ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟
ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟

یکی از سرویس های ارتقا یافته گوگل است که محتوای صفحات را خلاصه به گونه ای که کاربر هنگام مشاهده صفحه متوجه می شود که محتوای آن صفحه چیست و نیاز نیست که همه ی مطالب صفحه را بخواند تا بفهمد موضوع آن چیست به عبارتی به کمک موتورهای جستجو آمده  تا محتوای سایت ها را بهتر درک کنند و با استفاده از یک سری کد ها برای نشانه گذاری داده ها و توصیف اطلاعات وب سایت ها به کار برده می شود این عمل روی کیفیت فعالیت ها و بهینه سازی سایت تاثیر دارند و باعث ارتقای وب سایت می ‌شود.

همچنین زمانی که شما از ریچ اسنپیت در سایت خود استفاده می کنید گوگل کوئری های زیادی را در رابطه با موضوع سرچ شده در اختیار کاربر قرار می دهد که این اطلاعات می ‌تواند در هر زمینه ای باشد و گوگل اطلاعات دقیق را دسته بندی شده در اختیار کاربران قرار داده و این باعث می‌شود تا کاربر به سمت سایت شما هدایت شود کلمه Rich به معنای اطلاعات مفید و کاربردی در رابطه با یک موضوع می باشد و کلمه ی Snippet یعنی اطلاعات خاصی از موضوع را به شما نشان دهد و با اضافه کردن این گزینه حتماً باعث می شود که گوگل یک ریچ اسنیپت برای شما در نظر بگیرد اما باعث می شود که شایستگی دریافت این ویژگی را داشته و اگر نتوانید هیچ کدام از انواع ریچ اسنیپت را دریافت کنید با نشانه گذاری اسکیما می ‌توانید به گوگل نشان دهید محتوای صفحه شما چیست.

که ما در مقاله ی “ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟” سعی بر این داریم ریچ اسنیپت و کاربرد آن را به صورت مختصر و مفید ارائه دهیم.

 

Schema چیست؟

 

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟

انواع ریچ اسنیپت

  1. Breadcrumbs

    این نوع ریچ اسنیپت به جای آنکه به کاربر url صفحه ‌را نشان دهد محل قرارگیری صفحه در دسته بندی های سایت را نشان داده در واقع این ریچ اسنیپت مسیری را که برای رسیدن به صفحه باید طی شود را نشان می دهد که بسیار دقیق و ظریف نشانه گذاری شده و اطلاعات را به روش ساده تر در اختیار کاربران قرار داده تا متوجه شوند به کدام صفحه باید مراجعه کنند.

  1. Carousel

    یک نوع دیگر از ریچ اسنیپت  گوگل ها هستند که در زمان نتیجه جستجوی یک موضوع تعداد بیشتری از کارت های چرخ فلک را به شما نشان می دهد و متعلق به یک سایت واحد هستند بیشتر در جست و جو های موبایل نمایش داده که با اجرای این نشانه گذاری امکان دارد سایت شما در Carousel حضور پیدا کند.

  1. Person یا شخص

    زمانی که نام یک فرد معروف را در گوگل سرچ می کنید اطلاعات بسیار کاملی به همراه تصویر فرد را به شما نشان می دهد که اگر شما برای کارمندان خود در گوگل پروفایل ساخته باشید می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

  1. نقد و بررسی

    برای نظر سنجی در رابطه با یک موضوع و یا نقد و بررسی آن از ریچ اسنیپت استفاده می شود که به کاربران سایت این اجازه را می‌ دهد که در رابطه با موضوع نظر شخصی خود را ثبت یا امتیاز دهند.

  1. موسیقی

    همه موتورهای جستجو از این اسنیپت پشتیبانی می کنند که برای نمایش آهنگ و دانلود آن ها می باشد.

  1. مقاله

    حتی می‌ توانید یک مقاله استاندارد را نشانه گذاری و در قسمت های مرتبط به نویسنده، تاریخ انتشار، تیترها و غیره ازآن استفاده کنید که گوگل خودش متوجه جزئیات اصلی مقاله شده و نیاز نیست شما ساعت ها به دنبال مقاله مورد نظر بگردید که با ریچ اسنیپت کردن به صورت خودکار گوگل این کار را برای شما انجام می دهد.

  1. اطلاعات تماس شرکت

    این گزینه در سمت راست صفحه نتایج جستجو قرار دارد و اطلاعاتی مانند شماره تلفن در آن آورده شده که با اضافه کردن یک شماره به این Rich Result برای داده های ساختار یافته اسکیما است و یک روش بسیار موثر و مناسب می باشد که بهتر از هر چه زودتر این نشانه گذاری را در سایت خود اعمال کنید.

  1. دستور پخت

    یک نوع داده خاص که فقط برای دستور پخت اعمال شده و اطلاعاتی مانند تصاویر غذا، نظر کاربران، زمان تهیه آن و غیره می باشد.

  1. سازمان

    به موتورهای جستجو کمک می کند اطلاعات کلیدی در رابطه با یک سازمان را از جمله لوگو، آدرس و بقیه را به شما نشان داده تا آن را بهتر درک کنید.

 

مزایای ریچ اسنیپت

  • بهتر درک شدن محتوای سایت ها به وسیله موتورهای جستجوی گوگل.
  • ستاره دار کردن مطالب.
  • جلب توجه کاربران به سایت.
  • تعداد آمار بازدید کنندگان از سایت بالا می رود.
  • افزایش اعتماد کاربران.
  • درک بهتر محتوا برای افراد نابینا و معلول.

 

چگونه به محتوای سایت ریچ اسنیپت اضافه کنیم؟

لازم نیست تمام محتوای صفحات سایت خود را نشانه‌ گذاری کنید اما هر چه محتوای نشانه گذاری شده بیشتر باشد موتورهای جستجو نتایج بهتری را ارائه می دهند بطور مثال وقتی شما یک عبارت را در گوگل سرچ می کنید آن لینکی که ستاره دار است توجه شما را به خود جلب می کند که گوگل این ویژگی را برای کاربران قرار داده تا با استفاده از آن تشخیص دهند کدام سایت مشکلاتش را برطرف میکند که در حالت معمولی جستجو ها به سه بخش اصلی تقسیم می شوند:

  • Itemscope: در رابطه با یک آیتم خاص کدhtml موجود در <div> می باشد.
  • Itemtype: آیتم را به طور کامل نشان می دهد که چه چیزی است.
  • Itemprop: به اطلاعات آیتم مربوط است مانند نام، آدرس سایت، نقد و بررسی و… .

 

ریچ اسنیپت ها از چه محتواهایی پشتیبانی می کنند؟

موتور های جستجو گر سه نوع محتوای نشانه گذاری شده را تشخیص می دهند Microdata، Microformats،Rdfa  که هر سه این موتورها زبان html را پشتیبانی کرده و به کمک آن ها می توان صفحات را نشانه گذاری کرد که Microdata یکی از معروف ترین نوع محتوای به کار برده شده در ریچ اسنیپت می باشد که به صورت آماده در اینترنت موجود می باشد و از آن ها می توانید استفاده کنید  و تگ های زیادی مانند Open Graph و Twitter به عنوان دهده نشانه گذاری محسوب می باشند اما به عنوان ریچ اسنیپت استفاده نمی شوند.

 

تعامل با کاربران در سئو

 

جمع بندی

ریچ اسنیپت اطلاعات و محتوای سایت ها را بهینه سازی می کند که موتورهای جستجو محتوا را منظم و برچسب گذاری شده به کاربران نمایش داده که با انجام دادن این کار استفاده از سایت میزان چشمگیری افزایش یافته که این می ‌تواند در رتبه بندی سایت بسیار تاثیر گذار باشد روی ریچ اسنیپت حساب ویژه ای باز کنید که چگونه با گذشت زمان فضای بیشتری را برای این اطلاعات در نظر گرفته که در کمترین زمان می تواند پاسخ نیاز کاربران را داده باشد پس بهتر است این ویژگی را در سایت خود اعمال کنید.

 

 

شما می توانید سوالات خود را در ارتباط با ریچ اسنیپت یا Rich Snippet در بخش نظرات همین نوشته از ما بپرسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]