من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

انواع اصطلاحات در گوگل ادوردز

انواع اصطلاحات در گوگل ادوردز
انواع اصطلاحات در گوگل ادوردز

انواع اصطلاحات در گوگل ادوردز

هر علمی، زبان و اصطلاحات مخصوص خودش را دارد و گوگل ادوردز هم از این قاعده مستثنی نیست. امکان دارد در ابتدا دانستن این اصطلاحات برای شما کمی دلهره آور شود. ولی بعد از دانستن آن‌ها حس خیلی بهتری نسبت به آن می‌توانید پیدا کنید.

 

قبل از مطالعه‌ی این مقاله پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

انواع اصطلاحات در گوگل ادوردز

در این مقاله 25 اصطلاح کاربردی برای شروع کار در گوگل ادوردز معرفی شده و با دانستن این اصطلاحات می‌توانید نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی را افزایش دهید.

اصطلاحات گوگل ادوردز

  1. کمپین: کمپین چیزی است که در شروع کار شما آن را ایجاد می‌کنید و به شما در مدیریت کردن تبلیغات کلیکی کمک خواهد کرد، کمپین تبلیغاتی از تعدادی گروه‌های تبلیغاتی متشکل شده است. هم‌چنین می‌توان چندین کمپین را به طور همزمان از یک حساب گوگل راه اندازی و هم‌چنین آن‌ها را مدیریت کرد.
  2. گروه تبلیغاتی‌: مجموعه‌ای از روش‌های هدف گیری، کلید واژه‌ها و بودجه‌ها است برای رسیدن به هدف کمپین. به عنوان نمونه اگر کمپینی برای حراج لباس راه اندازی شده است، می‌توان از گروه‌های تبلیغاتی با عنوان حراج لباس‌هاس زنانه و مردانه ایجاد کرد.
  3. نوع کمپین در گوگل ادوردز: مکانی که می‌خواهید تبلیغات در گوگل دیده شود، نوع کمپین را تعیین خواهد کرد. سه نوع کمپین در گوگل می‌توان ایجاد کرد:
    1. فقط شبکه جستجو: به معنای فقط در جست و جو گوگل.
    2. فقط شبکه نمایشی: آگهی شما در شبکه نمایشی که شامل یوتیوب، سایت‌ها و … به نمایش گذاشته می‌شود که به نام ادسنس هم شناخته می‌شود.
    3. شبکه جستجو با شبکه نمایشی: ترکیب هر دو نوع کمپین تبلیغاتی.
  4. کلید واژه‌: کلید واژه‌ها یکی از قسمت‌های مهم تبلیغات گوگل هستند. کلید واژه، عبارتی است که شما برای تبلیغ خود انتخاب می‌کنید و این کلمه‌ها باعث می‌شوند که تعیین شود آگهی شما کجا نمایش داده شود. موقع تعیین کرد کلید واژه‌ها خودتان را جای مشتری قرار دهید و فکر کنید که برای پیدا کردن محصول و یا خدمات شما چه کلمه‌هایی جستجو می کند. پیشنهاد می‌شود که تعداد کلمه‌ها بیش‌تر از 20 تا نشود.
  5. امتیاز کیفی‌: معیاری که گوگل برای امتیاز دهی به آگهی‌ها استفاده می‌کند است و بر اساس میزان تناسب کلید واژه‌ها، تیتر آگهی و توضیحات، صفحه فرود تعیین خواهد شد. هر چقدر که این امتیاز بالاتر باشد باعث می‌شود که آگهی با هزینه کم‌تر به موقعیت بهتر دیده شود.
  6. نمایش‌: واحدی است برای نشان دادن تعداد دفعاتی که یک آگهی نشان داده شده است.
  7. رتبه آگهی‌: تعیین کننده محل صفحه آگهی است و به امتیاز کیفی و اندازه پیشنهاد قیمت بستگی خواهد داشت.
  8. آگهی موبایل‌: این تبلیغات را هنگامی که کاربر‌ها با دستگاه موبایل در حال جست و جو هستند مشاهده خواهند کرد.
  9. افزونه آگهی‌: اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن و … مربوط به کسب و کار شما را شامل می‌شود که در کادری با رنگ آبی زیر توضیحات آگهی قابل مشاهده خواهد بود.
  10. دکمه فراخوان یا CTA‌: عملی است که از کاربر می‌خواهید انجام دهد، فراخوان‌هایی که کوتاه و مناسب هستند مانند دریافت کنید، بخرید و …
  11. نرخ کلیک خوری یا CTR‌: یکی از معیار‌های مهم گوگل ادوردز است و این معیار نسبت تعداد دفعات کلیک آگهی به کل اشخاصی که آن آگهی را مشاهده کرده‌اند را اندازه گیری می‌کند.
  12. صفحه فرود‌: صفحه‌ای است در سایت شما که از طریق کلیک کردن روی آگهی به صفحه ترافیک هدایت خواهد شد.
  13. بهینه سازی‌: بهینه سازی در گوگل ادوردز هم مثل هر قسمتی از بازاریابی دیجیتال به کار گرفته می‌شود و به معنای ایجاد تغییرات برای رسیدن به بهترین نتیجه است.
  14. تست جدا سازی‌: شامل تست‌های A و B و هم‌چنین تست چند متغیری است که برای آزمایش بازاریابی با کنترل کردن پارامتر‌ها است، هدف آن هم انتخاب بهتر و یا بهبود نتایج است.
  15. استراتژی پیشنهاد قیمت‌: نحوه پرداخت کردن با ازای عملی که توسط بازدید کننده آگهی انجام شده است را تعیین می کند.
  16. بودجه روزانه‌: مقدار هزینه‌ای است که شما می‌خواهید به ازای هر روز برای آگهی بپردازید، این هزینه بر اساس میانگین هزینه هر روز در طول یک ماه محاسبه خواهد شد.
  17. هزینه به ازای کلیک یا CPC‌: عمومی‌ترین نوع پیشنهاد کردن قیمت در گوگل ادوردز به ازای هر کلیک است. بیشنه هزینه برای هر کلیک طبق یک فرآیند پیشنهاد قیمت تعیین خواهد شد.
  18. پرداخت به ازای کلیک یا PPC‌: همان هزینه به ازای کلیک است.
  19. پرداخت به ازای نمایش یا CPM‌: روشی برای پیشنهاد قیمت است که برای تعداد دفعات نمایش دادن تبلیغات، هزینه پرداخت خواهد شد.
  20. آستانه صورت حساب‌: با عبور کردن مخارج شما از حد مشخصی که تعیین شده است، برای هزینه‌های تبلیغات شما بدهکار خواهید شد. از 50 دلار این حد شروع شده و اگر شخصی د طول یک ماه به این آستانه رسید، برایش صورت حساب صادر خواهد شد و هم‌چنین آستانه بعدی 100 دلار می‌‌شود
  21. تیتر‌: همان عنوان تبلیغات شما است.
  22. آدرس مقصد‌: این آدرس آگهی همان صفحه فرود است و موقعی که کاربر روی آگهی کلیک کند به این صفحه هدایت خواهد شد.
  23. آدرس نمایشی‌: آدرسی که در طرح تبلیغاتی شما نمایش داده می‌شود و باید تا حد امکان ساده شود تا برند شما بهتر معرفی شود باعث اعتماد و نرخ تبدیل بهتر بشود.
  24. آگهی کناره: تبلیغی است که در قسمت راست صفحه جستجو یا SERP نمایش داده می‌شود.
  25. آگهی تاپ: آگهی یا تبلیغی است که به صورت یک پنجره مستطیلی در قسمت بالای نتایج جست و جو، نمایش داده می‌شود.

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]