من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

بازاریابی با موتورهای جستجو

بازاریابی با موتورهای جستجو
بازاریابی با موتورهای جستجو

بازاریابی با موتور جستجو

امروزه در اغلب کسب و کارهای آنلاین که مشغول فعالیت هستند. مسئله‌ی رتبه بندی در موتورهای جستجو و تاثیر این رتبه در میزان فروش آن‌ها بحث‌های فراوانی می‌شود؛ یکی از نکات مهم در بازاریابی این است که همواره در جایی حضور پیدا شود که مشتری به آن‌جا سر می‌زند.

 

قبل از مطالعه‌ی این مقاله پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

بازاریابی با موتورهای جستجو

در مقدمه بحث خرید از ما و خرید از رقیب شد؛ به عبارت دیگر در ادامه‌ی این بحث باید ذکر کنیم که کسی که قرار است از ما خرید کند، می‌تواند از رقیب ما هم خرید کند. پس این موضوع باعث می‌شود که هر روز رقیب ما چاق و چاق‌تر و ما نحیف و نحیف‌تر شویم.

بازاریابی با موتورهای جستجو دو هدف عمده‌ی زیر را دنبال خواهد کرد:

  • حضور در جایی که خریداران در آن حضور دارند.
  • کسب وضعیت بهتر و رتبه‌ی بالاتر نسب به رقبا.

این نوع بازاریابی شامل فعالیت‌های محتلفی است که از مهم‌ترین فعالیت‌های آن، سئو یا همان بهینه سازی وبسایت است.

چگونه می‌توان با موتورهای جستجو عملیات بازاریابی را انجام داد؟!

قبل از اینکه شروع به فرآیند فروش در سایت خود کنید حتما سایت خود را با مرورگرهای مختلف که معروف‌تر هستند. کاربران بیش‌تری از آن‌ها استفاده می‌کنند بررسی کنید تا نمایش مطلوبی در آن‌ها نشان داده شود.

اما صبر کنید اگر سایت شما برای مرورگری خاص بهینه سازی شده است باید در آن کمی تامل کنید:

سایت شما باید برای موتورهای جستجو نیز بهینه شود! در حقیقت، در موتورهای جستجو کاربران از مرورگرهای مختلف استفاده می‌کنند. فقط به آن مرورگری که شما مدنظر داشتید بسنده نخواهند کرد. مرورگرها توان این را دارند که صفحات را حتی با وجود بعضی از خطاها در کدهای آن، به کاربران نمایش دهند، اما موتورهای جستجو تا این حد مهربان نیستند! خوشبختانه توجه به موتورهای جستجو در طراحی سایت، آن را برای کاربران سایت هم قابل‌استفاده‌تر می‌کند. بهینه‌سازی وبسایت حتما به معنای استفاده از ترفندهای پیچیده نیست، بلکه در اغلب موارد به مفهوم به‌کارگیری شیوه‌ها و اعمال تغییرات کوچک و ساده در وبسایت است که معمولا تأثیر فوق‌العاده‌ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت در موتورهای جستجوگر دارد. ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جستجوی مهم و معتبر، بایگانی شدن هر چه بیش‌تر صفحات وبسایت در آن‌ها و قرار گرفتن در صفحه‌های اول تا سوم نتایج جستجو است. متخصصین بسیاری در تلاش‌اند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجو را شناسایی کنند تا بتوانند به رتبه‌های بالاتری دست یابند و شانس خود را در کسب درآمد بیش‌تر، افزایش دهند. البته به موازات آن‌ها، موتورهای جستجو نیز الگوریتم‌های خود را هوشمندتر می‌کنند و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از آن‌ها می‌افزایند. امروزه متخصصان در امر بهینه‌سازی و سئو، تنها با استفاده از تجربه‌های به‌دست‌آمده، قصد در بهبودی رتبه‌ی وبسایت خود را دارند. آن‌ها همواره در حال بررسی و مقایسه نتایج جستجوها هستند. رویدادها و اخبار مرتبط با موتورهای جستجو را پیگیری می‌کنند تا مبادا با افت چشم‌گیری در رتبه‌های کسب‌شده خود روبرو شوند.

خلاصه:

  • امروزه کسب و کارهای آنلاین با مسئله‌ی رتبه بندی در موتورهای جستجو هماهنگ شده است و همه‌ی وبسایت‌های برای کسب رتبه‌های بالاتر تلاش می‌کنند.
  • اجرای یک برنامه‌ی موفق در امر بازاریابی با موتورهای جستجو، بدون یک ساختار قدرتمند در سایت اصولا با شکست همراه خواهد بود.

نظرات خود را در ارتباط با “بازاریابی با موتور جستجو” برای ما بنویسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]