حل مشکلات رایج برنامه zoom
با گسترش ویروس کرونا یکی از نرمافزارهایی که استفادهی آن بالاتر رفته است نرمافزار zoom است؛ این نرمافزار امکان برقراری تماسها و کنفرانسهای آنلاین و گروهی را میدهد.
حل مشکلات رایج برنامه zoom
مشکل کار نکردن تصویر وبکم یا صدای میکروفن در نرمافزار zoom
اگر میکروفن یا وبکم شما در نرمافزار zoom کار نمیکند نگران نشوید. قبل از شروع هر میتینگ در نرمافزار zoom دو گزینه برای شما به نمایش در میآید که انتخاب میکنید که وبکم و یا میکروفن شما فعال شود یا خیر اگر آنها را نزنید احتمالا در حین تماس وبکم و میکروفون را ندارید. نکتهی دیگری که ممکن است علت وصل نشدن وبکم و یا وصل نشدن صدای میکروفون در نرمافزار zoom شود این است که دسترسی به این نرمافزار داده نشده است و در بخش privacy وبکم و میکروفون خود باید این اجازه را به نرمافزار zoom بدهید. اگر هنوز سیستم شما وبکم و میکروفون را وصل نکرده است به لینک zoom.us/test بروید و بخشهای مختلف سختافزار خود را در نرمافزار zoom تست کنید در صورت عدم مشکل در این بخش احتمالا شما یک مشکل نرمافزاری دارید.
مشکل اکو شدن صدا در نرمافزار zoom
اگر همزمان فردی هم با موبایل و هم با کامپیوتر خود یا به صورت کلی فردی دو دستگاه را داشته، این اتفاق میافتد. مشکل دیگری که باعث اکو شدن صدا در نرمافزار zoom میشود این است که افراد در میتینگ به یکدیگر نزدیک هستند.
مشکل لگ داشتن صدا یا تصویر در نرمافزار zoom
این مشکل بیشتر به دلیل اینترنت و اصتال شما است و باید حداقل 1 مگابایت در ثانیه سرعت دانلود و 800Kbps سرعت آپلود شما است. البته میتوانید گزینههایی که تصویر شما را HD میکند غیرفعال کنید و سرعت کمتری نیاز دارید، ولی در مجموع این مشکل تنها با اینترنت ضعیف به وجود میآید.
مشکل به اشتراک گذاری اسکرین در نرمافزار zoom
قابلیت share screen در نرمافزار zoom بسیار پر اهمیت است؛ اگر قصد دارید در هنگام مکالمه با zoom یا در حین وبینار و میتینگ اسکرین خود را با دیگران به اشتراک بگذارید باید از آن استفاده کنید. اگر مشکلی در به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش خود با دیگران دارید کافیست در صفحه اشتراک علامت گزینهی box start with video را در بخش Home بردارید و البته باید پهنای باند خوبی هم در اختیار گرفت. اگر باز هم نتوانستید صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید باید گزینهی Stop Video را بزنید و سپس ادامه دهید.
مشکلات کنترل در زمان به اشتراک گذاشتن در zoom
مشکل کنترل در زمان به اشتراک گذاشتن را میتوانید با ابزار View Options ابن موارد را کنترل کنید؛ البته مشکلات این بخش به سه دسته اصلی تقسیم میشود:
- فردی که اشتراک گذار است با درخواست اشتراک شما موافقت نمیکند.
- فردی که اشتراک گذار است در هنگام کار اشتراک خود را قطع میکند.
- ممکن است آن رد در دیوایس یا دستگاه اشتباهی شود. (دستگاههای آیپد و بعضی از اندرویدیها نمیتوانند درخواست کنترل از راه دور کنند.)
مشکل دریافت ایمیل در نرمافزار zoom
دریافت ایمیلهای نرمافزار ZOOM ممکن است تا 30 دقیقه نیز طول بکشد ولی اگر باز هم ایمیل مورد نظر دریافت نشد باید آدرس ip نرمافزار زوم را در بخش وایت لیست سرویس ایمیل خود قرار دهید یا اگر از میل باکسهای معروف استفاده میکنید پوشهی spam خود را بررسی کنید. ایمیلهای مربوط به نرمافزار zoom از آدرس ایمیل no-reply@zoom.us استفاده میشود.
مشکل کراش کردن نرمافزار zoom
این مشکل به صورت منطقهای اتفاق میافتد و ممکن است توسط کشورهای مختلف دسترسی به این نرمافزار بلاک شود یا اینکه یک کشور یا موقعیت جغرافیایی توسط تیم نرمافزار zoom حق استفاده از این نرمافزار را ندارند. اگر این مشکل به وجود آمد در بخش Downdetector zoom حتما موقعیت خود را بررسی کنید و اگر این مشکل نبود حتما آخرین نسخهی نرمافزار zoom را نصب کنید و به کار خود ادامه دهید. بعضی اوقات این مشکل به علت عدم درستی تنظیمات جانبی داخلی نرمافزار zoom یا تغییر در تنظیمات پیش فرض این نرمافزار است.
مشکل حمله یا هک شدن جلسههای تصویر در zoom
این مشکل زمانی رخ میدهد که یکی از کاربران در حین کار و جلسات داخل نرمافزار zoom صدای موسیقی یا تصاویر خشونت آمیز و برهنه و مستهجن استفاده کند و ناگهان این اتفاق میافتد که برای رفع این مشکل تنها موضوعی که امکان پذیر است این است که آن میتینگ ترک شود و میتینگ جدید ساخته شود و اعضا مجدد به سمت آن میتینگ بروند.
نکته: نرمافزار zoom نسخههای پیشرفته نیز دارد که برخی از مشکلات و محدودیتها را برای کاربران حل میکند که با توجه به قیمت ارز شاید استفاده از این امکانات به صرفه نیست و بهتر است از سرویسهای ایرانی جایگزین استفاده کنید.
مشکلات دیگر خود را با نرمافزار zoom در بخش نظرات همین نوشته برای ما بنویسید و گزینه ی اطلاع رسانی را بزنید تا با پاسخ داده شدن مشکل شما به صورت ایمیلی با خبر شوید.
سلام خسته نباشید ببخشید من یک سوال داشتم.من عضو یه گروهی بودم بعد بااستفاده از لینک وارد جلسات میشدیم من چندین بار با یک اسم رفتم و چند بار اخیر اسمم رو عوض کردم میخوام بدونم هاست میتونه درجلسه متوجه این قضیه بشه؟ مثلا روزایی بوده که ۱۰۰ نفر توجلسه بودن
بله امکانش هست
سلام وقت بخیر من در برنامه زوم فعالیت خیلی مهمی دارم- مشکل من این هست که فکر می کنم کرش میشه و شیراسکرین و وبکم خودم قطع میشه و فقط صدای دیگران رو دارم- ممنون میشم کمک کنید- با * و یا بدون * هم فرقیی نکرده
معمولا مشکلات این نرمافزار با بروزرسانی باید قابل حل باشه نسخه ی قبلی رو پاک کنید و با نصب نسخه ی جدید اگر مشکلاتتون رفع نشد احتمالا مشکل از نرمافزار شما نباشه