من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

تحریم اینترنتی کاربران ایرانی برداشته شد

تحریم اینترنتی کاربران ایرانی برداشته شد
تحریم اینترنتی کاربران ایرانی برداشته شد

تحریم اینترنتی کاربران ایرانی برداشته شد

امروز بیست و دوم دی ماه سال 1401 خورشیدی، آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های اینترنتی کاربران ایرانی را رفع می‌کند و در مجوز عمومی شماره یک ایران که طی آن تحریم‌ها و محدودیت‌های زیادی را اعمال کرده بود، تغییرات بسیار اساسی داده شده است. پیش از این شاهد محدودیت‌های سنگینی از طرف شبکه‌های اجتماعی خارجی، گیم‌ها، بسیاری از دامنه‌ها و سایت‌های خارجی و هم‌چنین بسیاری از امکانات مربوط به سیستم عامل‌ها بودیم که با برداشته شدن تحریم‌های اینترنتی همگی رفع خواهند شد. هم‌چنین این تغییرات شامل مجوز عمومی شماره دو ایران هم هستند که طی آن شرط استفاده از برخی خدمات استفاده شخصی بیان شده بود اما با رفع این محدودیت، شرکت‌های ایرانی قادرند از خدمات اینترنتی و فناوری محور ارائه شده برون مرزی به صورت قانونی استفاده کنند.

 

تحریم اینترنتی کاربران ایرانی برداشته شد

چه تحریم‌هایی از کاربران ایرانی برداشته شده است؟

دسترسی کاربران ایرانی پس از اعلام این بیانیه به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی که پیشتر در ایران غیر قابل دسترسی و تحریم بودند و هم‌چنین پلتفرم‌های تماس صوتی و تصویری، خدمات حافظه ابری، امکانات سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز، مک و آ او اس، خدمات گوگل پلی، ابزارهای گوگل مانند مترجم گوگل، فضای ابری گوگل، گوگل داکس و سایر ابزارهای ارائه شده از سوی گوگل، آنتی ویروس‌ها و گجت‌های دیجیتال دسترسی پیدا خواهند کرد و مشکلی از طرف نهادهای خارجی وجود نخواهد داشت. پیشتر از این ارائه خدمات به کاربران ایرانی غیر قانونی بود و شرکت‌های مهم زیادی مانند گوگل و اپل و متا برخی از خدمات خود را از ایرانیان دریغ کرده بودند اما با رفع محدودیت‌های مربوط به کاربران ایرانی این مسائل حل خواهند شد.

 

آیا شرکت‌های ایرانی هم رفع تحریم شدند؟

پیش از این خدمات ارائه شده توسط سیستم عامل‌ها، پلتفرم‌ها و خدمات مربوط به اینترنت و فناوری با شرط استفاده شخصی ارائه می‌شدند، اما با رفع محدودیت‌های اعمال شده شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند به صورت کاملا قانونی از تمام خدمات اینترنتی و فناوری محور خارجی و برون مرزی استفاده کنند.

 

کاربران ایرانی از چه خدماتی می‌توانند استفاده کنند؟

طبق این بیانیه که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده برای کاربران ایرانی استفاده بدون محدودیت از آنتی ویروس‌ها، گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل آن‌ها، تلفن‌های ماهواره‌ای، گجت‌های دیجیتال، سیم کارت، روتر، مودم، کامپیوترهای شخصی بدون مشکل خواهد بود. هم‌چنین ارائه خدمات شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، متا، اپل به ایرانیان نیز زین پس کاملا قانونی است. در بخش دیگری از این مجوز به اجازه استفاده از ابزارهایی پرداخته شده که شرایط لازم برای ارائه خدمات ارتباطی ابری و غیر ابری و هم‌چنین تبادل اطلاعات در اینترنت را فراهم می‌کنند. اما یکی از مهم‌ترین تغییرات در این مجوز حذف عبارت استفاده شخصی از ابزار و امکانات بوده تا از این پس، نه تنها کاربران، بلکه شرکت‌های ایرانی نیز بتوانند به صورت قانونی از معافیت‌های اینترنتی اعلام شده استفاده کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]