Marketing waffle چیست؟
برای شروع صحبت درمورد بازاریابی وافلی باید اول از خودتان بپرسید هدف وب سایت شما چیست؟ آیا باعث فروش میشود؟ آیا سعی میکنید به سادگی در برند خود اعتبار ایجاد کنید؟ به کجا میروید؟ صدها هزار مقاله، وبلاگ، ویدئو، وبلاگ، وبینار، کتاب و پادکست وجود دارد که به ما میگوید چگونه وبسایتهایمان را به ماشینهای «بازاریابی وافلی» آنلاین تبدیل کنیم. در مورد نحوه رتبه 1 در گوگل، ده راه برای بهینه سازی سئو، 3 راه برای ساختن یک قیف فروش موفق، 5 راه برای موفقیت در تولید سرنخ، نکات بازاریابی بسیار زیادی وجود دارد. طرح را کمی از دست دادم. به این معنی نیست که این روشها کار نمیکنند، اما باید از خود بپرسید که آیا بیش از 400000 میلیون وبسایت فعال در آنجا وجود دارد، باید چیزی بیشتر برای وبسایت شما وجود داشته و رتبه اول را در گوگل کسب کنید. در مصاحبه اخیر راب هوپ با درک سیورز در مورد: برای متمایز کردن وبسایت خود در سال 2020، درک موارد زیر را برای گفتن داشت.
Marketing waffle چیست؟
تعریف بازاریابی وافلی
درک سیورز میگوید که: به زندگی آفلاین فکر کنید، معادل حضوری شماره یک بودن یک سایت، که در آن فردی را میشناسید که فقط یک فرد جالب است. صحبت کردن با آنها سرگرم کننده است درست است؟ شما دوست دارید با آنها برخورد کنید. آنها چیزهای جالبی برای گفتن دارند، به شما علاقه مند هستند، همچنین در کاری که انجام میدهند خوب هستند، و اگر به چیزی نیاز دارید که این شخص ارائه میدهد، خوشحال کننده است که کسب و کار خود را به آنها بدهید. آنها مجبور نبودند کسب و کار شما را بپرسند، شما میدانید که آنها چه میکنند. و آنها فقط یک فرد باحال هستند. بنابراین، در صورت نیاز به آنچه که آنها باید ارائه دهند، خوشحال میشوید که کسب و کار خود را برای آنها ارسال کنید. اما اگر همان شخص در عوض همیشه سعی میکرد چیزی را به شما بفروشد و هر سلام را به یک پیشنهاد فروش تبدیل میکرد، یا دوست داشت هر بار که با او برخورد میکنید سعی میکند شما را به مشتری تبدیل کند، خوب از آنها اجتناب میکنید. آنها دیگر آنقدر باحال نخواهند بود. و در واقع، از اینکه کسی را به راه خود بفرستید، احساس ناراحتی میکنید. بنابراین این برای من، دائوی تجارت است، که این فروش مداوم در واقع مردم را از خود میراند.
پس بازاریابی وافلی دقیقا چیست؟
درک سیورز ادامه میدهد: بنابراین فکر میکنم در مورد حضور آنلاین ما هم همینطور است. بازاریابی را حذف کنید فروش را حذف کنید و در حالی که در حال انجام آن هستید، تمام کوکیهای جاوا اسکریپت و ردیابی متورم را حذف کنید. فقط شخصی آرام شوید. با ملاحظه شوید و با این کار دوست داشتنیتر خواهید شد. و سپس به مردم اجازه میدهید به این دلیل که میخواهند سر راهتان بیایند، نه به این دلیل که از ترفندی برای به دام انداختن آنها در چنگال خود استفاده کردهاید. صحبت ما این است که برای فروش و بازاریابی دست و پا نزنید، به حدی جالب بشوید که مردم وبسایت یا کسب و کار شما را برای اخلاق خوب شما دنبال کنند و این موضوع منجر به فروش خوب شود!
برای استفاده از ترفند Marketing waffle چه باید کرد؟
کمپین Adwords خود را ایجاد کنید
اولین گام، راهاندازی یک حساب Google Adwords و ایجاد یک «کمپین» جدید است که میتوانید آن را بهعنوان نوعی کانتینر در نظر بگیرید که آگهیها را در خود نگه میدارد، و اطلاعاتی مانند میزان هزینهای که برای نمایش این آگهیها هزینه میکنید. هر روز و دقیقاً چه کسی را میخواهید با آنها هدف قرار دهید. پس از ورود به Adwords، مستقیماً به منوی کمپینها هدایت میشوید، از آنجا روی دکمه قرمز + Campaigns کلیک میکنید (نکته آموزشی: کاربرانی که برای اولینبار در عوض روی ایجاد اولین کمپین شما کلیک میکنند) و چون قبلاً در مورد تبلیغاتی که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشود، ما به این موضوع ادامه میدهیم و گزینه Search Network only را از منوی پاپ آپ انتخاب میکنیم. اکنون در صفحه تنظیمات انتخاب کمپین قرار میگیرید که میتوانید به کمپین خود یک نام توصیفی بدهید.
گروههای تبلیغاتی خود را ایجاد کنید
گروههای تبلیغاتی مهم هستند زیرا محفظههایی برای یک یا چند آگهی هستند و کلیدواژههایی هستند که باعث میشوند هنگام جستجوی افراد برای این عبارات، این آگهیها ظاهر شوند. شما باید مراقبت کنید که فقط از کلمات کلیدی استفاده کنید که بسیار مرتبط با محصولات/خدمات تبلیغاتی شما هستند، زیرا این امر شانس نرخ کلیک بالاتر و به مرور زمان امتیازهای کیفیت بالاتر را افزایش میدهد. به عنوان یک راهنما، پیشنهاد شده است که “حداکثر تعداد کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغاتی را حدود 5 نگه دارید”. اگر شک دارید، فهرست کلمات کلیدی را کوتاه نگه دارید).
تبلیغات خود را ایجاد کنید
میتوانیم تبلیغ خود را با استفاده از حداکثر 25 کاراکتر در قسمت عنوان (متن آبی) و هر کدام 35 کاراکتر برای نمایش URL (متن سبز) و دو قسمت توضیحات (متن سیاه) بسازیم. همچنین توجه کنید که چگونه پیش نمایشی از ظاهر تبلیغات خود دریافت میکنید.
ایجاد یک تبلیغ
هنگامی که هر فیلد را تکمیل میکنید، متوجه خواهید شد که Adwords نکاتی را در مورد اینکه چگونه تبلیغات خود را برای جستجوگران جذابتر کنید، به شما ارائه میدهد. برای مثال، این ایده عالی است که کلمات کلیدی خود را (در مورد ما، «نقاشی و تزئین دوبلین») در فیلدها قرار دهید، زیرا این کلمات به صورت پررنگ در صفحه نتایج جستجو برجسته خواهند شد. همچنین، باید سعی کنید یک «تماس برای اقدام» واضح در نظر بگیرید که دقیقاً به مردم میگوید در آینده چه کاری انجام دهند (مثلاً «امروز از وبسایت ما بازدید کنید» یا «امروز تماس بگیرید»)، و در ازای آن چه چیزی دریافت میکنند. به عنوان مثال 30٪ تخفیف برای رزروهای انجام شده در این هفته را در نظر بگیرید. آخرین مرحله پس از ذخیره آگهی، تعیین پیشنهاد پیشفرض است که اساساً حداکثر CPC است که در پست تبلیغاتی جستجوی Google خود ذکر کردیم و به Google میگوید که حداکثر مبلغی را که میخواهید هنگام کلیک کردن بر روی تبلیغ شما بپردازید، میپردازد.
ارسال پاسخ