من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

Visual IVR چیست؟

Visual IVR چیست؟
Visual IVR چیست؟

Visual IVR چیست؟

پاسخ صوتی تعاملی بصری (Visual IVR) یا تلفن گویای IVR یک فناوری مورد استفاده در مراکز تماس است که درک دقیق علت تماس مشتری را آسان‌تر می‌کند و به تماس گیرنده ابزارهایی را می‌دهد تا به جای منتظر ماندن در صف تماس، سعی کند مشکل خود را حل کند.

 

Visual IVR چیست؟

IVR مخفف پاسخ صوتی تعاملی است، اما ازنظر تجارت، به چتر بزرگی از راه حل‌های ارتباطی مبتنی بر نرم‌افزار اشاره دارد. برخی از شرکت‌های IVR به مشاغل کوچک این امکان را می‌دهند که پیام‌های صوتی خودکار و تماس‌های مسیر را ضبط کنند، اما از عمده خدمات این شرکت‌ها می‌توان به وب سایت، بانک اطلاعاتی، یکپارچه‌سازی CRM، گزارش‌های قوی و هم‌چنین گزینه‌های پردازش صورتحساب اشاره کرد. در گذشته، IVR فقط به تماس‌های تلفنی محدود می‌شد. به طوری که در حین تماس IVR، صدای ضبط شده خودکار با مشتری تعامل دارد و در عوض، مشتری دکمه‌های مربوطه را برای پیمایش سیستم فشار می‌دهد. امروزه بسیاری از سیستم‌های IVR دارای قابلیت تشخیص گفتار هستند، بنابراین افراد می‌توانند به جای فشار دادن دکمه‌ها، مستقیماً با سیستم صحبت کنند، اما هنوز بسیاری از خدمات IVR با هزینه کم سیستم‌های پاسخ دهی را ارائه می‌دهند. Visual IVR اصطلاح دیگری است که ممکن است در وب‌سایت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات IVR مشاهده کنید. ویژوال IVR در اصل بخش اول تعامل مشتری را از طریق تلفن (مثلاً گوش دادن به دکمه‌های ضبط و فشار دادن) به دستگاهی مانند تلفن هوشمند یا رایانه منتقل می‌کند. معمولاً شرکت‌ها علاوه بر IVR بصری، IVR تلفنی سنتی را نیز عرضه می‌کنند. دلایل مختلفی برای توضیح چرایی استفاده از سیستم‌های IVR وجود دارند. انتخاب نوع سیستم IVR در درجه اول به میزان تماس و نحوه استفاده از IVR در کسب و کار شما بستگی دارد. اگر مشتری از طریق تلفن هوشمند با مرکز تماس تماس بگیرد، یک منوی بصری روی صفحه ظاهر می‌شود که گزینه‌های زیادی را به تماس گیرنده ارائه می‌دهد. تماس گیرنده می‌تواند انتخاب کند که چرا تماس می‌گیرد – این اطمینان حاصل می‌کند که او به واجد شرایط ترین نماینده‌ای که از قبل ماهیت موضوع را می‌داند متصل است – یا تماس گیرنده می‌تواند از گزینه‌ها و ابزارها برای امتحان و خدمات شخصی استفاده کند. به عنوان مثال، پیشنهاد کند ویدئویی در مورد نحوه تنظیم مجدد روتر وای فای تماشا کنید. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از سیستم‌های lVR دیگر نیازی به شماره گیری ندارند و کاربران از سیستم تشخیص صدا و گفتار، برای ارتباط استفاده می‌کنند. تلفن گویا در واقع یک راه حل است که به مشاغل، افراد و سازمان‎ها کمک می‌‎کند تا تعاملات با مشتریان و شرکای خود را به این وسیله سازماندهی کنند. در واقع راه حلی است برای سازمان‎‌های کوچک و بزرگ که به تیم‌‎های ‌پشتیبانی‌اش کمک ‎کند تا فرایندهای برقراری تماس را به طور خودکار انجام دهند. تلفن گویای IVR یک سیستم تلفنی است که به فرد شماره‎ گیرنده برای شناسایی و تقسیم‎ بندی تماس‎ گیرندگان کمک می‎‌کند. این سیستم گویا پشتیبانی از مشتری را خودکار کرده است. تلفن گویا برای همه موقعیت‌ها کاربرد دارد. بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها نیاز به سازمان‌دهی تماس‌های ورودی و ارتباط با مشتریان دارند، بدین منظور با خرید سامانه تلفن گویا lVR حجم عظیمی از تماس‌ها را کنترل می‌کنند و خدمات بهتری به مشتریان ارائه می‌دهند که باعث افزایش میزان رضایت مشتریان خود می‌شوند.

 

مزایای تلفن گویای IVR

این سیستم و در واقع تلفن گویا خدماتی مثل دسترسی ایمن و راحت به اطلاعات، فکس، جمع‎ آوری شماره تلفن‎‌ها از سیستم‌های پیچیده را برای مشتریان فراهم می‌آورد. تلفن گویا IVR این مزیت را دارد که در زمان‌ها و روزهای تعطیل هم خدمات ارائه بدهد. برای همین مزیت‎ها و کاربردهای فراوان، بیشتر سازمان‌ها برای کارکرد بهتر و بیش‌تر از آن استفاده می‌کنند. این سازمان‌های نیازمند عبارتند از سازمان پزشکی، اورژانس، آتش نشانی، سازمان بازرسی و وزارت کشور، شرکت خدمات‌دهی مثل شرکت‌های مسافربری، قطارها، شرکت برق، سازمان صداوسیما، وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بازرگانی، موسسه‌های اعتباری و بانک‌ها. درواقع هر سازمانی که به سیستم نوبتدهی نیاز دارد مثل نوبت‌دهی به بیماران در بیمارستان از این تلفن گویا استفاده می‌کند.

 

کاربرد سیستم IVR

درواقع سامانه تلفن گویا IVR، برای همه سازمان‌ها کاربرد دارد. هر شرکت و سازمانی که خدمات مخصوصی را به مردم ارائه می‌دهد از این تلفن استفاده می‌کند. استفاده این شرکت‌ها از تلفن گویا برای خود آن‌ها هم سودآور است زیرا خدمات به مشتریان می‌رساند بدون این که آن‌ها را به زحمت بیاندازد. سازمان‌ها به دیگران خدمات می‌دهند بدون اینکه هزینه خاصی را متحمل بشوند. این سیستم‌ها خودکار و خودجوش و طبق تنظیماتی که روی آن‌ها می‌شود به دیگران خدمات می‌رسانند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]