اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت
مخفف شدهی کلمهی Social Media Optimization است و معنای آن بهینه کردن شبکههای اجتماعی است. SMO تاثیر زیادی روی محبوبیت سایت شما در محیط اینترنت میگذارد و تعریف اصلی آن این است. وقتی شما یک مطلبی را در سایت خود قرار میدهید و کاربرها به آن مطلب واکنش نشان میدهند. این معنی را دارد که مطلب شما تاثیر گذار واقع شده است و در این مواقع گوگل اهمیت زیادی را به سایت شما میدهد.
قبل از مطالعهی این مقاله پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:
- اینترنت، وب، موتور جستجو
- موتور جستجو چگونه کار میکند؟
- خدمات جستجو در صفحات وب
- ابرجستجوگرها چیست؟
- اهمیت تجاری موتورهای جستجو
- SEO سایت با استفاده از شبکههای اجتماعی
- اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت
- نقشه سایت یا SiteMap چیست؟
- دلایل جریمه وب سایتها توسط گوگل
- 3 مقوله مهم در تولید محتوا
- توصیه نویسندگی برای جذب مخاطب
- معرفی دو متا تگ با اهمیت در افزایش رتبه سایت
- سئو و بازاریابی محتوا
- نکاتی برای انتخاب دامنه مناسب
- آشنایی با انواع اصطلاحات گوگل ادوردز
- راههای افزایش بازدید سایت
اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت
نحوه تاثیر SMO روی سایت چگونه است؟
در شبکههای اجتماعی دو نوع حساب کاربری وجود دارد، حساب کاربری شخصی و تجاری. هر کدام این حسابها تاثیری را روی سایت شما میگذارند، مطالب باید در هر دو این حساب کاربری قرار بگیرند. هر کدام به صورتی تاثیر خودشان را روی SEO سایت میگذراند. گوگل میتواند فعالیتهای سایت را در شبکههای اجتماعی بررسی کند، همه مطالب و ویدیوها و همچنین تصاویر برای گوگل قابل شناسایی هستند. تعداد بازدیدکنندگان سایت در شبکههای اجتماعی آن،برای گوگل مهم است و به آن سایت برای فعالیت داشتن در شبکههای اجتماهی ارزش بیشتری میدهد. منظور از SMO اشتراک گذاشتن مطالب در حساب شخصی است و SMO فقط موقعی تاثیر میگذارد. مطالب و یا محصولاتی که در آن قرار میگیرند برای مردم و کاربران جذابیتی داشته تا آن را با دیگران و یا در حساب شخصی خودشان به اشتراک بگذارند. واکنش کاربرها نسبت به مطالب شما اینطوری است که مطالب را چقدر لایک میکنند، چه کامنتی میگذارند و چقدر آن مطلب را به اشتراک میگذارند. استفاده کردن از دکمههای اشتراک گذاری مطالب در شبکههای اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس روی رتبه سایت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. شبکههای اجتماعی بسیار زیادی در حال فعالیت هستند. استفاده کردن از آنها به نحوی، خالی از لطف نیست.
در ادامه تاثیر هر کدام را روی SEO سایت بررسی میکنیم:
- گوگل پلاس: در سالهای گذشته تاثیر خوبی روی SEO سایت میگذاشت. به صورتی که فقط با گذشت یک روز میتوانستید نتیجه تاثیر آن روی رتبه سایتتان را مشاهده کنید. تاثیر گوگل پلاس نسبت به قبل کمتر شده است ولی با این وجود فقط کافی است که مطالب سایتتان را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. همچنین دقت کنید که شبکه اجتماعی گوگل پلاس متعلق و زیر نظر گوگل است و با آن اهمیت زیادی خواهد داد.
- فیسبوک: فیسبوک تاثیر زیادی میتواند روی SEO سایتتان بذارد، پیشنهاد میشود که یک صفحه تجاری ساخته و مطالب را به صورت مستقیم در آن قرار دهید. اشتراک گذاشتن در صفحه شخصی هم میتواند تاثیر بذارد به دلیل اینکه واکنش کاربرها نسبت به مطالب شما در سایت به شمار میآید. میتوانید در صفحه تجاری و هم صفحه شخصی فایل ویدیویی هم قرار دهید و انتشار مستقیم ویدیو و همچنین گرفته لینک از سایت یوتیوب تاثیر زیادی خواهد داشت.
- توییتر: توییتر هم میتواند روی SEO سایت شما تاثیر بذارد ولی تاثیر آن به نسبت بقیه شبکههای اجتماعی کمتر است. ولی اگر میخواهید از این شبکه اجتماعی هم استفاده کنید باید طوری شود که کاربرها مطالب را تعداد بالایی اشتراک بگذارند. اگر ریتوییت زیاد برای مطالب انجام شود، تاثیر زیادی هم روی SEO سایت میگذارد.
- لینکدین: لینکدین از بهترین محیطهایی برای گذاشتن مقالهها است. بهترین استفاده که میتوانید از آن کنید این است که مقالهای را بنویسید و در آن منتشر کنید. تاثیر لینکدین در SEO سایت خیلی زیاد است.
- اینستاگرام: اینستاگرام نسبت به بقیه شبکههای اجتماعی تاثیر زیادی روی SEO سایت ندارد. ولی اگر قصد استفاده از آن را دارید باید حتما صفحه شما Business Page شود. از این شبکه اجتماعی برای معروف کردن برندتان میتوانید استفاده کنید.
- تلگرام: شبکه اجتماعی تلگرام هم مانند اینستاکرام تاثیر زیادی رو رتبه سایت نخواهد داشت. ولی میتوان محتوا و تصاویر خوبی در آن منتشر کرد و محتوا طوری شود که خواننده را به ادامه دنبال کردن مطالب در سایت ترغیب کند و بازدید سایت را بالا ببرد.
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
ارسال پاسخ