من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

Spliting Testing چیست؟

Spliting Testing چیست؟
Spliting Testing چیست؟

Spliting Testing چیست؟

تست تقسیم (که به آن تست A/B یا تست چند متغیره نیز گفته می‌شود) روشی برای انجام آزمایش‌های تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده با هدف بهبود معیارهای وب‌سایت، مانند کلیک‌ها، تکمیل فرم‌ها یا خریدها است. ترافیک ورودی به وب‌سایت بین نسخه اصلی (کنترل) و تغییرات مختلف بدون اینکه هیچ یک از بازدیدکنندگان بدانند که آن‌ها بخشی از یک آزمایش هستند توزیع می‌شود. آزمایشگر منتظر است تا تفاوت آماری معنی داری در رفتار ظاهر شود. نتایج حاصل از هر تغییر مقایسه می‌شود تا مشخص شود کدام نسخه بیش‌ترین پیشرفت را نشان می دهد. این روش بازاریابی اغلب برای آزمایش تغییرات در فرم‌های ثبت‌نام، صفحات ثبت‌نام، فراخوان‌ها برای اقدام یا هر بخش دیگری از یک وب‌سایت که در آن می‌توان هدف قابل اندازه‌گیری را بهبود بخشید، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، آزمایش تغییرات در جریان پرداخت آنلاین به تعیین عوامل افزایش تبدیل از یک صفحه به صفحه دیگر کمک می‌کند و منجر به افزایش سفارشات برای صاحب وب‌سایت می‌شود. انتخاب‌های ظاهراً ذهنی در مورد طراحی وب را می‌توان با استفاده از آزمایش تقسیم‌بندی عینی کرد، زیرا داده‌های جمع‌آوری‌شده از آزمایش‌ها یا از این فرضیه پشتیبانی می‌کنند یا آن را تضعیف می‌کنند که کدام طراحی بهتر عمل می‌کند. نشان دادن ROI (بازده سرمایه گذاری) برای یک پلت فرم آزمایشی را می‌توان به راحتی اندازه گیری کرد زیرا آزمایش‌ها با یک هدف قابل سنجش در ذهن ایجاد می‌شوند.

 

Spliting Testing چیست؟

نتایج تست تقسیم یا Spliting Testing

ابزارهای تست تقسیم به این امکان را می‌دهند که تغییرات برای گروه‌های خاصی از بازدیدکنندگان هدف قرار گیرد و تجربه‌ای سفارشی‌تر و شخصی‌شده‌تر را ارائه دهد. تجربه وب این بازدیدکنندگان از طریق آزمایش بهبود می‌یابد، همان‌طور که با افزایش احتمال انجام یک عمل خاص در سایت نشان می‌دهد. در صفحات وب، تقریباً هر عنصر را می‌توان برای تست تقسیم تغییر داد. بازاریابان و توسعه دهندگان وب ممکن است آزمایش کنند:

  • عناصر بصری: تصاویر، فیلم‌ها و رنگ‌ها.
  • متن: سرفصل‌ها، دعوت به اقدام و توضیحات.
  • چیدمان: چیدمان و اندازه دکمه‌ها، منوها و فرم‌ها.
  • جریان بازدیدکنندگان: چگونه یک کاربر وب‌سایت از نقطه A به B می‌رسد.

برخی از بهترین شیوه‌های تست تقسیم عبارتند از:

  • حذف: عناصر صفحه کمتر باعث ایجاد حواس پرتی کمتری از هدف تبدیل می‌شود.
  • بر فراخوان برای اقدام تمرکز کنید: متن بسته به مخاطب متفاوت است.
  • حداکثر جهانی را هدف بگیرید: با در نظر گرفتن هدف کلی وب‌سایت تست کنید، نه اهداف صفحات منفرد.
  • ارائه تجربیات متقارن و ثابت: تغییرات آزمایشی را در سراسر جریان بازدیدکننده ثابت کنید تا تبدیل‌ها را در هر مرحله از فرآیند بهبود ببخشید.
  • آزمایش معمولی برای صاحب وب‌سایت یا کسب‌وکار به ایجاد فرهنگ تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها که ترجیحات مخاطب را در نظر می‌گیرد کمک می‌کند. هر کلیک روی یک وب سایت یک نقطه داده از یک مشتری بالقوه است. نظرات متضاد را می‌توان با روش تست تقسیم بندی مورد آزمایش قرار داد و بازدیدکنندگان وب سایت تصمیم نهایی را در مورد “بهترین” طرح اعلام خواهند کرد.

 

فرآیند Spliting Testing

تست تقسیم معادل انجام یک آزمایش کنترل شده است، روشی که می‌تواند برای بیش از صفحات وب به کار رود. مفهوم تست تقسیم از پست مستقیم و کمپین‌های تبلیغاتی چاپی سرچشمه گرفت که با شماره تلفن متفاوتی برای هر نسخه پیگیری می‌شد. در حال حاضر، می‌توانید بنرهای آزمایشی و تبلیغات متنی، تبلیغات تلویزیونی، خطوط موضوع ایمیل و محصولات وب را تقسیم کنید. بهینه سازی وب آزمایش ابزاری است که ایجاد، اجرا و گزارش تست‌های تقسیم را آسان می‌کند. امروز آن را در وب‌سایت خود تست کنید. توانایی اجرای تست‌های تقسیمی، بازاریابی آنلاین را برای همیشه تغییر داد. اگر می‌خواهید دو نسخه مختلف یک وب‌سایت یا صفحه فرود را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید کدام یک در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری یا کاربران به سرنخ بهتر عمل می‌کند، ابتدا باید اصول اولیه را بدانید. در این راهنما شما همه آنچه را که باید در مورد تست تقسیم و نحوه اجرای کمپین‌های بدون درز خودتان بدانید را خواهید یافت.

 

تست تقسیم دقیقا چیست؟

ساده بگوییم، تست تقسیم راه حلی برای انجام تست‌های A/B است. با مقایسه چندین نسخه از صفحات وب خود، مانند صفحات فرود یا صفحات اصلی، یک تست تقسیم به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید کدام یک نرخ تبدیل بهتری برای بازدیدکنندگان شما دارد. هنگامی که تست تقسیم راه اندازی می‌شود، ترافیک صفحات شما به طور تصادفی در نسخه‌های مختلف صفحات شما پخش می‌شود. عملکرد هر یک توسط نرم‌افزار تست تقسیم ردیابی و تجزیه و تحلیل می‌شود تا نسخه‌ای که بهترین را با بالاترین اهمیت تبدیل می‌کند شناسایی کند. تست تقسیم نسخه‌ای را که نمونه بهترین تبدیل را در آن انجام داده است، تعیین می‌کند.

 

تعریف Spliting Testing

در یک تست تقسیم، دو طرح از یک وب سایت یا صفحه فرود برای تبدیل مبارزه می‌کنند:

تفاوت بین انجام تست تقسیم و تست A/B

برخلاف تست A/B، که مستقیماً از نرم‌افزار AB Tasty ما کار می‌کند، آزمایش آدرس اینترنتی تقسیم شده، نسخه‌های مختلف را روی URL‌های مجزا میزبانی می‌کند. بنابراین تست تقسیم نیاز به مداخله تیم فنی شما دارد و در جایی که تست A/B از تغییرات نزدیک به نسخه اصلی استفاده می‌کند، در جایی که طراحی صفحه و محتوای نسخه جدید تفاوت چشمگیری با نسخه اصلی دارد، از تست تقسیم استفاده می‌شود. تست تقسیم در ایجاد تغییرات اساسی در طراحی وب‌سایت شما بسیار مفید است. به عنوان مثال، اگر به تغییر کامل طراحی صفحه اصلی خود فکر می‌کنید، تست تقسیم ابزار ایده‌‌آلی است که به شما در بهینه سازی تبدیل‌ها کمک می‌کند اما در آزمایش یک نسخه کاملاً متفاوت از وب‌سایت خود، بدیهی است که تغییرات اساسی ایجاد می‌کنید که به عملیات‌های back-end نیاز دارد که تیم‌های بازاریابی شما نمی‌توانند انجام دهند. تست تقسیم، که نیاز به مداخله تیم‌های فنی دارد، بهترین راه‌حل تست زمانی که تغییراتی در قسمت پشتی ایجاد می‌شود، باقی می‌ماند.

  • تست A/B، تقسیم یا چند متغیره: چگونه یک مورد مناسب را انتخاب کنیم؟
  • چرا باید تست‌های تقسیم را در وب‌سایت خود اجرا کنم؟

برای درک اینکه چرا بازدیدکنندگان شما تبدیل نمی‌شوند، مهم است که از خود بپرسید کدام محتوا مانع از تبدیل بازدیدکنندگان شما می‌شود. شهود شما کافی نیست؛ آنچه مهم است تأثیر محصول بر بازدیدکنندگان شماست. با انجام تست تقسیم، بازدیدکنندگان خود را در قلب فرآیند تصمیم گیری خود قرار می‌دهید. از یک طرف، نتایج به‌ دست‌ آمده از تست تقسیم‌بندی به شما کمک می‌کند تا بدانید با کدام نسخه صفحه بیش‌تر تعامل دارند، و از سوی دیگر، کدام اطلاعات و طراحی آن‌ها را به مشتریان تکراری تبدیل می‌کند. تست‌های تقسیم نوید بازخورد کیفی در مورد تجربه کاربر را می‌دهد تا به شما در شناسایی موانع و بهینه سازی تونل تبدیل خود کمک کند. (چگونه از داده‌های کیفی برای برنامه ریزی آزمون A/B بعدی خود استفاده کنیم). با توجه به آنچه تاکنون آموخته‌ایم، می‌توان نتیجه گیری کرد که تست‌های تقسیمی را می‌توان در هر وب‌سایتی اجرا کرد. با ابزارهای مناسب تست a/b، نه پیچیده است و نه سرمایه گذاری بالایی. و دقیقاً به همین دلیل است که شما نیز باید سوار قطار آزمایشی تقسیم شوید! مزایا عبارتند از:

برای سایت‌های کم بازدید عالی است. از یک طرف، اگر وب سایت شما ترافیک پایینی دارد، آزمایش آدرس اینترنتی تقسیم شده به سادگی تنها روشی است که می‌توانید استفاده کنید (سایر سناریوهای آزمایش مانند تست چند متغیره به میزان معینی از ترافیک روزانه نیاز دارند). از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل نتایج را بیش از حد آسان می‌کند. به سادگی دو نوع از یک وب سایت یا صفحه فرود ایجاد کنید و ترافیک را بر اساس آن تقسیم کنید. پس از آن، ببینید کدام یک تبدیل بیشتری ایجاد کرده است. بیایید آن را همان‌طور که هست بیان کنیم: از این گذشته، تست تقسیم به شما کمک می‌کند بهترین نسخه ممکن از وب‌سایت خود را پیدا کنید. هرچه نرخ تبدیل شما بهتر بهینه شود، میانگین ارزش سفارش شما بیش‌تر می‌شود و گردش مالی شما بیش‌تر می‌شود.

 

نحوه انتخاب بهترین ابزار تست تقسیم

از آن‌جایی که بهبود نرخ تبدیل سایت شما فرآیندی است که نه تنها شامل آزمایش، بلکه تجزیه و تحلیل داده‌ها و تشکیل فرضیه‌های قوی قوی است (در ادامه در مورد مراحل بیش‌تر بدانید)، ما فقط می‌توانیم به شما توصیه کنیم از ابزاری استفاده کنید که شامل همه ویژگی‌های ضروری است، مانند AB خوشمزه. ارائه می‌دهد:

  • اطلاعات بینشی: ضبط جلسه، نقشه‌های حرارتی و امتیازات NPS برای درک سفر مشتری.
  • تست تقسیم و MVT: ویرایش‌گر بصری با کاربری آسان برای ایجاد سریع آزمایش‌ها.
  • کمپین‌های بازاریابی: کتابخانه قالب قابل ارتقا برای کنترل مجدد وب‌سایت شما.
  • تجربیات شخصی: قابلیت‌های شخصی سازی پیشرفته برای دستیابی به مخاطبان مناسب.

به علاوه استفاده از آن آسان است. AB Tasty یک ویرایشگر بصری WYSIWYG طراحی کرده است که به شما امکان می‌دهد تغییرات ساده‌ای را با کشیدن و رها کردن و تنها با چند کلیک انجام دهید. بدون توجه به هدف، قبل از ایجاد یک کمپین آزمایشی، باید بدانید چه چیزی را می‌توانید آزمایش کنید و کدام سناریوهای آزمایشی برای تست‌های تقسیم ایده‌‌آل هستند. به طور کلی، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سایت ایجاد شود، ما تست‌های تقسیم را پیشنهاد می‌کنیم.

 

راه اندازی مجدد یک سایت کامل با Spliting Testing

تست تقسیم عملکرد بهتر و اجرای کد کم‌تری را برای شما تضمین می‌کند، زیرا می‌توانید صفحه جدیدی در CMS خود بسازید. هیچ اسکریپت اضافی لازم نیست. مخصوصاً برای صفحاتی که در آن تغییرات شدید را آزمایش می‌کنید، مانند بازنگری کامل صفحه اصلی فعلی، صفحه جزئیات محصول یا صفحات فرود مختلف مفید است.

 

تست‌های سنگین پشتیبان

هنگامی که می‌خواهید تست‌های سنگین پشتیبان را آزمایش کنید، مانند فرآیندهای بررسی متفاوتی که از منطق‌های صفحه فنی پیچیده استفاده می‌کنند، تست‌های تقسیم را پیشنهاد می‌کنیم. تست تقسیم نیز این کار را آسان‌تر می‌کند، زیرا می‌توانید فرآیند پرداخت جدید را در CMS و باطن خود بسازید و سپس با استفاده از AB Tasty، ترافیک را تقسیم کنید. سپس می‌توان تغییرات موفق را تقریباً بلافاصله اجرا کرد و هیچ تلاش اضافی برای توسعه‌دهندگان شما وجود ندارد، زیرا شما به سادگی صفحه جدید را تنظیم می‌کنید یا پرداخت را به صورت زنده انجام می‌دهید. تست تقسیم از طریق یک تغییر مسیر جاوا اسکریپت ساده و ناب کار می‌کند که بر SEO موجود شما تأثیر نمی‌گذارد. به طور کلی گفته می‌شود که کپی کوتاه از پاراگراف‌های بدون پایان بهتر است. اولین برداشت‌ها در عرض چند ثانیه ایجاد می‌شود. با این حال، تا زمانی که خودتان تست تقسیم را در وب سایت یا صفحه فرود خود انجام ندهید، هرگز به طور کامل متوجه نخواهید شد. در نهایت همه چیز در مورد تصمیمات مبتنی بر داده است، درست است؟ کپی صفحه فقط جایی نیست که یک محصول یا خدمات را توضیح می‌دهید. کپی صفحه هم‌چنین دعوت به اقدام، توصیفات مشتری و موارد دیگر است. یافتن موقعیت مناسب بسیار مهم است. رایج‌ترین قانون سرانگشتی «قانون بالای تا» است که به شما پیشنهاد می‌کند مهم‌ترین اطلاعات را در بالای صفحه خود قرار دهید. این برای اکثر وب‌سایت‌ها کار می‌کند، اما این تضمین نمی‌کند که برای اهداف تجاری فردی شما نیز کار کند. دوباره: آن را آزمایش کنید و اجازه دهید تست تقسیم تصمیم بگیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]