من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

پدیده تصاویر ترکیبی با بلیر

پدیده تصاویر ترکیبی با بلیر
پدیده تصاویر ترکیبی با بلیر

پدیده تصاویر ترکیبی با بلیر

اگر تصاویر تونی بلر را با مارگارت تاچر یا آلبرت انیشتین با مریلین مونرو ترکیب کنیم، اجزای فرکانس مکانی کم یکی را با اجزای فرکانس بالا از دیگری ترکیب کرده و سپس به اندازه‌های مختلف تصاویر ترکیبی نگاه کنید. در دو مجموعه از تصاویر زیر، در موارد کوچک باید شروع به دیدن ماریلین مونرو یا مارگارت تاچر کنید، زیرا تصاویر در حال رشد هستند که اگر به تدریج مارگارت تاچر یا آلبرت انیشتین را ببینید یعنی اگر بینایی کامل دارید. همین مسئله در مورد نزدیکی یا دور بودن از یک تصویر ترکیبی صدق می‌کند. اگر در هر دو حالت دور وایسید، مونرو یا تاچر را مشاهده خواهید کرد‌، و با نزدیکتر شدن تصویر به تدریج به انیشتین یا بلر تبدیل می‌شود. البته اگر بینایی شما خوب است.

 

پدیده تصاویر ترکیبی با بلیر

تصویر ترکیبی چیست؟

یک تصویر ترکیبی‌، بسته به اندازه یا فاصله مشاهده به دو روش مختلف درک می‌شود. (توهم نوری) تکنیک ایجاد تصاویر ترکیبی که این توهم نوری را نمایش می‌دهد توسط Philippe G. Schyns از دانشگاه گلاسکو اسکاتلند و Aude Oliva از MIT در ایالات متحده ساخته شد، روشی که آن‌ها در سال 1994میلادی پیشنهاد دادند.

http://cvcl.mit.edu/papers/Oliva-HybridImages-ArtPerception2013.pdf

دکتر اولیوا گفته: پدیده تصاویر ترکیبی ناشی از پردازش چند مقیاسی تصاویر در سیستم بینایی انسان است.

تصاویر هیبریدی را با دو تفسیر می توان ساخت:

  • چیزی که از دور مشاهده می‌شود.
  • چیزی که از نزدیک مشاهده می‌شود.

از تصاویر ترکیبی می‌توان برای چاپ استفاده کرد که در آن فردی که آن تصویر را مشاهده می‌کند برداشت‌های مختلفی را تجربه می‌کند. دکتر الیوا، که به عنوان یک دانشمند اصلی پژوهش در گروه Computer Vision & Graphics در MIT فعالیت می‌کند، بیش از ده سال را صرف ایجاد توهمات نوری ترکیبی کرده است.

پدیده تصاویر ترکیبی - بلیر Blair

بسته به این که شما چقدر خوب قادر به تمرکز یا انتخاب کنتراست هستید، چشم شما فقط جزئیات را انتخاب می‌کند. از نزدیک‌، ما به طور کلی می‌توانیم جزئیات ریز مانند سبیل و چین و چروک انیشتین را ببینیم. اما با افزایش فاصله، یا اگر دید شما ضعیف است و در وهله اول تصویر تار تر دیده می‌شود، توانایی شما در درک جزئیات تصویر از بین می‌رود. در عوض‌، شما فقط ویژگی‌های کلی‌، مانند شکل دهان‌، بینی و مو را می‌بینید و مریلین مونرو را نمی‌بینید.

در ارتباط با پدیده‌ی تاچر در این لینک بخوانید.

منبع‌: marketbusinessnews

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]