من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

بازارکار علم رباتیک

بازارکار علم رباتیک
بازارکار علم رباتیک

بازارکار علم رباتیک

این رشته از حوزه هوش مصنوعی به مار می‌رود را می‌توان این گونه بیان کرد که رشته‌ای جدید و نو است که قدمت آن به 15 سال نیز نمی‌رسد. این رشته می‌توان این گونه گفت که ترکیبی از رشته برق الکترونیک و رشته مهندسی مکانیک و مهندسی نرم‌افزار است که می‌تواند چنین رشته‌ای را ایجاد کند. در اکثر مواقع این رشته جدید را با رشته‌هایی چون مهندسی نرم‌افزار و مهندسی مکانیک اشتباه می‌گیرند و این باعث می‌شود که این رشته را جزوی از آن رشته‌ها بدانند با این که این رشته با رشته‌های مکانیک و نرم‌افزار درس‌های مشترکی را دارند ولی این دلیل بر آن نیست که این رشته با رشته‌های دیگر یکی است. می‌توان این گونه بیان کرد که رشته رباتیک خود به خودی تدریس نمی‌شود و این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد به نام مکاترونیک نیز می‌شناسند و این رشته کاملا مستقل از هر رشته‌ای است.

 

بازارکار علم رباتیک

ارتباط رباتیک با دیگر رشته‌ها

کسانی که می‌خواهند در هر رشته‌ای فعالیت کنند و در آن پیشرفت کنند آن‌ها در کنار رشته خود باید استعداد‌های دیگری را نیز یاد بگیرند و برای رشته رباتیک نیز همین صدق می‌کند که باید اطلاعات‌های زیادی در رشته خود و دیگر رشته‌های مرتبط دارد.

رباتیک

کسانی که می‌خواهند در رشته رباتیک موفقیت‌هایی را کسب کنند باید درباره طراحی الگوریتم با استفاده از برنامه نویسی و طراحی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی و طراحی‌های مکانیزم لازم برای آن را یاد بگیرند و در این باره اطلاعات لازم را بدانند. همین باعث می‌شود شما درباره رشته طراحی مدار کامپیوتری و هم‌چنین برنامه نویسی اطلاعاتی را یاد بگیرید، تا بتوانید در این کاربه نحو احسن نیز انجام دهید. برای فهم بهتر می‌توان مثالی را بازگو کرد که زمانی که فردی در حال ساخت کاوشگر فوتبال و یا جنگ کاوشگر است باید آن قدر اطلاعات بلد بوده که بتواند کار خود را در بهترین حالت ممکن انجام دهد.

 

صنعت رباتیک

همان‌طور که روز به روز دستگاه‌های جدیدی وارد بازار می‌شود و این باعث می‌شود کارخانه‌ها و صنایع مختلف از این دستگاه‌ها استفاده کنند و تکنولوزی باعث می‌شود که تمام کارخانه‌ها به مرور زمان صنعتی شوند. دستگاه‌های صنعتی که در کارخانه‌ها استفاده می‌شوند بازدهی بهتری را دارند و این که کار را با سرعت بالاتری انجام می‌دهند و زمان را هدر نمی‌دهند و خسته نمی‌شوند. اما دستگاه‌های جدید که وارد بازار شده‌اند از دستگاه‌های قدیمی بسیار پیشرفته‌تر بوده است و می‌توان این گونه گفت که این دستگاه‌ها در کارخانه‌ها و صنعت‌های ایرانی زیاد به چشم نمی‌خورد، پس به همین دلیل باعث می‌شود که این رشته یعنی رشته رباتیک در ایران زیاد استفاده نشود.

 

گسترش علم رباتیک

این گونه که در بالا به آن اشاره شد می‌توان این کار را راهی برای پیشرفت در علم و تحقیق و نوآوری طلقی کرد که هدف اصلی این رشته نیز همین است و همه برای تلاش آینده‌ای بهتر و علمی در نظر گرفته شده است.

نمونه صنعت رباتیک

برای مثال و درک بهتر می‌توان این گونه گفت که رباتی طراحی می‌شود که اطلاعات کافی برای علوم پایه و فنی مهندسی را در خود جای داده است و می‌توان این ربات را برای جراحی‌ها نیز استفاده نمود پس می‌تواند برای چنین کاری فعالیت مفیدی انجام دهد و جان هزاران نفر را نجات دهد. حالا به این فکر کنید که با چنین کاری شما می‌توانید ایده‌های جدیدی را با آن‌ها عملی کنید و فقط آن‌ها را طراحی و بسازید، با این کار شما می‌توانید زندگی را برای همه با کیفیت‌تر کنید. در بسیاری از کشور‌های پیشرفته همانند کشورهای اروپایی و آمریکا و ژاپن در بسیاری از کارهای امداد رسانی و نجات افراد دیگر به این کارها رسیدگی نمی‌کنند بلکه این ربات‌ها هستند که این کار‌ها را انجام می‌دهند، برای همین می‌توان گفت که این کشور‌ها در چنین زمینه‌هایی بسیار پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

 

نیاز کارخانه‌ها به ربات‌ها

اگر بخواهید این رشته را در ایران مشاهده کنید می‌توان این گونه دید که افرادی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند هنوز فارغ التحصیل نشده‌اند و هنوز این رشته آن چنان رونقی در ایران پیدا نکرده است. در سال‌های اخیر که افرادی که تخصص کافی برای رباتیک را داشته‌اند توانسته اند آموزش‌های لازم را به بقیه افراد نیز بدهند، اگر بخواهند از افراد خارجی برای آموزش و تدریس استفاده شود باید هزینه‌های سنگین و زیادی پرداخت شود و این افراد دستمزد‌های بالایی را دریافت می‌کنند اما برای کسانی که از این رشته فارغ التحصیل می‌شوند می‌توان به آن‌ها فضای زیادی را برای کار پیشنهاد داد. کارخانه‌هایی در ایران از این ربات‌ها استفاده می‌کنند که می‌توان گفت روز به روز تولید آن‌ها بیش‌تر از قبل می‌شود که می‌توانید نام تعدادی را ببینید.

  • کارخانه ایران خودرو. (تولید ماشین)
  • کارخانه سایپا. (تولید ماشین)
  • کارخانه کاشی سمنان.
  • کارخانه کاشی یزد.
  • کارخانه کیش خودرو. (تولید ماشین)
  • کارخانه تراکتور سازی تبریز.
  • کارخانه کنسانتره شاهرود.
  • کارخانه رب تبرک.
  • و کارخانه‌های دیگر.

 

پیشنهاد نویسنده‌: مقاله احساس رباتیک دیوید هانسون

 

بازارکار علم ربات و رباتیک در ایران

به دلیل این که این کار هزینه بالایی را در بر می‌گیرد برای همین ایران در ساخت ربات‌ها بسیار کمرنگ عمل می‌کند و حتی می‌توان گفت که ساخت ربات و شرکت در مسابقات نیز برای ایران بسیار کمرنگ است، و ایم کار در ایران خیل اتفاق نمی‌افتد ولی می‌توان این گونه گفت که ایران بیش‌تر نقش بازسازی و تعمیرات را در این کار دارد، از کشور‌های دیگر ربات وارد می‌شود و ایران آن‌ها را با هزینه کم‌تری تعمیرات می‌کند.

ربات و رباتیک در ایران

 

نظرات خود را در ارتباط با مقاله‌ی بازارکار علم رباتیک برای ما بنویسید. تجربه‌های خود را از بازار کار این حوزه در بخش نظرات برای ما بنویسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]