اهمیت دامنه در سئو
یکی از پر اهمیتترین مواردی که در وبسایتهای راه اندازی شده برای مدیران و صاحبان آن سایتها مهم است مسئلهی سئو است که جنبههای مختلفی دارد؛ در این نوشته سعی در بررسی فاکتورهای مهم دامنهی سایت در سئوی سایت را داریم.
قبل از مطالعهی این مقاله پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:
- اینترنت، وب، موتور جستجو
- موتور جستجو چگونه کار میکند؟
- خدمات جستجو در صفحات وب
- ابرجستجوگرها چیست؟
- اهمیت تجاری موتورهای جستجو
- SEO سایت با استفاده از شبکههای اجتماعی
- اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت
- نقشه سایت یا SiteMap چیست؟
- دلایل جریمه وب سایتها توسط گوگل
- 3 مقوله مهم در تولید محتوا
- توصیه نویسندگی برای جذب مخاطب
- معرفی دو متا تگ با اهمیت در افزایش رتبه سایت
- سئو و بازاریابی محتوا
- نکاتی برای انتخاب دامنه مناسب
- آشنایی با انواع اصطلاحات گوگل ادوردز
- راه های افزایش بازدید سایت
فاکتورهای دامنه در سئو
فاکتورهای مختلفی در سئوی سایت موجود است که در سطح فاکتورهای سئو به ۱۰ مورد از آنها اشاره خواهیم داشت.
- سن دامنه: سن دامنه در واقع از زمانی که آن را ثبت میکنید تا به حال است که برای گوگل خیلی مهم است. چون دامنههای با سن بالاتر در برخی اوقات بهتر هستند. به این نکته توجه کنید که در سن دامنه اکثرا سالها اهمیت دارند و اختلاف زمانی ماهانهی دامنه زیاد اهمیتی ندارد.
- کلمات کلیدی در سطح دامنه: استفاده از کلمات کلیدی در بخش سئوی دامنه زیاد اهمیتی ندارد اما مرتبط بودن آنها به موضوع دامنه و نام دامنه باعث بهتر شدن آن است.
- عنوان کلمه کلیدی در نام دامنه: یکی از مهمترین موضوع ها نام دامنه است که اگر کلمهی کلیدی اصلی شما در نام دامنه قرار گیرد بهتر است. بهتر است کلمهی کلیدی اصلی در بخش اول آن یا بخش ابتدایی نام دامنه گذاشته شود.
- زمان منقضی شدن دامنه: یک فاکتور دیگر که برای دامنهها اهمیت دارد زمان انقضای آن است معمولا دامنههای معمولیتر زمان منقضی شدن آنها شاید به یک سال نرسد. پس در صورتی که قصد ثبت دامنه برای کسب و کار خود را دارید بهتر است برای مدت طولانیتری آن را ثبت کنید. (مثلا ثبت دامنه به صورت ۵ ساله)
- کلمه کلیدی در نام زیر دامنه یا sub domain: بیشتر وبسایتهای معتبر از زیر دامنههای خود نیز استفادهی بهینه میبرند در صورتی که در زیر دامنهی خود فعالیت مهمی دارید. سعی کنید نام زیر دامنه را با کلمهی کلیدی اصلی که در آن استفاده میشود ثبت کنید.
- بک لینکها: گوگل یکی از مواردی را که بررسی میکند لینکهای شما است. در صورتی که از سایتهای معتبر تریبک لینک داشته است. قطعا دامنهی شما برتری خواهد گرفت ولی در صورت دریافت بک لینک از وبسایتهای بیثبات قطعا شما ضرر خواهید کرد.
- دامنه همتا: در صورتی که دامنهی شما مشابه دامنهی دیگر باشد یعنی در نام آن تشابهی با دامنهی دیگر داشته باشید مشکلی بزرگ خواهید داشت. زیرا دامنهی همتای شما ممکن است از آپدیتهای با کیفیتتری نسبت به شما برخوردار باشد که این مانع رشد شماست.
- بخش های خصوصی: صرفا بخشهای خصوصی مشکلی ندارند ولی در صورتی که بخشهای خصوصی زیادی در دامنهی شما وجود داشته باشد کمی غیرعادی است. این به اعتبار شما ضرر میرساند.
- جریمه دامنه: یکی از همهترین مشکلات صاحبان دامنه این است. بعد از مدتی گوگل آنها را به عنوان اسپمر میشناسد که در نتایج شما را گم خواهد کرد. رسما از نیروی پر قدرت موتورهای جستجو محروم خواهید شد.
- نوع TLD در دامنه شما: دامنهها در هر کشوری پسوند خاصی دارند (مثلا در ایران ir، در فرانسه fr و …) که در صورتی که مخاطبان شما کشور محلی شماست. بهتر است از TLD کشور مورد نظر استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری پیدا کنید. اما یک نکته در این بخش قابل توجه است که با این کار شما دامنهی خود را در رتبهبندی جهانی کمی محدودتر خواهید دید.
امیدواریم مقالهی “اهمیت دامنه در سئو” برای شما کاربرد داشته و از آن بهره ببرید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال پاسخ