سئو و بازاریابی محتوا
SEO مخفف شدهی کلمه Search Engine Optimization که به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. به معنای انجام یک سری فعالیتها بر روی سایت و بهبود رتبه آن و کلمههای کلیدی است. بازاریابی محتوا در سادهترین تعریف یعنی بازاریابی کردن به وسیله محتوا است. سئو و بازاریابی محتوا در کنار یکدیگر مکمل هم هستند.
قبل از مطالعهی این مقاله پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:
- اینترنت، وب، موتور جستجو
- موتور جستجو چگونه کار میکند؟
- خدمات جستجو در صفحات وب
- ابرجستجوگرها چیست؟
- اهمیت تجاری موتورهای جستجو
- SEO سایت با استفاده از شبکههای اجتماعی
- اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت
- نقشه سایت یا SiteMap چیست؟
- دلایل جریمه وب سایتها توسط گوگل
- 3 مقوله مهم در تولید محتوا
- توصیه نویسندگی برای جذب مخاطب
- معرفی دو متا تگ با اهمیت در افزایش رتبه سایت
- سئو و بازاریابی محتوا
- نکاتی برای انتخاب دامنه مناسب
- آشنایی با انواع اصطلاحات گوگل ادوردز
- راههای افزایش بازدید سایت
سئو و بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا و سئو با یکدیگر یکپارچه هستند.
برخلاف بعضیها که فکر میکنند بازاریابی محتوا و سئو از یکدیگر جدا و متفاوت هستند. این دو موضوع در هم تنیدهاند. بازاریابی و سئو به اندازه زیادی با یکدیگر همپوشانی دارند. البته که میان بازاریابی محتوا و سئو یک سری تفاوتهایی وجود دارد که میتوان این دو را از هم متفاوت دانست. ولی از این حرف نمیتوان نتیجه گرفت که این دو باهم در تعارض هستند. به عنوان مثال میتوان بیان کرد که بازاریابی محتوا گسترده و جامعتر ولی سئو محدود و فنیتر است.
بازاریابی محتوا و سئو با یکدیگر رابطه مکمل دارند.
از یک دید دیگر هم میتوان به رابطه بین بازاریابی محتوا و سئو نگاه کرد. سئو تقاضا ایجاد میکند و بازاریابی محتوا هم به این تقاضاها پاسخ میدهد و کاملا واضح است که سئو بدون داشتن محتوا معنی ندارد. شما به مقالهها، عکسها، فیلمها و کلمههای کلیدی نیاز دارید تا حرفی از سئو بتوانید به میان بیاورید. به قول یکی از کارشناسان سئو به معنای کلمههای کلیدی و بازاریابی محتوا هم به معنای استفاده کردن از این کلمههای کلیدی است. کلمههای کلیدی، بهینه سازی و تحقیق در مورد آنها و ردگیری کلمههای طلایی، سئو را تشکیل خواهد داد و در پاسخ به سوالی که نحوه استفاده از این کلمههای کلیدی چطوری است؟ بازاریابی محتوا میشود. تنها روشی که بتوانید از کلمههای کلیدی استفاده کنید این است که از آنها به صورت استراتژیک در محتواهای خود استفاده کنید.
بازاریابی محتوا و سئو در همه تنیدهاند.
اگر به صورت دقیقتر به این قضیه نگاه کنیم میفهمیم که سئو، چیزی بیشتر از کلمههای کلیدی، تولید محتوا و وبلاگ نویسی است. سئو به معنای بهینه کردن متا دادهها، استفاده کردن از تگهای مناسب و بهینه سازی فایل Robots.txt و یک سری فعالیتهای فنی دیگری است. بهینه سازیهای فنی باعث میشود که کار برای بازاریابی محتوا راحت شود، این بهینه سازیها در ترویج محتوا سایت است. همچنین باعث بهبود تجربه کاربری میشود.
چند سوال و جواب
- دلیل اینکه میخواهید برای سایتتان sitemap زیبایی طراحی کنید چیست؟ به این دلیل که کاربرها بتوانند به راحتی محتوا مورد نظر را پیدا کنند.
- چرا قصد بهینه کردن robots.txt را دارید؟ به این دلیل که خزندههای جستجوگرهای اینترنتی بهتر بتوانند مطالب سایت شما را ایندکس کنند.
- به چه دلیلی میخواهید از تگهای مناسب در جاهای مناسب استفاده کنید؟ به این دلیل که بتوان به زیبایی محتوا سایت را مرتب کرد.
گوگل از محتواهای جدید به خوبی استقبال میکند و کسی که کارش سئو است میداند که محتواهای جدید خیلی سریع ایندکس میشوند. در جستجوگرها هم رتبه بالاتری نسبت به محتواهای که قدیمی هستند، پیدا میکند. سئو خوب به معنای منتشر کردن محتوای منظم و سازمان یافته است.
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
ارسال پاسخ