من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

دلائل جریمه سایت‌ توسط گوگل

دلائل جریمه سایت‌ توسط گوگل
دلائل جریمه سایت‌ توسط گوگل

دلائل جریمه سایت‌ توسط گوگل

هدف اصلی گوگل این است که اطلاعات درست و دقیقی را به کاربر‌ها بدهد. به همین منظور الگوریتم‌هایش را طوری اصلاح می‌کند تا میزان لیاقت هر وب سایت معلوم و دیده شود. اگر از تکنیک‌هایی که برای این وب سایت‌ها استفاده شده است قانونی و یا گوگل با آن مشکل داشته، گوگل آن وب سایت‌ها را جریمه می‌کند.

 

قبل از مطالعه‌ی این مقاله پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

دلائل جریمه سایت‌ توسط گوگل

جریمه‌های گوگل

اگر ترافیک سایت شما و رتبه گوگل آن به صورت ناگهانی کاهش یافته است شاید دلیلش این است که سایت شما از طرف گوگل جریمه شده است. هم‌چنین جریمه‌های گوگل روی رتبه سایت تاثیر منفی دارد. این جریمه‌ها می‌توانند در اثر استفاده از سئو بلک هت و یا بروزرسانی کردن یک الگوریتمی پیش بیاید.

 

سئو کلاه سیاه یا منفی چیست؟

مجموعه‌ای از روش‌های غیر قانونی است برای بهبود بخشیدن موقعیت سایت یا تخریب کردن جایگاه رقیب در موتور‌های جستجو است. معروف‌ترین این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • کپی کردن محتوای سایت‌های دیگر.
  • خریداری لینک برای سایت.
  • لینک کردن از سایت‌های اسپم.
  • مخفی کردن متن و یا کلمات از کاربر.
  • داشتن محتوا با کیفیت پایین و استفاده کردن از کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی.

 

دلایل جریمه سایت توسط  گوگل

خریداری لینک

به نظر شما در بین همه دارندگان صفحه در وب چه تعدادی هستند که تا حالا لینک نخریده‌اند؟ احتمال بسیار زیاد تعداد خیلی کمی هستند که این کار را انجام نداده‌اند. اکثرا باور دارند که خریداری لینک مشکل ساز نیست و گوگل نمی‌تواند بفهمد که لینکی خریداری کرده‌اید یا خیر. ولی گوگل اقدامات زیادی در این مورد انجام داده است. از سال 2012، الگوریتمی به عنوان پنگوئن در گوگل، مسئول حذف کردن سایت‌هایی شد. لینک‌های غیر طبیعی از سایت‌هایی دارند که دارای اعتبار پایین است، مثل فهرست‌های راهنما هستند.

 

محتوا‌های تکراری در سایت‌ها

از سال 2011 جریمه‌های پاندا گوگل آغاز شد و به هر چی که به محتوا ربط دارد، سر و کار دارد. هر چقدر که محتوا سایت تکراری شود، کیفیت آن سایت هم پایین می‌آید و سقوط می‌کند. گوگل سایت‌هایی که محتوا تکراری دارند را پیدا و جریمه می‌کند. فقط سرقت ادبی نیست که گوگل موقع تحلیل کردن محتوا سایت مدنظرش قرار می‌دهد، کیفیت محتوا هم نقش مهم‌تری ایفا می‌کند. اگر محتوا بد باشد موتور‌های جستجو هم تصور خوبی از صفحه شما نخواهند داشت و شما باید مطمئن بشوید. محتوا سایت شما به خوبی نوشته شده و منحصر به فرد است. برای انجام دادن این کار شما می‌توانید از ابزار‌های Copyscape و Copygator استفاده کنید.

 

محتوا با ارزش پایین

برای بدست آوردن بالاترین جایگاه و بک لینک‌های طبیعی در موتور‌های جستجو یک جنبه ضروری، افزایش دادن کیفیت محتوا است. محتوا باید تا حد امکان آموزشی و یا آموزنده باشد و طوری می‌شود که کاربر برای اطلاعات بیش‌تر از سایت‌های دیگر استفاده نکند. اگر شما از محتوای با کیفیت در سایت خود استفاده کنید، باعث می‌شود که کاربر برای دریافت کردن اطلاعات، دوباره به سایت شما برگردد. هم‌چنین گوگل از محتوا شما آگاه می‌شود و شما در هدف ارتقاء جایگاه وب سایت خودتان در موتور‌های جستجو موفق خواهید شد. الگوریتم پاندا از صفحه‌هایی که کلماتش کمتر از 300 هست خوشش نمی‌آید.

 

تحریف کردن محتوا

تکنیک Cloaking عبارت است از این که تحریف کردن محتوایی که موتور جستجو موقع خواندن سایت به آن دسترسی پیدا کند. روش کار آن این شکلی است که یک لایه محتوا می‌سازد تا موتور جستجو را گمراه کند. سایت شما را محتوایی غیر تکراری پیدا کند و ردیاب‌های گوگل هم به این محتوا دسترسی پیدا کنند که به محض شناسایی این تکنیک توسط گوگل، تحریم می‌شوید.

 

استفاده زیاد از کلمه‌های کلیدی

گوگل کلمه‌های کلیدی یک سایت را شناسایی می‌کند و اگر تعداد آن‌ها به صورت غیر طبیعی شود آن وبسایت را جریمه می‌کند. به این دلیل که تراکم زیاد کلمه‌های کلیدی به معنای پایین بودن کیفیت محتوا است و Keyword Stuffing نامیده می‌شود. به دلیل اینکه گوگل تلاش می‌کند تا محتوا برای کاربر‌ها با ارزش و کاربردی شود، بهتر است از استفاده بیش از حد کلمه‌های کلیدی اجتناب کنید. در پنج سال پیش همه چیز‌ها مبتنی بر تعداد لینک بود ولی امروزه این موضوع تغییر کرده طوری که گوگل به کیفیت لینک‌های پشتیبان و یا BackLink‌ها اهمیت بیش‌تری می‌دهد تا تعداد آن‌ها.

 

تبادل کردن لینک

تبادل کردن لینک به معنای این است که ما یک لینکی به وب سایت دیگری بدهیم و از آن وب سایت هم یک لینکی دریافت کنیم. ولی امروزه این تبادل لینک‌ها نسبت به قبل تاثیر زیادی ندارند. امروزه موتورهای جستجو هوشمند‌تر از قبل شده‌اند و می‌توانند این لینک‌ها را شناسایی کنند. با تبادل لینک احتمال مجازات و یا حذف شدن از نتیجه‌های موتور‌های جستجو بالا می‌رود.

 

سرعت پایین لود

کاربرها اکثرا فقط بین 3-4 ثانیه برای بارگذاری شدن یک صفحه صبر می‌کنند. اگر بین این فاصله صفحه بارگذاری نشود از آن خارج می‌شوند و این موضوع برای گوگل اهمیت زیادی دارد. سایت‌هایی که سرعت لود پایینی دارند رتبه پایین‌تری هم دارند. شاید این موضوع دلیل استفاده کردن از تصاویر بهینه نشده و تبلیغات زیاد است. کند بودن سایت باعث می‌شود که کاربران از آن سایت خارج شوند و دنبال سایت دیگری با سرعت بالاتری بگردند. راه چاره این است که یک CDN و یا Caching اضافه کنیم، از ابزار W3C هم برای بررسی سرعت بارگذاری سایت و یا صفحه می‌توایند استفاده کنید.

 

لینک‌های خراب و خطای 404

گوگل همیشه مراقب است که محتوا و صفحه‌هایی که به کاربر‌هایش عرضه می‌کند، بروز بشوند. به همین دلیل همه خطا‌های صفحه وب و هم‌چنین خطا‌های پنهان را در نظر می‌گیرد. خطا‌های پنهان می‌تواند لینک‌های خراب یا خطای 404 است که این خطا ناتوان بودن وب برای فراهم کردن تجربه کاربر محور را بیان می‌کند. اگر لینک‌ها منقضی شوند، گوگل احساس خواهد کرد که شما به تجربه کاربر محور اهمیتی نمی‌دهید. راه چاره آن هم چک کردن لینک‌هایی است که در صفحه خودتان استفاده کرده‌اید. می‌توانید از ابزاری به نام Google Console خطا‌هایی که گوگل از سایت شما پیدا کرده است را بیابید و آن‌ها را اصلاح کنید.

 

نظر‌های Spam

اکثرا سایت‌ها سیستمی خودکار برای شناسایی کردن نظرات اسپم دارند، با این وجود هنوز نظرهایی هستند که می‌توانند از این سیستم عبور کنند و مهم است که شما از همه نظرهایی که دریافت می‌کنید آگاه شوید و اگر اسپم هستند صفحه شما آسیب خواهد دید. همیشه نظرها را چک کنید و نظرهایی که به مطالب شما مربوط نیستند و یا شامل لینک‌های اضافی هستند را به عنوان اسپم نشانه گذاری کنید که گوگل متوجه اهمیت دادن شما به محتوا سایت و بروزرسانی کردن آن می‌شود.

 

ساختار‌های فریب دهنده: استفاده کردن از تیتر H1

محتوا خوب، محتوایی است که به خوبی سازماندهی شوند و برای کاربرها مطالعه آن راحت شود ولی به این معنا نیست که باید همه محتوا را از تگ‌های H1 پر کنیم. این تگ در HTML برای تیتر و یا متنی در صفحه است که بر آن تاکید داریم که معمولا بزرگترین متن نوشته شده‌ای است که بیش‌ترین توضیح را درباره محتوا می‌دهد. استفاده کردن بیش از حد از این تگ باعث می‌شود که که گوگل به باور غلط فکر کند که ما کلمات کلیدی زیادی را می‌خواهیم. در متن قرار دهیم و الگوریتم آن را دستکاری کنیم که باعث می‌شود گوگل ما را برای استفاده بیش از حد کلمات کلیدی جریمه کند. هر صفحه سایت شما باید فقط و فقط یک تگ H1 در آن قرار بگیرد.

 

بهینه سازی نکردن در تلفن همراه

همه کسانی که صفحه وبی دارند باید متوجه شوند که کاربرها امروزه بیش‌تر با موبایل به سایتشان دسترسی پیدا می‌کنند تا از طریق کامپیوتر. قبلا تنها نگرانی مدیر سایت این بود که صفحه به خوبی برای کامپیوتر بهینه بشوند. ولی امروزه گوگل به بهینه سازی در تلفن همراه اهمیت بیش‌تری می‌دهد و حقیقت هم این است. کاربرها بیش‌تر از تلفن همراه خود به دلیل در دسترس بودن و ساده بودن استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که اگر صفحه وب مورد نظر برای تلفن همراه بهینه سازی نشود. گوگل احساس می‌کند که شما به تجربه کاربری توجه نمی‌کنید و وب‌سایت شما را مجازات می‌کند.

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]