عضو کانال یوتیوب ما شوید.

معرفی وبسایت Quera

مدت ها بود که قصد انتشار محتوایی با عنوان معرفی وبسایت Quera داشتیم که حالا در خدمت شما هستیم.

در این نوشته یک وبسایت فارسی بسیار فوق العاده رو براتون به اشتراک گذاشتیم این وبسایت، یک وبسایت آموزشکده آنلاین برنامه نویسی می باشد.

در این وبسایت علاوه بر فراگیری فردی به فراگیری گروهی می توانید بپردازید.

 

Quera چیست ؟ [ بنیان گذاران پروژه ]

ما سه تا دانشجوییم که فکر می‌کنیم می‌تونیم کارای بزرگی تو همین ایران‌مون انجام بدیم.

تا حالا به امید و لطف خدا پیش رفتیم، ازین به بعدش هم فقط و فقط چشم‌مون به عنایات خود خداست، که از غیر این نتیجه‌ای نگرفتیم ?

استارت‌آپ و داستان‌هاش که دیگه گفتن نداره، هیچ کاری، چه استارت‌آپی و چه غیراستارت‌آپی بدون زحمت موفق نبوده و ما هم ازش مستثنی نیستیم.

البته ما هنوز خودمون رو موفق نمی‌دونیم و حالا حالاها باید منتظر باشیم تا در مورد خودمون قضاوت درست کنیم و کنند.

داستان ما هم از اونجایی شروع می‌شه که محمدجواد و مصطفی پاییز ۹۱ دستیار استاد یه درس مبانی برنامه‌نویسی شدن. قرار شد به روال هر درس برنامه‌نویسی، یه سیستم برای تصحیح تمرین‌های برنامه‌نویسی راه بندازن. خلاصه شروع کردن به پیاده‌سازی همچین سیستمی.

معمولا این سیستم‌ها اونقدر باگ داشتند که تا آخر ترم می‌بایست دیباگ بشن. و باز هم معمولا آخر ترم دور ریخته می‌شدن! چون آخر ترم تازه متوجه می‌شدند که چقدر باگ داره که هنوز بهش پی نبردن ?

اما محمدجواد بیخیال این سیستم نشد و تصمیم گرفت یه سیستم قابل اطمینان پیاده‌سازی کنه که به راحتی توسط اساتید و دستیاران آموزشی استفاده باشه.

البته حمایت‌ها و راهنمایی‌های دکتر ضرابی‌زاده هم انگیزه‌ی خوبی برای محمدجواد بود که کار رو ادامه بده.

خلاصه همین‌طور ادامه داد تا رسید به SharifJudge .

اونقدر سیستم رو خوب و تر و تمیز پیاده کرد که هر کسی می‌تونست به راحتی SharifJudge رو در عرض چند دقیقه رو سرورش بالا بیاره و ازش استفاده کنه!

اما خب هر کسی دسترسی به سرور مناسب نداشت که بخواد SharifJudge رو روی سرورش بالا بیاره.

اینجا هم نفر سوم تیم، محمدباقر، به واسطه‌ی انجمن علمی دانشکده یه سرور از دانشکده گرفت و از اون به بعد امکان استفاده‌ی همه‌ی کلاس‌های دانشکده از SharifJudge به وجود اومد.

دیگه استفاده از SharifJudge در درس‌های برنامه‌نویسی دانشکده یک روال ثابت شده بود.

محمدجواد هم دست از ادامه‌ی SharifJudge برنداشت و امکانات بیشتری بهش اضافه می‌کرد. اینقدر این سیستم جاج خوب شده بود که در چندین مورد خارج از کشور هم از این سیستم برای درس‌های برنامه‌نویسی و مسابقات برنامه‌نویسی‌شون استفاده می‌کردند! توی ایران هم در چندین مورد در مدارس و دانشگاه‌های دیگه مورد استفاده قرار گرفت.

محمدباقر هروقت محمدجواد رو می‌دید بهش می‌گفت آقا بیا روی این سیستم کارکنیم و به بقیه‌ی دانشگاه‌ها معرفی کنیم! می‌ترکونه! محمدجواد هم می‌گفت بابا سخته ازش پول دربیاریم! باید فکر کنیم ببینیم چطوری می‌تونیم ارائه کنیم به دانشگاه‌های دیگه.

خلاصه همین‌طور گذشت تا رسیدیم به اردیبهشت ۹۴.

اون موقع زمان ثبت‌نام مسابقات «Startup Trigger 2» بود. اونجا فرصت رو مناسب دیدیم که یه مقدار روی تجاری‌سازی SharifJudge کار کنیم.

به لطف خدا توی اون مسابقات با ایده‌ی «آموزش تعاملی برنامه‌نویسی» اول شدیم و اون اول شدن شروعی بود که تا حالا در خدمت‌تونیم ? بعدش هم از اول تابستون ۹۴ به صورت جدی کارمون رو شروع کردیم و تا آخر تابستون، یه نسخه‌ی اولیه از Quera را برای استفاده در دانشگاه‌ها و مدارس ارائه کردیم.

 

معرفی وبسایت Quera
معرفی وبسایت Quera

این پروژه یک پروژه ی بسیار فوق العاده است که توسط دوستان دانشجوی کشورمون طراحی شده و به بهترین شکل پیاده سازی شده است.

در این پروژه شما می توانید کد خود را در کامپایلر سیستم خود بنویسید و برای تایید آن آپلود کنید و کامپایلر این وبسایت به شما امتیاز و نمره می دهد.

بخش در این وبسایت نظر بنده رو به خودش جلب کرد این بود که بخشی به عنوان سوالات دانشگاهی در آن وجود دارد که هرز گاهی می تواند برای برنامه نویس ها مخصوصا دانشجو به عنوان تفریح حساب بشه.

در صورتی که فرصتی پیدا شود سوالات این وبسایت را حل کرده و به صورت نوشته البته با کپی رایت این وبسایت برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پیوند دسترسی : Quera.ir

منتظر نظرات شما درباره ی این وبسایت ایرانی هستیم.

همچنین می توانید با معرفی وبسایت های جالب به ما این وبسایت ها را به صورت اختصاصی به نوشته ای تبدیل کنیم تا همگان از آن بهره مند شوند . ( با توجه به حدیث حضرت علی ( ع ) زکات علم نشر آن است . )

سوالات حل شده ی وبسایت کوئرا را در این لینک مشاهده کنید.

موفق و پیروز باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.7]