آیا در طراحی وب باید کمالگرا باشیم؟
آیا کمال گراها طراحان وب خوبی می شوند؟
تمرکز، اشتیاق و دقت ویژگیهای خلاقانه قابل تحسینی هستند، اما آیا باید تشخیص دهیم که چه زمانی باید متوقف شویم؟ اسطوره های کمال گرایی جهان خلاق را فرا گرفته اند و این صفات قطعاً ضروری هستند. هیچ کس نباید کاری را که نیمه کاره است تحویل دهد. با این حال، کمال گرا ها میتوانند مخل و فرسوده، و مدیریت آن یعنی کمال گرایی سخت و تخلیهکننده باشد. در ادامه این نوشته از هفت خلاق برتر از سراسر وب میپرسیم که آیا فکر میکنند کمالگرایی یک ویژگی مضر یا مطلوب است و یا برای طراحی وب مناسب است یا خیر؟ در اینجا نظرات متفاوت آن ها وجود دارد…
آیا در طراحی وب باید کمالگرا باشیم؟
زیبا و در عین حال گاهی زشت؛ کیسی مک دانیل
Cassie McDaniel، سرپرست UX Mozilla Webmaker میگوید: «در حالی که کمالگرایی اغلب به چیزی زیبا منجر میشود، معمولاً ابتدا یک فرآیند زشت وجود دارد. “البته این می تواند به معنای منضبط بودن، روشمند، متمرکز بودن، تمرین کردن و صیقلی بودن باشد. اما همچنین می تواند خودخواهانه و فلج کننده باشد و در نتیجه نخواهیم چیزی را به کسی نشان دهیم یا تلاش جدیدی انجام دهیم، زیرا اولین تلاش هرگز به اندازه کافی خوب نیست. . “ارزش دادن به جزئیات جزئی نسبت به تصویر گسترده تر. اولویت دادن به دیدگاه خود بر دیدگاه دیگران. بی دقتی. قضاوت کردن. بیش از حد انتقادی یا تهاجمی بودن. مهمتر از کمال گرایی توانایی تشخیص اینکه چه زمانی باید یک ایده آل را دنبال کرد و چه زمانی آن را رها کرد.”
دربرگیرنده یک طیف؛ ترنت والتون
ترنت والتون، بنیانگذار Paravel میگوید: «از آنجایی که کمالگرایی در یک طیف قرار میگیرد، میتوانم بگویم که بستگی دارد. از یک طرف، میتواند استاندارد بالایی را ایجاد کند و زمانی که آن استاندارد برآورده شود، پاداشبخش است. از سوی دیگر، زمانی که وسواس شروع می شود و اهداف محقق نمی شوند، می تواند شکل ناسازگاری به خود بگیرد.
گری کودی
گری کودی، طراح و تصویرگر مستقل میگوید: «مطمئناً، اما به شرطی که رفتار کمالگرایانه تأثیر منفی بر پروژه یا رابطه با دیگران درگیر نداشته باشد. “کمال گرایی و سرسختی افراطی می تواند ما را به اندازه مشتریانی که دوست داریم از آن ها متنفریم، دشوار کند. ما باید بدانیم چه زمانی دعوا را انتخاب کنیم و چه زمانی مصالحه کنیم – من بیشتر مایل هستم که اندازه لوگو را افزایش دهم. یک کلاینت به متن با کنتراست کم یا وزن زیاد صفحه بسنده کنید. “مگر اینکه روی یک پروژه شخصی کار می کنید، باید بدانید چه زمانی باید کمی ببخشید. و به یاد داشته باشید، اگر کمالی که برای آن تلاش می کنید برای راه اندازی ضروری نیست، همیشه می توانید بعداً تجدید نظر کنید.”
کنترل نیاز؛ دیلن ویلبانکس
رهبر طراحی در EnergySavvy Dylan Wilbanks میگوید: «من هرگز طراح بزرگی را ندیدهام که کمالگرا نباشد. «آن ها به جزئیات ریز دقت میکردند، نگران کمال در هر پیکسل بودند و میتوانستند دهها اشتباه را که حتی در موفقترین طراحیها مرتکب شده بودند، ذکر کنند. اما چیزی که آنها را متمایز میکرد، کنترل نیازشان به کمال بود تا کارشان را ارسال کنند. یاد بگیرید چه زمانی بگویید «به اندازه کافی خوب است» و به کمالگرای درونی خود بگویید که با آن زندگی کند؛ این مهارت سختی است. و اگر مهارت داشته باشید ضروری است. شما می خواهید موفق شوید.”
لذت مساوی با کمال نیست؛ راشل نابورس
راشل نابورس، مالک و داستاننویس Tin Magpie میگوید: “کمال را با لذت اشتباه نگیرید. طرحهای “عالی” بسیار زیادی وجود دارند که نمیتوانند لذت ببرند یا درگیر شوند. “مردم وقتی از چیزی که شما طراحی کرده اید استفاده می کنند چه می گویند؟” این سرگرم کننده است! این عالی است! این زیبا است! این واضح است! به ندرت “این کامل است!” “کمال اندازه گیری خود شماست، نه مخاطبانتان، و شما می توانید با غرق شدن در جزئیات ضررهای بزرگی کسب کنید. روی کل حیوان تمرکز کنید و انرژی کمال گرا خود را برای به دست آوردن یک یا دو چیز حیاتی یا لذت بخش “درست” ذخیره کنید. ”
بیل براک
بیل براک، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت AnalogFolk میگوید: “به زبان ساده – بله. در دنیای پرسرعت نوآوری فناوری، قربانی شدن برای اولین بودن در بازار و فداکاری برای بهترین بودن بسیار آسان است. -بازار. “برای دستیابی به دومی، یک شخصیت کمال گرا ضروری است. به این ترتیب، فعال کردن استانداردهای کمال گرا مستلزم برنامه ریزی پروژه بی عیب و نقص است، اطمینان از اینکه برنامه ها شامل زمان برای دستیابی به این کیفیت است. در AnalogFolk ما یک “مرحله لمس” را در جدول زمانی خود اختصاص داده ایم که به این اصلاح اختصاص داده شده است.”
حواستان به سمت تاریک قضیه باشد؛ سیریل لوئیس
سیریل لوئیس، مدیر خلاق Razorfish می گوید: “به عنوان یک طراح یا توسعه دهنده، کمال گرایی یک نقطه قوت و همچنین یک نقص است. در هر صورت، یک چیز مطمئن است: ما بیش از بسیاری از مردم اهمیت می دهیم. جنبه تاریک این است که ممکن است خود را از تلاش خسته کنید. برای رسیدن به غیر ممکن کمال گرایان همچنین تمایل دارند روحیه تیمی نداشته باشند – و برای ساختن چیزی واقعا عالی، شما به یک تیم نیاز دارید.
آیا شما به عنوان یک طراح وب کمالگرا هستید؟ تجربه ی خودتون رو در مورد کمالگرایی را بنویسید.
موفق باشید.
ارسال پاسخ