من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

کتاب آموزشی شبکه‌های عصبی

کتاب آموزشی شبکه‌های عصبی
کتاب آموزشی شبکه‌های عصبی

کتاب آموزشی شبکه‌های عصبی

شبکه عصبی مصنوعی گروهی از گره‌های (نودها) به هم پیوسته، همانند شبکه عصبی گسترده در مغز است. در اینجا هر کدام از نود های دایره‌شکل نشان‌ دهنده یک عصب مصنوعی و فلش‌ها نشانگر اتصال از خروجی یک عصب به ورودی عصب دیگر هستند.

 

پیشنهاد نویسنده‌: انواع شبکه‌های عصبی مصنوعی

 

کتاب آموزشی شبکه‌های عصبی

در علوم کامپیوتر و رشته‌های مربوطه، شبکه‌‌های عصبی مصنوعی مدل‌‌هایی الهام‌ گرفته شده از سیستم عصبی مرکزی حیوانات (به ویژه مغز) هستند. که توانایی یادگیری دستگاه و تشخیص الگو را دارند. این شبکه‌ها معمولا سیستمی از عصب‌‌های به هم پیوسته‌اند که می‌توانند مقادیر ورودی را با تزریق اطلاعات در شبکه محاسبه کنند. به طور مثال در شبکه عصبی تشخیص دست ‌خط، مجموعه‌ای از عصب‌‌های ورودی با پیکسل‌‌های تصویر ورودی فعال می‌شوند که نماینده یک حرف یا عدد است. فعال شدن این عصب‌ها بر اساس تابعی که توسط طراح شبکه تعیین شده، به دیگر عصب‌ها منتقل، ارزیابی یا تغییر داده می‌شود. تا نهایتا عصب خروجی فعال شود و تعیین کند چه کاراکتری خوانده شده است. همانند دیگر روش‌‌های یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی هم در انواع فعالیت‌هایی استفاده می‌شوند. انجام آن‌ها با برنامه ‌نویسی قراردادی معمولی دشوار است؛ از جمله بینایی ماشین و تشخیص صحبت.

 

اطلاعات کتابچه / جزوه

نام جزوه: کتاب آموزشی شبکه‌های عصبی

مولف: دکتر کوروش کیانی

ایمیل مولف: kourosh.kiani@aut.ac.ir – kkiani2004@yahoo.com

تعداد صفحات: 7 اسلاید

حجم فایل: 24 مگابایت

پیوند دانلود: لینک مسقیملینک غیر مستقیم

کپی رایت: هر گونه تغییر یا انتشار مجدد این جزوه توسط افراد زیر نظر مستقیم مولف و با اجازه‌ی مستقیم دکتر کوروش کیانی است. این جزوه‌ی آموزشی هم اکنون در دانشگاه سمنان در حال تدریس است.

توضیحات‌: این جزوه بدون هیچ تغییر و افزودن هیچ تبلیغی در آن به اشتراک گذاشته شده است. ضمنا این جزوه مرجع و منبع کاملی است. اگر منابع کامل‌تر و جامع‌تری در اختیار دارید آن‌را با ما به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات شما کاربران عزیز هستیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]