من رفتم سربازی اگر محتوای منو دوست داشتید و بدردتون خورد از من حمایت مالی کنید

نویسندگی برای جذب مخاطب

نویسندگی برای جذب مخاطب
نویسندگی برای جذب مخاطب

نویسندگی برای جذب مخاطب

همه‌ی ما خواهان بدست آوردن بازخورد مثبتی نسبت به محتوایی که به سختی روی آن کارکرده‌ایم هستیم. رسیدن به این نتیجه تکنیک‌های خاصی را برای خودش دارد. اگر شما به دنبال چیزی هستید بیش‌تر از نظر گذاشتن برای یک پست، باید هر چه سریع‌تر اقدام کنید و انگیزه‌ای را در آن‌ها شعله ور کنید. قبل اینکه آن‌ها کار دیگری بخواهند انجام دهند. چیزی که ما سعی بر برانگیختن داریم،جواب عاطفی است. در حقیقت احساسات است که به سمت عمل ما را حرکت و هم‌چنین انگیزه کاری که می‌خواهیم انجام دهیم را به ما می‌دهد. هدف این نیست که مخاطب را مجبور به احساس کنیم بلکه باید کاری کنیم که مخاطب محتوا ما را بخواند.

 

قبل از مطالعه‌ی این مقاله پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

نویسندگی برای جذب مخاطب

جذب مخاطب در تولید محتوا

برای نویسندگی جهت جذب مخاطب پنج توصیه باید رعایت شود:

  • بیان کردن داستان به طور واضح و شفاف‌: جواب‌های عاطفی موقعی از طرف مخاطب به ما خواهد رسید که ما محتوایی که با باور‌هایش مطابقت دارد را تولید کنیم و اگر واقعا قصد جذب مخاطب را دارید باید مطالب با ارزش‌های اصلی مخاطب مطابق شود و با انتظاراتش از آینده همسو شوید. نکته اصلی این است که داستان باید طوری واضح شود که مخاطب بتواند نتیجه داستان را که برایش اتفاق افتاده را ببیند. در حقیقت شما داستان را به طور واضح می‌گویید و به این دلیل که وضوح در خط روایی دارید، مخاطب می‌تواند نتیجه‌اش را پیش بینی کند.
  • استفاده کردن از شیوه داستان گویی ضربه‌ای: افراد ماهر از سیاست مداران گرفته تا کمدین‌ها می‌دانند که باید به صورت آهسته شروع کرده و همان‌طوری که در حال پیش رفتن هستند، ضربه آنی را وارد کنند. هدف نوشته باید طوری شود که مخاطب در همه راه مشغول آن شود و در مسیر ضربه آنی، به منظور فراخوانی برای اقدام وارد شود.
  • استفاده کردن از تکنیک “مای مشترک”‌: همه ما به گروه‌های مختلفی متعلق هستیم که این گروه‌ها می‌توانند شامل تیم فوتبال مورد علاقه و گروه‌های قدیمی دانشگاه است. تعلق داشتن مخاطب باعث می‌شود که احساس کند بخشی از گروه شما است و احساساتش هم برانگیخته خواهد شد. داشتن هویت مشترک از شباهت‌های دیگر فراتر عمل می‌کند و نقطه قوت هم همین جا است که می‌توانید در نوشته‌هایتان از احساس ما بودن استفاده کرده و با بسیج کردن گروهی که دارید، مخاطبان وفاداری را درست کنید. بعدا باید نیاز‌هایی که در گروه مشترک است را برجسته کنید و برای آن‌ها چگونگی برطرف کردن این نیازها را شرح دهید. در بعضی مواقع هم می‌توانید از این تکنیک برای الهام بخشیدن به مخاطبان برای پیوستن به گروه در مطالبتان استفاده کنید.
  • کاری کنید که آن‌ها بخواهند که از شما تقلید کنند: شما در واقع در این مرحله طوری سعی کنید بنویسید که اعضا گروهتان بخواهند شبیه شما شوند و یا از شما تقلید کنند، این کار ساده‌ای نیست و شما باید به صورت محتاطانه عمل کنید ولی مطمئن شوید که اگر بتوانید از این مرحله به خوبی رد شوید پیشرفت زیادی می‌کنید.
  • نتیجه گرفتن را بر عهده مخاطب بگذارید : درست است که باید همه چیز به طور واضح و شفاف بیان شود ولی هر چیز واضحی نباید نوشته شود، به عنوان مثال، نیازی به این کار نیست که به مخاطب‌ها بگویید که چرا کاری که شما می‌خواهید آن‌ها انجام دهند، انجام دهند. به جای این کار موضوع تحلیل و نتیجه گیری را به عهده مخاطب‌ها بگذارید.

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]