متاتگ در افزایش رتبه سایت
متاتگها برچسبهایی هستند برای فهماندن جزئیات مطالب هر صفحه به موتورهای جستجو. بهینه کردن سایت به دو صورت HEO برای کاربران و SEO برای موتورهای جستجو که تگها هم در این قسمت قرار دارند، انجام میشود.
قبل از مطالعهی این مقاله پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:
- اینترنت، وب، موتور جستجو
- موتور جستجو چگونه کار میکند؟
- خدمات جستجو در صفحات وب
- ابرجستجوگرها چیست؟
- اهمیت تجاری موتورهای جستجو
- SEO سایت با استفاده از شبکههای اجتماعی
- اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت
- نقشه سایت یا SiteMap چیست؟
- دلایل جریمه وب سایتها توسط گوگل
- 3 مقوله مهم در تولید محتوا
- توصیه نویسندگی برای جذب مخاطب
- معرفی دو متاتگ با اهمیت در افزایش رتبه سایت
- سئو و بازاریابی محتوا
- نکاتی برای انتخاب دامنه مناسب
- آشنایی با انواع اصطلاحات گوگل ادوردز
- راههای افزایش بازدید سایت
متاتگ در افزایش رتبه سایت
کدهای HTML تگهای مختلفی را دارند، تگهایی که کارهای تولید سایت، قسمت گرافیکی و … را بر عهده دارند، همگی توسط این کدها تولید میشوند ولی از متاتگها فقط برای موتورهای جستجو استفاده میشود و استفاده کردن از آنها در سئو سایت یکی از ضروریات است و در نمایش دادن سایت تاثیری نمیگذارد. به شکلی سادهتر میتوان بیان کرد که این تگها اطلاعاتی از صفحات سایت را دارد که موتورهای جستجو برای خواندن و درک کردن سایت، به این تگها احتیاج دارند، همچنین بعد خواندن این تگها میتوان رفتار موتورهای جستجو با سایت را تعیین کرد.
دو متاتگ مهم در افزایش رتبه سایت عبارتاند از:
متاتگ کلمه کلیدی در سئو
در استفاده از این متاتگ در حوزه وب، مخالف و موافقان زیادی وجود دارند. گوگل در سالهای قبل به دلیل اینکه کاربران با استفاده از این متاتگ تقلب میکردند، دیگر مثل قبل اهمیت زیادی به آن نمیدهد ولی هنوز برای موتورهای جستجو دیگری اهمیت دارد و به این دلیل هنوز هم از آن استفاده میشود. متخصصین این باور را دارند که در سالهای آینده، با بروزرسانی الگوریتمهای گوگل ممکن است این متاتگ به شکل دیگری مهم شود و به این دلیل برنامه نویسها و سئو کاران زیادی هنوز هم از این متاتگ استفاده و کلمات کلیدی را در آن وارد میکنند. طریقه اضافه کردن متاتگ کلمه کلیدی در قسمت Head کدهای HTML:
<META name=”keywords”content=”کلمه کلیدی اولی, کلمه کلیدی دومی, کلمه کلیدی سومی,…” >
نکاتی برای اضافه کردن متاتگ کلمات کلیدی
- بیش از حد استفاده کردن کلمات کلیدی باعث پنالتی شدن سایت توسط گوگل میشود.
- کلمههای کلیدی همراه یا خانوادههایش به متاتگ اضافه کنید و از تکرار کردن یک کلمه بپرهیزید.
- در سایتهای فارسی نباید بیشتر از 200 کاراکتر شود به دلیل اینکه تقلب حساب میشود.
- برای قسمت کلمههای کلیدی انگلیسی هم تا 400 کاراکتر مجاز است.
- کلمههای کلیدی را باید با (,) از یکدیگر جدا کنید.
متاتگ توصیف صفحه در سئو
این متاتگ به توصیف صفحه وب میپردازد و میتوان گفت که از این تگ هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو میتوان استفاده کرد. موتورهای جستجو موضوع مورد بحث در هر صفحه را توسط خواندن محتویات داخل این تگها پیدا میکنند. وقتی کاربر کلمات کلیدی موردنظر را جستجو میکند موتورهای جستجو با خواندن متنی که در داخل این تگها قرار دارد را در صورتی که با کلمه کلیدی مورد نظر کاربر مرتبط بشود، سایتی را به کاربر پیشنهاد میدهد.
طریقه اضافه کردن متاتگ توصیف صفحه در قسمت Head کدهای HTML:
<meta name="description" content="اضافه کردن متا تگ به صفحه" >
نکاتی برای اضافه کردن متاتگ توصف صفحه برای سئو
- جملههایی که میخواهید در این تگ بنویسید را از متن صفحه انتخاب کنید.
- اصلا از این متاتگ به صورت تکراری برای صفحهها استفاده نکنید، هر صفحه باید تگ توصیف برایش گذاشته شود.
- خالی گذاشتن متاتگ توصیف صفحه بهتر است از اینکه با جملههای تکراری پر شود.
- فقط میتوانید 160 کاراکتر از متن که کلمه کلیدی صفحه در آن است، را در این تگ قرار دهید.
- سعی کنید متن جذابی در این قسمت قرار دهید تا کاربر با خواندن آن ترغیب شده و وارد سایت شما شود.
- از علامتهای نگارشی مخصوصا (.) استفاده کنید.
- کلمههای کلیدی نباید بیشتر از دو بار در این تگ وارد شوند به این دلیل که تکرار این کلمات باعث نامفهوم شدن جملهها میشود.
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
ارسال پاسخ