من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

مزايا و معايب کسب و کار اينترنتی

مزايا و معايب کسب و کار اينترنتی
مزايا و معايب کسب و کار اينترنتی

مزايا و معايب کسب و کار اينترنتی

کسب و کار آنلاین یا اینترنتی (iBusiness)، به نوعي از کسب و کارها گويند که فعاليت آن‌ها بر روي اينترنت و مبتني بر پتانسيل‌های اينترنت است. هر کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی می‌شود و  کسب درآمد می‌کند کسب و کار آنلاین نامیده می‌شود. حال می‌پردازیم به مزايا و معايب کسب و کار اينترنتی.

 

مزايا و معايب کسب و کار اينترنتی

  • نبودن محدودیت مکانی و جغرافیایی: تمام فروشگاه‌های سنتی به یک مکان فیزیکی برای قراردادن تجهیزات و محصولات خود احتیاج دارند. اما یک فروشگاه اینترنتی که بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند، می‌تواند تمام محصولات خود را درمعرض عموم قرار دهد بدون آنکه محدود به زمان و مکان خاصی است. همین گزینه یکی از بهترین مزیت‌های کسب و کار اینترنتی است که علاوه بر اینکه کاتالوگ محصولات را می‌توان به راحتی در معرض دید مشتری قرار داد.
  • هزینه بسیار پائین راه اندازی کسب و کار اینترنتی: برای بسیاری از کسب و کارهای سنتی داشتن یک مکان خوب که در معرض عموم و در یک مکان پرتردد قرار بگیرد، یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. بنابراین اگر صاحب آن کسب و کار بخواهید کار خود را ارتقاء دهد باید در مکانی پر ترددتر فضای کاری خود را شکل دهد. تهیه یک ملک تجاری (چه رهن و اجاره و چه خرید در مراحل بعدی) در این حالت بسیار گران قیمت خواهد بود. هم‌چنین هزینه فراوانی برای تجهیز این مکان نیز باید صرف شود. در مقابل برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه برای مثال با 7 هزار تومان دامنه سایت (ir.) را تهیه کنید. هم‌چنین با قیمت‌های بسیار پایین هاست سایت خود را تهیه کنید؛ چیزی در حدود 100 هزارتومن به ازای یک سال و در نهایت از یک سایت ساز رایگان مثل وردپرس استفاده کنید و با کمی آموزش سایت‌تان را راه اندازی کنید و بعد از رساندن سایت به ترافیک مناسب برنامه ی بازاریابی آنلاین را نیز پیاده کنید تا درنهایت بتوانید از سایت کسب در آمد کنید.
  • بازاریابی اینترنتی قدرتمند در کسب و کار آنلاین: یکی از مهم‌ترین مزایای کسب و کار آنلاین امکان استفاده فراوان از بازاریابی اینترنتی است. امروزه بازاریابی آنلاین به عنوان ابزاری قدرتمند برای موفقیت کسب و کارها فرصت‌های فراوانی را به آن‌ها ارائه می‌دهد:
    1. هزینه پائین بازاریابی اینترنتی در کسب و کار آنلاین: استفاده از روش‌ها و ابزارهای بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی سنتی بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه فعالیت بازاریابی خود همچون ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و … را آغاز کنید. حتی می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی موبایلی و وبسایتی تا حدود زیادی به صورت رایگان استفاده کنید.
    2. ارزیابی آسان بازاریابی آنلاین در کسب و کار آنلاین: شما در بازاریابی سنتی نمی‌توانید به راحتی متوجه شوید که هزینه ای که برای هر تبلیغ انجام داده‌اید، چه مقداری بازخورد برای شما ایجاد کرده است. تبلیغات شما چند‌بار بازدید شده اند. اثر گذاری خوبی داشته است یا نه؟ تنها ابزاری که دارید حدس و گمان خودتان است و مقداری اطلاعات پراکنده از بازخوردها. اما با ابزارهای بازاریابی آنلاین می‌توانید به صورت دقیق مشاهده کنید که هر کدام از کمپین‌های بازاریابی کسب و کار اینترنتی شما چه بازخورد و اثری ایجاد کرده‌اند.

 

امیدواریم از این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]