تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟
تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

با استفاده از این ابزار شما می توانید نیازهای کاربران خود را شناسایی نمایید و متناسب با نیازهای آنان تبلیغات خود را نمایش دهید حتما در وبسایت ها دیده اید که تبلیغاتی را به شما نشان می دهد که شما به آن علاقه مند هستید باید بدانید که آن ها را از سرچ هایی که که قبلاً در موتور جستجو انجام داده‌اید گرفته شده و مطابق با سلیقه شما تبلیغات مورد نظر نمایش داده می شود.

حتماً دیده اید و یا خودتان این کار را کرده اید که زمانی که وارد یک سایت می شوید اولین بار است که با آن سایت آشنا شده و آن را بازدید می کنید بدون اینکه به آن توجهی کرده و یا از آن خرید کنید ترک کرده و سراغ سایت دیگری می روید با استفاده از این ابزار که به هدف گیری مجدد معروف است می توانیم افراد را به جذب کالا و یا جذب خدمات که ارائه می دهیم تعقیب کرده تا بتوانیم مشتریان را حفظ و نظر آن ها را جلب نماییم.

 

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

کارکرد ریتار گتینگ

یکسری قطعه کد پیکسل در سایت های که شما آنها را سرچ میکنید قرار میگیرد که قابل دیدن نیست و فقط اطلاعات شما به عنوان یک اسم اسم در مخاطبین قرار میگیرد و این اطلاعات در اختیار شرکت هایی که تبلیغاتی هستند قرار گرفته و شرکتها می توانند ردیابی نمایند یعنی زمانی که یکی از کاربرانی که از قبل به وب سایت های مورد نظر بازدید کرده باشد اطلاعاتش ثبت شده باشد زمانی که دوباره به یکی از سایت ها بازدید نمایند شرکت های تبلیغاتی برای این افراد تبلیغات خود را به نمایش می‌گذارند و کاربران می توانند آن ها را دیده و استفاده نمایند.

 

هدف از ایجاد ریتارگتینگ

  • با استفاده از آن شما می توانید افرادی که به محصولات شما علاقه مند هستند پیدا کرده و آن ها را مورد هدف قرار دهید زیرا می دانید که از قبل به سایت شما رجوع کرده و خواهان محصولات شما هستند که با استفاده از آن شما می توانید در وب سایت های گوناگون تبلیغات خود را مورد این کاربران قرار دهید.
  • این ابزار به کاربران یادآوری می کند و به آن ها گوشزد می‌کند که به این محصول علاقه دارند و آن ها را برای خرید محصول ترغیب می نمایند.
  • با استفاده از این استراتژی شما می توانید به کاربران خود دسترسی داشته باشید و به طریق مختلف آن ها را ردیابی نمایید زیرا یک کاربر شاید با لپ تاپ وارد وب سایت شما شده و یا با تلفن همراه وارد سایت شما شده باشد زمانی که شما را شناسایی کند می‌تواند از هر طریق به شما تبلیغات را ارائه دهد.
  • همچنین اگر شما از این استراتژی استفاده نمایید باعث می‌شود فروش شما بیشتر شده و مشتریان زیادی را به دست بیاورید این امکان را برای شما فراهم می کند که با هزینه کم می توانید تبلیغات خود را ارائه دهید.

 

تفاوت ریمارکتینگ و ریتار گتینگ

هر دوی آنها به یک طریق عمل می نمایند و یک هدف را دنبال می کنند اما نیمار توسط گوگل ارث توسعه یافته و از طریق ایمیل به افراد آگهی و تبلیغات ارسال میکند ولی ریتار بنرهای تبلیغاتی را در سایت های مختلف درج می نماید و همچنین عملکرد بهتری دارد زیرا می تواند در وب سایت هایی که ترافیک بالا دارند بهتر عمل کند و همچنین اطلاعات و ردیابی کردن مشتریان را بطور دقیق و بهتر جمع آوری می کند.

 

کاربرد ریتارگتینگ

  • کاربرانی که وارد سایت شما شده و به سرعت سایت شما را ترک کرده اند.
  • کاربرانی که تنها یک بخش از سایت شما را بازدید کردند.
  • کاربرانی که تا مرحله پرداخت پیشرفته و از سایت شما خارج شده اند.
  • کاربرانی که فقط روی یک محصول بر روی سایت شما تمرکز کرده اند.
  • اگر مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما این گونه رفتار کردند می توانید با استفاده از این استراتژی سایت خود را بهتر کرده تا بتوانیم محصولات خود را بیشتر به فروش برسانید.

 

انواع ریتارگتینگ

  • سایت ریتارگتینگ

    که در وبسایت ها تبلیغات مورد نظر برای افراد قرار گرفته می‌شود.

  • ایمیل ریتارگتینگ

    زمانی که مشتریان ایمیل شما را باز می کند می توانید از طریق ریتارگتینگ تبلیغات تان را به ایمیل آنان ارسال نمایید.

  • شبکه های اجتماعی

    با استفاده از استراتژی ریتارگتینگ می توانید در شبکه های مجازی و اجتماعی از آنها استفاده کرد و تبلیغات عکس های خود را آن ها نمایش دهید که شامل شبکه‌های توییتر فیسبوک می باشد.

 

مزایای ریتارگتینگ

  • با استفاده از آن شما می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید.
  • شما می توانید نرخ کلیک و ترافیک سایت خود را با استفاده از آن افزایش دهید.
  • شما می توانید با استفاده از آن برند و محصولات خود را به کاربران زیادی معرفی کرده و افراد زیادی را جلب نمایید.
  • همچنین باعث می شود بازدید کنندگان سایت شما بیشتر شده به گزارش ما علاقه مند و اعتماد کسب نمایند.

 

جمع بندی

شما می توانید با استفاده از این استراتژی کسب و کار خود را رونق دهید و عملکرد سایتتان را بهتر نمایید که سالانه توسط هوش مصنوعی اطلاعات بهتر از رفتارهای مشتریان آن کسب کرده اند تا بتوانند به افراد در زمینه های مختلف کمک نمایند و شما می توانید از ریتارگتینگ های مختلف برای کار خود استفاده نمایید.

 

دانلود رایگان کتاب “تبلیغات کی کار می کند>”

 

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟ بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]