است:

  • Sympli : این ابزار طراحی نرم‌افزار جوان‌تر از رقبای خود است اما در حال حاضر تعداد زیادی کاربر دارد. Sympli به طراحان اجازه می‌دهد تا در Figma ،Adobe Photoshop یا XD ،Sketch بکشند و سپس گرافیک‌ها را مستقیماً به محیط توسعه وارد کنند. در عمل، این ابزار در زمان تحویل مواد طراحی صرفه جویی می‌کند و همکاری در داخل تیم را بهبود می‌بخشد. بسیاری از ویژگی‌های صادرات و واردات در Sympli به پلاگین‌های اضافی نیاز دارند. به طور کلی، این یک نقطه ضعف نیست. هر کاربر می‌تواند از بخش‌هایی از عملکردی که درخواست می‌شود استفاده کند. به همین دلیل است که Sympli از نظر فعالیت‌های طراحی در مهندسی نرم‌افزار کاملاً انعطاف پذیر است.
  • Zeplin: ابزار مفید دیگری برای مهندسی نرم‌افزار و همکاری طراحی است. برخلاف مورد قبلی در لیست ما، Zeplin روی Windows ،macOS و Linux کار می‌کند. این واقعیت به آن مزیت بیش‌تری از نظر کار آفلاین و دسترسی می‌دهد. هم‌چنین، این ابزار ویژگی‌های مهم پیش‌نمایش شبکه و قوانین، و هم‌چنین توانایی حرکت در اطراف صفحه‌نمایش را در یک پروژه ارائه می‌دهد. متأسفانه، Zeplin از لایه‌ها پشتیبانی نمی‌کند و قابلیت صادرات یا انتقال کم‌تری دارد. به همین دلیل است که نمی‌توانید فرآیند تحویل تصاویر به توسعه‌دهندگان را کاملاً خودکار کنید.
  • آووکد: در نهایت، ما باید ابزار نرم‌افزار طراحی دیگری را در نظر بگیریم. Avocode در هر سه سیستم عامل اصلی موجود است، بنابراین تقریباً روی هر رایانه‌ای کار می‌کند و مجموعه ابزارهای گرافیکی طراح را محدود نمی‌کند. علاوه بر این، دارایی‌های زیادی را بدون هیچ هزینه اضافی پشتیبانی می‌کند. Avocode به طراحان اجازه می‌دهد تا با خودکار کردن فرآیند به اشتراک گذاری مواد با توسعه دهندگان، از نوشتن خطوط مشخصات اجتناب کنند. با این حال، زمانی که می‌خواهید نتایج صادرات را در Adobe Photoshop باز کنید، ممکن است با مشکلی روبرو شوید که تمام خطوط کاملاً ناهموار هستند. این مشکل کمی تصور کلی از این ابزار مفید را خراب می‌کند.
  • Figma‌: یکی دیگر از ابزارهای مشارکتی است که شایان ذکر است و برای بررسی و اظهار نظر در زمان واقعی عالی است. این کاملاً مبتنی بر مرورگر است بنابراین کاملاً روی ویندوز، لینوکس یا MacOS کار می‌کند. Figma هم‌چنین از Slack به‌عنوان کانال ارتباطی خود استفاده می‌کند، بنابراین هرگونه نظر یا ویرایش طراحی انجام شده در Figma مستقیماً در اختیار تیم قرار می‌گیرد. Figma با Zeplin و بسیاری از ابزارهای دیگر مانند Coda ،Notion ،Trello ،‌Jira ،Dropbox و Confluence ادغام کامل دارد و روند توسعه نرم‌افزار را آسان‌تر و سازنده‌تر می‌کند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]